پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
حجت‌الاسلام و المسلمین مؤمنی گفت: زمانی که توفیق می‌شد و به خدمت مرحوم پهلوانی تهرانی می‌رسیدیم، شک و تردیدمان به یقین تبدیل می‌شد. ایشان مصداق کامل یک عالم عامل بود.

شعارسال: حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدحسین مؤمنی» در حاشیه مراسم یادبود مرحوم پهلوانی اظهار کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین پهلوانی تهرانی و برادرشان مرحوم سعادت‌پرور از جمله کسانی بودند که از قدیم‌الایام آوازه آنان به گوشمان رسیده بود. این عالم ربانی بهره‌های بسیاری از دو استاد خویش یعنی علامه طباطبایی و آیت‌الله انصاری همدانی برد.

وی خاطرنشان کرد: بنده توفیق زیادی برای حضور در محضر ایشان جز چند مورد نداشتم، اما می‌توانم از «سکوت» ایشان به‌عنوان یکی از ویژگی‌های رفتاری ایشان یاد کنم. ایشان معمولاً سکوت می‌کردند، وقتی هم لب به سخن می‌گشودند و نکاتی را بیان می‌کردند یا چند قطعه شعر می‌خواندند، دقیقاً پاسخ به همان سؤالاتی بود که می‌خواستیم از ایشان بپرسیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه ایشان بسیار گمنام بودند و بر عدم مطرح شدن خویش بسیار پافشاری می‌کردند، گفت: ایشان یک گنج بودند که آن را از دست دادیم، اما باز هم چنین گنج‌هایی در تهران وجود دارد.

وی یادآور شد: گاهی اوقات که اصرار می‌کردیم تا به محضرشان برسیم، به‌سختی این امکان را به ما می‌دادند و می‌گفتند "افراد دیگری هستند که می‌توانید به آنان رجوع کنید"، اما وقتی با اصرار زیاد این امکان برایمان فراهم می‌شد، به ما توجه و تفقّد می‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مؤمنی اظهار کرد: وقتی به روایت امام صادق(ع) در معرفی عالم مراجعه می‌کنیم، پی می‌بریم که حجت‌الاسلام پهلوانی تهرانی هم عالم و هم عامل به تمام معنا بود. ما باید به محضر کسی برسیم و بهره ببریم که ما را از شک به یقین برساند، از رغبت دنیا به‌سمت بی‌رغبتی به دنیا و از تعلقات به‌سمت زهد سوق دهد.

وی با اشاره به بی‌ادعا بودن مرحوم پهلوانی به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز ایشان گفت: زمانی که توفیق می‌شد و به خدمت ایشان می‌رسیدیم، شک و تردیدمان به یقین تبدیل می‌شد. ایشان مصداق کامل یک عالم عامل بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مؤمنی بیان کرد: کسی که در این دنیا چیزی خداوند به او عطا کرده باشد، به این راحتی خودش را در معرض قرار نمی‌دهد، حتی در گذشته بزرگانی بودند که به‌محض شناخته شدن، از خداوند طلب مرگ کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11خرداد1396، کدخبر: 1425324: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
خدا رو شکر که نعمت داشتن چنین عالمانی را نصیب ما کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین