پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه جریانی به‌دنبال تحریف و فراموشی مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره) است، گفت: مقام معظم رهبری تداوم‌بخش و حافظ مکتب و خط و آرمان امام راحل(ره) هستند.

شعار سالآیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن ارتحال سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام 15 خرداد اظهار داشت: این دو مناسبت از مناسبت‌های مهم برای انقلاب اسلامی است که باید با برگزاری برنامه‌های مناسب به‌خوبی قدردان آنها باشیم.

وی افزود:امام راحل(ره) شخصیت بی‌نظیری در تاریخ ایران اسلامی بودند که توانستند ما را از بند و زنجیر رژیم ستمشاهی نجات دهند و با نیروی ایمان و توکل، ملت بزرگ ایران را که هزاران سال در چنگال رژیم ستمشاهی بود به آزادی برسانند و عزت و استقلال را برای ما به ارمغان بیاورند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: استان مرکزی افتخار دارد که امام خمینی(ره) در این استان به دنیا آمدند و بزرگ شدند و پدر امام(ره) در این استان به درجه رفیع شهادت رسید البته امام خمینی(ره) به همه مسلمانان و شیعیان تعلق دارد چراکه امام(ره) الگوی تمام‌عیار برای همه ملت‌های آزاد جهان هستند ودرس اعتماد به نفس را به تمام مسلمانان دادند و ما باید یاد امام را زنده و جاوید نگه داریم.

وی ادامه داد: امام(ره) با قدرت، شجاعت، ایمان و توکل به خداوند استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردم ایران به ارمغان آوردند و باید قدردان مجاهدت‌های امام باشیم.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امام(ره) قانون اساسی را به‌عنوان سند افتخار و ولایت فقیه را به‌عنوان سند عزت ملت ایران به یادگار گذاشت و ما باید امروز از این دو یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به‌خوبی مراقبت کنیم چراکه امام خمینی(ره) هیچ‌گاه در برابر شرق و غرب سر فرود نیاورد و یک الگوی تمام‌عیار از تقوا، ایمان، فقاهت، مجاهدت و شجاعت بودند.

قیام 15خرداد مردم ایران سرآغاز انقلاب اسلامی بود

امام جمعه اراک با اشاره به واقعه 15 خرداد سال 42 گفت: قیام 15 خرداد ماه و سالروز قیام بزرگ ملت ایران اسلامی در سال 42 در واکنش به دستگیری امام خمینی(ره) بودکه در نهایت پیش‌بینی امام امت در رابطه با شکست طاغوت و رژیم ستمشاهی 15 سال بعد محقق شد و به ثمر نشست.

وی افزود: فریاد بلند و رسای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامیدر سال 42 لرزه بر اندام رژیم ستمشاهی انداخت و همین امر سبب دستگیری امام راحل(ره) شدکه مردم در واکنش به این اقدام در بسیاری از شهرهای بزرگ قیام کردند و شهدای بسیاری تقدیم شد و امام راحل پس از آن زندانی و تبعید شد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: رژیم ستمشاهی جواب مردمی را که در حمایت از امام خمینی(ره) شعار سر دادند با گلوله دادو خون بسیاری از مردم کوچه و بازار را ریخت، اما مردم نشان دادند که از مقاومت دست برنمی‌دارند و بر بیعت خود با امام خمینی(ره) ایستاده‌اند و این درحالی است کهاگر نهضت امام نبود معلوم نبود امروز وضعیت ایران چگونه بود.

مردم ایران بر عهد خود با امام و ولایت استوار ایستاده‌اند

نماینده مقام معظم رهبری در استان مرکزی با اشاره به انتخاب شایسته مقام معظم رهبری به‌عنوان جانشین امام امت(ره) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در 28 سال رهبری با درایت و هوشیاری در برابر همه توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز نیز پس از چهار دهه مردم مؤمن و ولایتمدار ایران اسلامی نشان داده‌اند که بر همان عهد ایستاده‌اند و پشتیبان نظام و انقلاب هستند وبه‌برکت امام راحل و انقلاب اسلامی ایران، امروز بیداری و آگاهی اسلامی در منطقه جریان یافته و گروه‌هایی همچون حزب‌الله و حشدالشعبی سنگرهای خود را برای دفاع از حق و اسلام تشکیل دادند.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد:جریانی به‌دنبال تحریف و فراموشی مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره) است حال آنکه در این میان،مقام معظم رهبری تداوم‌بخش و حافظ مکتب و خط و آرمان امام راحل(ره) هستند.

مسلمانان باید به کمک مسلمانان نیازمند بشتابند

امام جمعه اراک با اشاره به مناسبت‌های ایام پیش‌ِرو بر ضرورت حمایت از هم‌نوعان و مستمندان و مظلومان تأکید کرد و گفت:در آستانه ایام احسان و نیکوکاری باید همه کسانی که توانایی کمک کردن برای آزادی زندانیان دارند از کمکی دریغ نکنند و همچنین در این ایام تلاش کنیم کمکی هم به مردم مظلوم یمن که گرفتار بیماری وبا شده و تحت ظلم‌های بی‌شمار آل سعود جنایتکار قرار گرفته‌اند داشته باشیم.

وی با اشاره به کشتار روزهای اخیر در کابل بیان کرد:در چند روز گذشته در کابل افغانستانصدها نفر از مردم به‌دست تروریست‌ها کشته و صدها نفر هم زخمی شدند و این درحالی است کهدر عراق نیز این‌گونه اقدامات تروریستی مداوم انجام می‌شود که امیدواریم حق‌جویان روزی بر تروریست‌ها و امثال آل سعود، داعش غلبه کنند و از شر این زورگویان رهایی یابند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 12 خرداد 96، کدمطلب:1426265، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین