پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نباید اجازه دهیم حادثه ‌ای مانند پلاسکو در هیچ جای کشور تکرار شود و براین اساس باید بخشی از بازار بروجرد بخصوص کاروانسرای حافظی استحکام بخشی شود.

شعار سال: محمد سعید ایزدی در جلسه بررسی مسائل بافت‌ های تاریخی بروجرد، اظهار کرد: شهرستان بروجرد دارای آثار، بافت تاریخی و طبیعتی زیبا است که متاسفانه از رونق اقتصادی و جذب گردشگر مطلوب برخوردار نیست. مردم این شهر در بافت‌هایی از این شهر در شرایط سختی زندگی می‌کنند که برای رفع این مشکلات باید همکاری شود.

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: متاسفانه چهره بافت تاریخی و بناهای عظیم آن زنگار گرفته که نیازمند رسیدگی جدی است.

وی گفت: برای رونق بخشیدن به ساختار کهن بازار، مسجد جامع، مسجد امام(ره) و امامزاده جعفر(ع) به عنوان سه پروژه مهم بروجرد در اولویت برای ساماندهی و بهسازی قرار داده شوند.

ایزدی اضافه کرد: برای استحکام بخشی بازار بروجرد در مرحله اول 50 میلیون تومان در کاروانسرای حافظی هزینه می‌شود که در فاز اول رفع خطر انجام شود و باید استحکام بخشی این بخش از بازار به دلیل تردد شهروندان در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت ایرانیان، خاطرنشان کرد: قرار است بروجرد به عنوان پایلوت اجرای طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده توسط شرکت ایرانیان قرار گیرد و این شهر به عنوان اولین الگوی نوسازی بافت‌های فرسوده قرار گیرد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه در بروجرد 13 محله به عنوان سکونت‌گاه‌های غیررسمی وجود دارد، بیان کرد: عدم سند مالکیت، زیرساخت‌ها و خدمات از مهمترین مشکل در این مناطق است.

ایزدی با بیان اینکه اگر مردم صاحب سند شوند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند، افزود: از طریق بانک مسکن می‌توان ارائه تسهیلات را با توجه به استقبال افزایش داد.

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ستاد بازآفرینی پایدار شهری تصریح کرد: برای احیای بافت‌های فرسوده، مسئولان و مدیران اولویت‌های شهرها را اعلام کنند.

ایزدی ادامه داد: برای تسهیل در کار بازسازی بافت‌های فرسوده شهر بروجرد نیاز به واسطه‌ای برای حل و فصل مشکلات و معارضین داریم که برای اولین بار نیز دفتر تسهیل‌گری نوسازی بافت فرسوده در بروجرد راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در کل کشور تاکنون 121 بنای تاریخی توسط ستاد بازسازی بافت فرسوده خریداری و بازسازی شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است که هرکدام برای خودشان کارهای فرهنگی و اجتماعی در آنان انجام می‌دهند.

معاون وزیر گفت: یکی از حمام‌های تاریخی شهر بروجرد را در راستای جذب گردشگر خریداری و به بخش خصوصی جهت بهره‌برداری و کارهای فرهنگی و اجتماعی واگذار می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درسفر یک ‌روزه خود به بروجرد از بقعه امامزاده جعفر، مسجد امام خمینی(ره)، کوچه خوشبین درمحله جعفری، مسجد جامع و بیت آیت الله العظمی بروجردی و بازار تاریخی این شهرستان بازدید کرد.

سلیت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 تیر 1396، کد خبر: 96040100092، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین