پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۸۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
در یکی از کوچه های باریک شهر نورآباد لرستان، پیرمردی زندگی می کند که 60 سال از عمر خود را صرف درمان مردم با استفاده از رویکردی تجربی در درمان، نموده است. نور کرم عزیزی معتقد است که همکاری بیمار ، نقش بسیار مهمی در سرعت بهبود او دارد. در خصوص میزان هزینه هم ، هیچ هزینه ای را نمی توان مستقیما از بیمار درخواست نمود و پرداخت آن وابسته به سطح توانمندی مالی اوست.

شعارسال:

دستگاه حرکتی بدن انسان در مقایسه با بسیاری دیگر از سیستم‌های بدن (سیستم عصبی، سیستم گوارشی، سیستم تنفسی و …) به ظاهر ساده‌تر و مکانیکی‌تر است. شاید به همین علت است که تغییر شکل‌ها و آسیب‌های این سیستم خیلی زود بشر اولیه را تحریک کرده تا اقدام به درمان آن‌ها کند.درمانگرهای سنتی با وجود آنکه از آناتومی دقیق استخوان ها و بافت های اطراف آنها و بیومکانیک اندام حرکتی آگاهی درستی نداشتند، می توانستند با نگاه به شکل اندام و لمس نسبی استخوان از روی پوست اطلاعاتی را از نوع و شدت آسیب کسب کنند .
در سال های دور که مردم مناطق محروم از خدمات پزشکی بی نصیب بودند برای حل مشکلات درمانی از طب سنتی یا طب تجربی استفاده می کردند که آثار موفق این تجارب هنوز هم دربسیاری از مناطق وجود دارد و در خیلی از موارد مردم برای درمان بیماریها یا مشکلات عارضی از طب قدیم تجربی استفاده می نمایند. شکسته بندی از حرفه های سنتی بوده که فرد به اصطلاح شکسته بند با استفاده از ابزار ساده ای مثل چوب، پارچه و گیاهانی که برای رفع درد کوفتگی، دررفتگی مفاصل، و شکستگی استخوانها استفاده می شده محل ضربه را آتل و ضمن توصیه های لازم به بیمار، زمینه را برای بهبود او فراهم می کرد.

در روزگاری که هزینه های درمان سر به فلک کشیده ، هنوز هم پیدا می شوند پزشکان محلی که بدون گذراندن دوران آکادمیک با مهارت تجربی خود و کمترین هزینه درمانی به معالجه بیماران می پردازند.  در این بین شکسته بندها از دوران قدیم در منطقه دلفان لرستان جایگاه خاصی داشته و بیشتر مردم دلفان در زمان شکستگی یا دررفتگی عضوی از بدن خود به جای مراجعه به پزشک ارتوپدی، به این جراحان محلی مراجعه می نمودند.

 

به سراغ یکی از این پزشکان محلی منطقه دلفان رفتیم و گپ و گفت صمیمانه ای را با وی آغاز نمودیم.  مطبی ساده،نه منشی،نه پرستار نه اتاق مخصوص پزشک،فضای صمیمی وپیرمردی 79 ساله و شوخ طبع. نور کرم عزیزی مردی که 60 سال از عمرش را با شکسته بندی ها و معالجه دررفتگی های مردم روزگار گذارنده است. ماهر بودن وی را می توان از درمان شکستگی ها و در رفتگی های مفصل با توجه با عکس های رادیولوژی اثبات کرد.

در یک مورد خاص، زمانی که یک جوان 23 ساله که به تشخیص پزشک متخصص باید پایش قطع می شد به این پزشک محلی مراجعه و وی پس از مداوا سلامتی پای او را بدون هیچ گونه آسیبی بازمی گرداند.

وی از آغاز کارش می گوید: اولین بار از شکسته بندی گوسفند شروع کردم وقتی که چوپان بودم بعضی از گوسفندان به دلایل مختلف دچار شکستگی در استخوان می شدند و بنده با یک تیکه پارچه شکسته بندی ها را می بستم و بعد از مدتی که آنها را باز می کردم شاهد بهبود در استخوان شکسته بودم.شکسته بند محلی دیگری در روستا داشتیم برای کسب تجربه بیشتر به آنها مراجع می کردم و کم کم در این حرفه توانایی های لازم را کسب کردم.

نورکرم عزیزی برای معالجه مریض های خود از داروی ساده تخم مرغ محلی استفاده می کند و در این باره بیان می دارد که، تخم مرغ به دلیل داشتن پروتتین بالا در درمان شکستگی و جوش استخوان بسیار موثر است وی برای معالجه کسانی که دچار در رفتگی در مفاصل شده اند از تخته مستطیل شکلی استفاده کرده و بجز استان لرستان از شهرهای دیگری از کشورمان از جمله تهران اهواز و بم و کرمانشاه نیز مریض داشته است.

جالب اینکه در حین معالجه مریض،همسر وی به گرمی از میهمانان استقبال می کند. وی در باره هزینه درمان می گوید که هزینه خاصی در این باره وجود ندارد هرچه که مریض اهدا کند کافی بوده وو مهم سلامت مریض است. وی همچنین در باره اشتباه در کارخود می گوید که خوشبختانه موردی خاصی در این رابطه ندیده ام ولی در طی موفقیت آمیز درمان، شخص مریض بیشترین سهم را در درمان خودش دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دلفان امروز، تاریخ انتشار: 2آبان1395، کدخبر: 1040:  www.delfanemrooz.ir  

سایر منابع 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مراجع
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
3
من چند روز پیش بخاطر پام رفتم پیش ایشون. در یک کلام دوا و شفا بود و چقدر انسان شریف و مهربون و عزیزی هستن.
دختر لک
Sweden
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
0
من یکی از بیماران ایشون بودم.فارغ از تبحر خاص و بی نظیر ایشون؛بسیار مهربون و مهمات نواز و بزرگمرد بودن.خدا حفظشون کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین