پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
محققان کشور دستگاهی برای افزایش تعادل و تقویت عضلانی جانبی بدن به منظور بازتوانی افراد مبتلا به سکته مغزی عرضه کردند که قادر است از طریق شبیه‌سازی حرکات جانبی در ورزش، عملکرد حرکتی فرد را بهبود بخشد.

شعار سال: اغلب دستگاه‌های بدنسازی و فیزیوتراپی که تاکنون ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است مانند تردمیل، الیپتیکال، دوچرخه ثابت و نیز تمرینات با وزنه، عموما قدرت عضلانی را در راستای رو به جلو بدن تقویت می‌کند و ابزارهایی نظیر صفحه لغزان (Tilt Board) صرفا جهت افزایش تعادل بدون تقویت قابل ملاحظه عضلات کاربرد دارد.

از سوی دیگر در بحث پزشکی و درمانی زمانی که سکته مغزی در نواحی مسوول حفظ تعادل بدن رخ می‌دهد مانند مخچه، بیمار قادر نخواهد بود تعادل خود را در حالت ایستاده و یا حتی نشسته حفظ کند به دلیل اینکه بعد از بروز این عارضه یک سمت بدن دچار بی حسی و اختلال در حرکت می‌شود.

یکی از درمان‌های موثر در مراحل پایانی زمان بازتوانی تمرینات و حرکاتی است که باعث افزایش تعادل فرد می‌شود؛ چراکه این تمرینات به دلیل ساختار جدی حرکتی خود، افزایش تعادل و قدرت عضلات را به طور همزمان در فرد ایجاد می‌کند.

در این راستا محققان کشور دستگاه «افزایش تعادل و تقویت عضلانی جانبی بدن» را عرضه کردند.

این دستگاه در زمینه پزشکی و عموما در مراکز کاردرمانی و فیزیوتراپی و همچنین در بخش ورزشی نیز در باشگاه‌ها کاربرد دارد؛ چرا که قادر است حرکات جانبی در ورزش را تا حد زیادی شبیه سازی کند و در نهایت منجر به افزایش قدرت و مهارت و در نتیجه بهبود عملکرد حرکتی فرد خواهد شد.

سالمندان نیز به دلیل کاهش تارهای عضلانی، تحلیل قدرت و آرتروز مفاصل که از موانع واکنش سریع برای حفظ پایداری و تعادل بدن در طی فعالیت‌های روزمره آنها به شمار می‌رود، نیازمند انجام تمرینات منظم تعادلی و قدرتی هستند که این دستگاه امکان انجام تمرینات مستمر را برای این افراد فراهم می‌کند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری الف، تاریخ انتشار:18 خرداد 1396، کد خبر: 480621، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
ما در کشور هنوز در حوزه های فیزیوتراپی و دستگاه های مرتبط خیلی کار داریم که باید انجام بدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین