پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۱
استاندار خراسان شمالی گفت: در برنامه های فرهنگی، دینی، مذهبی و ملی از تکراری و سنتی بودن باید پرهیز شود.

شعار سال : سیدعلی اکبر پرویزی چهارشنبه شب در نشست شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی بر ادامه چنین برنامه هایی تاکید کرد و گفت: اما برگزاری چنین برنامه هایی نباید به یک سنت تکراری تبدیل شود.

وی از تکراری برگزار کردن برخی از برنامه ها گلایه کرد و افزود: برخی مواقع به دلیل عناوین سیاسی و مذهبی انتقاد نیز از این گونه برنامه ها کمتر می شود و با وجود اینکه منتقد هستند اما سکوت می کنند.

وی اظهار کرد: باید برنامه ها متناسب، غیرتکراری و جدید برگزار شود تا مخاطبان خود را پیدا کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی بر برگزاری چنیین برنامه های فرهنگی در استان اظهار کرد: اما این استان از امکانات زیر ساختی مختلف برخوردار نیست و در برخی از نقاط نیز مشکلات بیشتری دیده می شود.

امام جمعه بجنورد نیز در این جلسه بر برگزاری چنین آیین هایی در سطح استان تاکید کرد و خطاب به هنرمندان گفت: باید نو آوری داشته باشیم و به آنچه داریم بسنده نکنیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بر آموزه های دینی که بر اساس نوآوری بوده اند اشاره کرد و گفت: در جهان بینی اسلامی مسئله نوآوری مورد توجه است و این امر در بسیاری از روایت ها نیز دیده می شود.

وی افزود: جوهر هنر این است که ارزش های کهن و تعالی را در لباس نو متجلی می کند.

وی گفت: این گونه جشنواره ها باید با زبان روز برگزار شود و هنر، ارزش های کهنه را جدید کند و نسل گذشته را با نسل آینده پیوند بزند.

امام جمعه بجنورد بیان اینکه محتوا نباید تغییر کند افزود: شکل ها در قالب نو و جدید گفته می شود و ارزش ها را در قالب دلپذیری ارائه دهند تا مخاطبات جدید را پیدا کنند.

وی از هنرمندان خواست تا این جشنواره ها را با ابتکار برگزار و از زاویه جدیدتری به ارزش های دینی نگاه کنند و آن را برای مخاطبان خود ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: 10 دوره جشنواره بین الملیی تئاتر در کشور برگزار شده که این استان در شش دوره اجرا داشته است.

حسین ثابت قدم وحید افزود: در سال گذشته به علت برخی از مشکلات این برنامه متوقف شده بود که مورد انتقاد هنرمندان و مسئولان قرار گرفت چرا که برای برگزاری استقبال داشتند.

وی افزود: برگزاری نخستین تئاتر دینی و اجرای مشترک تولید هنرمندان با کشور تاجیکستان از جمله برنامه های این استان بود.

وی هدف از برگزاری چنین جشنواره ها را توسعه فرهنگ رضوی عنوان کرد و گفت: همگرایی و همسویی بین مسئولان و هنرمندان ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: باید بسترها به گونه ای فراهم شود تا این استان به عنوان پایگاه تئاتر دینی معرفی شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری سه کشور مسلمان در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت.

این جلسه با حضور مسئولان کشوری و استانی در استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 03 دی 1394 کد مطلب : 81892127 (5066876) www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین