پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵ خرداد آغاز رهایی ملت از زیر بار ظلم و ستم است گفت: قیام ۱۵ خرداد حرکت ملت به سوی نور و یکی از موثرترین عوامل بیداری در ملت ایران بود.

شعار سالحجت‌الاسلام احمد رضایی ظهر امروز در ویژه برنامه پنجاه و چهارمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد در محل مسجدالرسول بازار شهرستان بیرجند اظهار داشت: 15 خرداد یادآور خلق یک حماسه بزرگ از سوی ملت ایران است که در آن روز هزاران نفر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره اینکه علت آغاز قیام 15 خرداد و عواملی که باعث این قیام شد افزود: برای پاسخ به این سوال باید به زمان تاریخ و زمان رضاخان برگردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نوک حمله رضاخان در گذشته به سمت روحانیون شیعه بود بیان کرد: زیرا روحانیت شیعه با تفکر است و به همین دلیل همیشه روحانیت مورد حمله دشمن بوده و است و امروز نیز نوک حمله دشمن ولایت فقیه است.

رضایی گفت: مبارزه با حجاب و مبارزه با برگزاری روضه های سیدالشهدا را از دیگر اهدافی که رضاخان دنبال می‌کرد زیرا زمانی که حجاب را از جامعه‌ای بگیرند همه چیز را خواهند گرفت و فساد در جامعه زیاد می‌شود و همچنین به دلیل اینکه روحانیت در روضه‌های سیدالشهدا تفکر دین و استکبارستیزی را در آنجا دامن می‌زدند به همین دلیل رضاخان با آن مبارزه می‌کرد.

وی با بیان اینکه آنچه که امروزه باعث حفظ نظام شد ولایت‌مداری و ولایی بودن رهبران این نظام است خاطرنشان کرد: هدف از تعطیلی این روز این است که نسل جوان باید بدانند که برای نظام چقدر هزینه شده است و حدود 250 هزار شهید خون به پای درخت این نظام ریختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر امروز در کشور امنیت، آرامش و اقتداری داریم و دشمنان جرأت نگاه کردن به کشورمان را ندارد به برکت خون شهداست.

رضایی با بیان اینکه 15 خرداد یک خروجی بزرگ داشت اظهار داشت: نتیجه این قیام 15 سال بعد در 22 بهمن 57 باعث باعث تثبیت و پیروزی انقلاب شد.

وی با بیان اینکه 15 خرداد آغاز رهایی ملت از زیر بار ظلم و ستم بوده است افزود: قیام 15 خرداد حرکت ملت به سوی نور بود و همچنین یکی از موثرترین عوامل بیداری در ملت ایران بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: 15 خرداد روز در هم شکستن رژیم ستم شاهی است و این یک سرمایه برای ملت ما است که باید حفظ شود و قدردان خون شهدا باشیم.

رضایی با بیان اینکه 3 عنصر مهم در قیام 15 خرداد نقش داشت بیان کرد: حضور و همراهی مردم با امامشان یکی از این عناصر است زیرا امام مأمور ویژه خدا و مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) بود.

وی رهبری نظام را یکی دیگر از عناصر مهم قیام 15 خرداد دانست و تصریح کرد: مشکل سایر انقلاب ها نداشتن رهبری درست است و امروزه خروجی این انقلاب را در سایر بلاد اسلامی مشاهده می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عامل سومی که در قیام 15 خرداد نقش داشت را مذهب و دین عنوان کرد و افزود: این امر باعث شد مردم در این قیام با آنهمه شهید سر جای خود ننشستند.

رضایی به نتایج قیام 15 خرداد و نقشه دشمن اشاره کرد و یادآور شد: نتایجی که این قیام در بر داشت افزایش رشد سیاسی روحانیت و حوزه های علمیه و ورود روحانیون به صحنه های سیاسی کشور است.

وی الگو قرار دادن مذهب برای مبارزه نیروهای مبارز، رشد آگاهی سیاسی توده های مردم، افشای ماهیت رژیم شاه برای توده های مردم، تثبیت مرجعیت با پشتیبانی مردم از نظام را از دیگر نتایج و نقشه دشمن عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروزه دشمن دو کار عمده انجام می دهد که یکی نفوذ است که متأسفانه در برخی جاها حس می شود و دشمن در آن موفق شده است.

رضایی عناب دیگری را که دشمن روی آن کار می کند را تحریف نظام و امام دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا ما مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و باید بسیج شویم و بصیرت افزایی باشیم.

وی حفاظت از نظام و ولایت فقیه، حفظ وحدت جامعه در ولایت پذیری، حفظ شور و نشاط انقلابی را از مسئولیت های سنگینی عنوان کرد که بر عهده ملت ایران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز فضاهای مجازی باعث بی نمازی و بی دینی شده است افزود: روز به روز بودجه های فرهنگی آب می رود.

رضایی تقویت توان نظامی کشور را از جمله مسئولیت هایی عنوان کرد که برعهده دولت است و باید د این راستا تلاش شود و گفت: ما دو توان عمده داریم که یکی توان مهدوی و دیگری توان نظامی است و باید در این راستا تلاش کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 15 خرداد 96، کدمطلب:1428231، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین