پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کهی پلا یا کئی پلا غذای محلی شمال

شعار سال: مواد لازم برای 4 نفر:

کدو حلوایی رسیده به اندازه نصف یک کدو حلوایی کوچک
زیره مقداری
پیاز دو عدد بزرگ
کره 50 گرم
زعفرون مقداری
فلفل ،نمک ، زردچوبه و شکربه مقدار لازم

طرز تهیه:

برنج رو از قبل خیس می کنیم،
پباز رو کاملا ریز می کنیم و با کره تفت می دیم.کدو حلوایی رو مربع مربع خرد می کنیم وبه پیاز اضافه می کنیم .اگه کدو شیرین نبود 1 2 قاشق غذاخوری شکر می ریزیم.کدو رو توی کره و پیاز حسابی تفت بدید اما مراقب باشید له نشه.نمک و فلفل و زردچوبه رو اضافه می کنیم حالا برنج رو می ذاریم بجوشه و آبکش می کنیم و مواد کدو رو لابه لای برنج می ریزیم و زیره رو هم رو هر لایه می پاشیم.کمی زعفران آب کرده روی هر لایه می ریزیم.برنج رو دم می کنیم .تخم مرغ رو هم به تعداد با کره نیمرو می کنیم و روی برنج می ذاریم .

نکته:

در صورت تمایل می تونید از گوشت چرخ کرده هم استفاده کنید به این صورت که پیاز رو تفت بدید و وقتی طلایی شد زردچوبه اضافه کنید و بعدم گوشت چرخ شده رو بریزید و با هم خوب تفت بدید. رب گوجه رو هم اضافه کنید و تفت بدید. در آخر کدوها و شکر و دارچین رو بریزید و ادامه مراحلاما کدو پلو اصلی بدون گوشت تهیه می شه.
گاهی بجای تخم مرغ از خورشت گوجه هم همراه با این غذا استفاده می شه . به این صورت که پیاز داغ رو آماده می کنید کمی نمک و فلفل و زردچوبه می زنید و گوجه های خورد شده رو به پیاز داغ اضافه می کنید و با حرارت ملایم می پزید تا هم گوجه آب بندازه و هم پخته بشه.
( بصورت یک خورشت جا افتاده با آب غلیظ)
بعدهمراه با کدو پلو سرو می کنید.

شمالی ها در کنار این غذا از ترشی نازخاتون هم استفاده می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دریا، تاریخ انتشار 9 اسفند 94، کد مطلب: 3533:www.daryanews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
Romania
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
2
یکی از غذا های باحال و خوشمزه شمالیه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
2
واقعا غذای خوشمزه ومفیدی هستش م.ق71
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
1
2
سلام. مرسی از این که دستور گذاشتی ولی زیره در صورت تمایل میریزن و چند تا گردو هم توش میریزن.‌ دستور اصلی کدو پلو شمالی اینطوریه.
کشپلیآنف
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
2
محمد شهابی بابل
بین امه سره بخرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین