پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
محققین دانشگاه «آکسفورد» روشی را برای درمان سکته مغزی ابداع کرده اند که امیدها را برای بهبود این بیماری زنده می کند.
شعار سال: محققین انگلیسی با تحریک الکتریکی در مغز توانسته اند گام هایی را در جهت بهبود بیماران مبتلا به سکته مغزی بردارند.

به گفته محققین دانشگاه «آکسفورد» با انجام تحریک الکتریکی در مغز می توانسلول های مغزی را تا حدودی فعال کرد که این امر می تواند به درمان بیماران سکته مغزی برای به حرکت در آوردن اندام های آنها موثر شود.

در همین حال محققین بیماران مبتلا به سکته مغزی را به دو گروه تقسیم کردند و طی ۹ روز انجام فعالیت های فیزیوتراپی فشرده تنها تعدادی از آنها از در کنار فعالیت های فیزیوتراپی خود ازشیوهتحریک الکتریکی (ارسال جریان الکترود به مغز)بهره بردند.

در نهایت مشخص شدبیمارانی که از تکنیک تحریک الکتریکی بهره برده بودند، زودتر از سایر بیماران در یادگیری مهارت های حرکتی پیشرفت داشتند.

به گفته محققین، انجام معالجه برای بهبود در حرکات توانبخشی با بکارگیری شیوه تحریک الکتریکی مغزبلافاصله بعد از سکته مغزی در درمان این بیماری اثر بخش خواهد بودو حتی با گذشت ۶ ماه از سکته مغزی باز هم سیر درمان سریعتر کلید می خورد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395، کد مطلب: 3590202 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین