پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
معاون عمرانی شهرداری ارومیه گفت: احداث و تکمیل رینگ دوم کمربندی ارومیه که از تقاطع"شهیدلر کورپوسی"در جاده ترانزیتی سرو و بزرگراه خاتم الانبیا نیز می‌گذرد به تسهیل مشکلات ترافیکی ارومیه منجر می‌شود.

شعار سال:رضا جوان کیا، با تشریح جزئیات تغییرات در مجموعه تفریحی و گردشگری چی چست ارومیه اظهار کرد: این مجموعه تفریحی و گردشگری برای زمینی به وسعت بیش از 21 هکتار طراحی شده است و از بخش های شهربازی، محل اقامت مسافرین و فضای سبز 5 هکتاری مشمل از مجموعه‌ گیاهان متفاوت پیش بینی شده و می‌تواند به یک جاذبه گردشگری فوق العاده برای شهر ارومیه تبدیل شود.

وی افزود: در همین ارتباط جشنواره گل‌ها امسال در اردیبهشت ماه در دهکده چی چست به مدت 10 روز فعال بود و بالغ بر 100 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند و همین استقبال زیاد دلیل و یک هشدار است که باید کمبود فضای سبز این دهکده جبران شده و خود این مجموعه به یک فرصت گردشگری تبدیل شود.

معاون عمرانی شهردار ارومیه گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری چی چست با توجه به وجود مجموعه دوچرخه سواری، شهربازی مدرن، آبشار استثنایی 12 متری دو طبقه که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود می تواند بی نطیر باشد چون همه گروه‌های سنی می‌توانند از ظرفیتهای این مجموعه تفریحی و گردشگری استفاده کنند.

روند احداث رینگ دوم کمربندی ارومیه

جوان کیا به تسنیم اعلام کرد: رینگ دوم کمربندی ارومیه با اعتباری افزون بر 1000 میلیارد تومان از سمت مؤسسه امین در حال احداث است و از پروژه های شاخص ارومیه به حساب می آید و می تواند در آینده گلوگاه تنفسی شهر ارومیه باشد که با احداث و بهره برداری از این پروژه، حجم عظیمی از ترافیک مرکز شهر را به رینگ‌های اول و دوم شهر انتقال داده می‌شود.

وی افزود: مسیر کمربندی رینگ دوم ارومیه از "شهیدلر کورپوسی"در تقاطع جاده ترانزیتی سرو و مسیر جاده خاتم الانبیا شروع می‌شود و در این محل پروژه‌ای دیگری به نام یادمان شهید باکری نیز با اعتباری افزون بر 100 میلیارد تومانی در حال احداث است و تمام تلاش خود را برای حفظ ارزش شهید باکری انجام می‌دهیم.

معاون عمرانی شهردار ارومیه گفت: رینگ دوم کمربندی از شهیدلرکورپسی از مسیرهای راه ارتباطی چندین روستا، جاده استاد شهریار، تقاطع گل شهر و پروژه بزرگ مجتمع رزت به جاده ارومیه - اشنویه می‌رسد و امیدواریم در چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

جوان کیا افزود: تقاطع غیر هم‌سطح بزرگ‌تر و شاخص‌تر از پروژه آذربایجان نیز در تقاطع گل شهر و جاده بند همزمان با احداث رینگ دوم کمربندی ارومیه احداث می‌شود.

ظرفیت افزایی دهکده ساحلی چی چست

وی گفت: هتل مجموعه تفریحی و گردشگری چی چست برای میزبانی از مسافران از لحاظ کیفیت به چهار ستاره ارتقا می‌یابد تا گردشگران بدون دغدغه برگشت به شهر در این مجموعه اقامت کنند و علاوه بر هتل مجتمع در حدود 45 سوئیت ویلایی برای اسکان خانواده‌ها نیز وجود دارد.

معاون عمرانی شهردار ارومیه افزود: برای ارتقا کیفیت مجموعه تفریحی و گردشگری چیچست عملیات عمرانی کاملاً جهادی برای فراهم آوری تمام زیرساخت‌ها از جمله افزایش توان الکتریکی از 200 کیلووات به 1000 کیلووات، اتصال به مدار گاز رسانی، اتصال به شبکه فیبر نوری و تأمین آب آشامیدنی و سالن آمی تئاتر احداث شده است تا مکانی برای تفریح با آزادی کنترل شده در اختیار جوانان قرار بگیرد.

چشم‌انداز حمل و نقل عمومی ارومیه

جوان کیا افزود: جاده چی چست در زمان احداث با باند فضای سبز برای تعریض پیش بینی شده بود ولی به این حاشیه با ساخت و سازهای غیرقانونی تعرض شده و برای تعریض این جاده نیازمند آزاد سازی ساخت و سازها و انتقال درختان از حاشیه جاده انجام شود ولی این تعریض در حیطه اختیارات شهرداری نیست و فاز اول تعریض این جاده و تامین روشنایی آن ازاول جاده دریا تا کارخانه پاکدیس انجام شده است.

وی گفت: در افق 1404 باید شهر ارومیه دارای حمل و نقل ریلی باشد وبه عنوان اولین شهر از تراموا بهره مند شود.

جوان کیا افزود: در این میان برای احداث مترو در ارومیه محدودیت‌های جمعیتی از سوی وزارت کشور وجود دارد که باید جمعیت شهر به بالای یک میلیون نفر برسد که ارومیه هنوز به سقف نرسیده است بنابراین تراموا به عنوان جایگزین مترو در دست برنامه ریزی و احداث است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1396، کدخبر: 1430236، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین