پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر استفاده از شربت معده در روغن زولبیا و بامیه به دست ما نرسیده؛ گفت: بازرسان ما با استفاده از وسایل پیشرفته بر مراکز عرضه مواد غذایی نظارت دارند در صورت مشاهده تخلف حتما با متخلف برخورد خواهیم کرد.

شعار سالخسرو صادق نیت (رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره استفاده از شربت معده در روغن سرخ کردنی زولبیا و بامیه، اظهار کرد: ناظران بر کیفیت مواد غذایی در سراسر کشور، به وسایل مجهز ازجمله سنجشِ پورتابل پیشرفته مجهز شده‌اند و با استفاده از این وسایل کیفیت مواد غذایی را از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار می دهند.

او ادامه داد: یکی از وسایلی که طی چندماه گذشته در اختیار بازرسان قرار گرفته، دستگاهی است که کیفیت روغن توسط آن سنجیده می‌شود و اگر آلوده باشد، یا بیش از اندازه از آن استفاده شده و یا تغییرات شیمیایی را تشخیص می‌دهد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بعد از تشخیص تخلف با متخلف یا متخلفان برخورد می‌شود، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، نظارت بر مراکز توزیع مواد غذایی از طریق بازرسان ما بیشتر شده؛ البته ممکن است گاهی اوقات این تخلفات در زمان حضور بازرسان نباشد؛ چراکه بازرسان به طور دائم حضور ندارند. بنابراین ما از مردم می‌خواهیم در صورت بروز تخلف به صورت ۲۴ ساعته با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مورد تخلف را گزارش دهند.

صادق نیت با اعلام اینکه بیش از ۶ هزار بازرس در سراسر کشور بر کیفیت مواد غذایی نظارت دارند و به تخلفات رسیدگی می‌کنند، گفت: البته مردم باید برای خرید مواد غذایی به مراکز معتبر که دارای هویت هستند مراجعه کنند و مراکز نیز باید کارت، گواهی و مجوز خود را در معرض دید مشتریان قرار داده‌اند چراکه بدون شک این خطر به صورت جدی وجود دارد که مواد غذایی بی‌کیفیت در مراکز غیرمجاز تولید و در اختیار مردم قرارگیرد.

او درباره وجود شربت معده در روغنِ زولبیا و بامیه اظهارکرد: تاکنون مستند قطعی در این زمینه به ما ارائه نشده اما در صورتی که به ما گزارش شود قطعا بررسی می‌کنیم و در صورت لزوم نمونه‌برداری و به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: درصورتی که تخلفی به ما گزارش شود اگر ماده غذایی از حد استاندارد خارج شده باشد با تجهیزات پیشرفته پورتابل می‌توانیم ان را تشخیص دهیم اما همانطور که گفتم هنوز گزارشی مبنی بر استفاده از شربت معده در روغن زولبیا و بامیه به ما نرسیده است؛ اگر موردی گزارش شود قطعا پیگیری خواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار 25خرداد 96، کدمطلب:500700،www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
عبارت باررسان ما با وسایل پیشرفته ، بیشتر شبیه طنزه تا واقعیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین