پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
رئیس هیات مدیره انجمن هیدرولوژی ایران از برگزاری دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد خبر داد .

شعار سال: روح‌الله فتاحی 10 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اعلام این خبر، گفت: این کنفرانس با توجه به مسائل مربوط به کمبود آب و استفاده صحیح از آب‌های زیرزمینی 20 و 21 تیرماه جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت افزایش میزان تقاضا در مسئله آب نیز به وجود می‌آید، افزود: کشور ایران به دلیل قرار گرفتن بین دو مدار 23 درجه و مدار استوا ذاتاً کشوری خشک محسوب می‌شود .

فتاحی با تأکید بر اینکه به دلیل برخورداری استان از 10 درصد منابع آبی کشور پروژه‌هایی برای انتقال آب به دیگر مناطق کشور برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: این پروژه‌ها با توجه به منابع آب نمی‌توانند ظرفیت نامی انتقال آب را ایجاد کنند .

وی با اشاره به اینکه انتقال آب بین حوزه‌های مناطق پایین‌دست را نیز آسیب‌پذیر می‌کند، اظهار کرد: زاینده‌رود، ذوب‌آهن و منطقه شرق استان اصفهان به دلیل بارگذاری نادرست روی منابع آب محدودیت‌های فراوانی داشته‌اند .

رئیس هیات مدیره انجمن هیدرولوژی ایران دانش هیدرولوژی را برای مدیریت منابع آب ضروری دانست و گفت: دانش هیدرولوژی مشخص می‌کند که در یک حوزه آبریز چه میزان آب زیرزمینی وجود دارد و برای مدیریت منابع آب با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه برنامه‌ریزی می‌کند .

فتاحی با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران به همت انجمن هیدرولوژی ایران و دانشگاه شهرکرد، خاطرنشان کرد: این کنفرانس در راستای ارتباط بین متخصصین حوزه آب و دانشجویان در راستای مدیریت خردمندانه منابع آب در استان برگزار می‌شود .

رسول میرعباسی، دبیر علمی دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران با اشاره به ارسال 486 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس، عنوان کرد: از این تعداد در روزهای 20 و 21 تیرماه 80 مقاله شفاهی و 282 مقاله پوستری نیز ارائه می‌شوند .

وی با اشاره به ارسال مقالات از تمام استان‌های کشور به این کنفرانس، خاطرنشان کرد: کمیته علمی این کنفرانس شامل 200 عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور هستند .

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 تیر 1396، کد مطلب: 964-786-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین