پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
بی‌تردید همزندگی اجتماعی، فردی و آموزشی دانشجویان و هم عوامل محیطی و دغدغه‌های ذهنی و روانی آنها نقش مهمی در فرآیند یادگیری و سطح مهارت‌آموزی آنها دارد.

شعار سال: رفع این دغدغه‌ها و توجه جدی به آنها یکی از بدیهی‌ترین انتظارات دانشجویان از هر مجموعه و مرکز دانشگاهی است. ضمن اینکه این مهم در رشته‌های مرتبط با پزشکی طبیعتا به واسطه اهمیت رشته‌ها و ارتباط آنها با آینده سلامت جامعه از درجه اهمیت مضاعفی برخوردار است.

بدون شک آموزش و خصوصا آموزش‌های باليني فرايند پيچيده‌اي است که پرداختن به آنها نیازمند شناخت دقیق از متغیرهای متعدد و مختصات کامل آموزشی و نیازهای آموزشی دانشجویان و مهمتر از همه توجه جدی به سه‌گانه "دانشجویان"، "پزشکان و اساتید" و "بیماران"مراکز آموزشی-درمانی است اما آنچه بدیهی به نظر می‌رسد اهمیت این آموزش‌ها و پیوند مستقیم آن با مهارت‌آموزی و تبحر دانشجویان و پزشکان بالقوه و سردمداران حوزه سلامت جامعه در سال‌های نه‌چندان دور است و همین ایجاب می‌کند مشکلات این طیف با حساسیت بیشتری رصد و پیگیری شود.

امید است که با تلاش مسئولان دلسوز دانشگاه آزاد واحد شاهرود که از بهترین و مهمترین مراکز دانشگاهی در استان سمنان است، مشکلات این دانشجویان در آینده نزدیک مرتفع شود.

ناکارآمدی کلاس‌های بالینی -35 دانشجو گرداگرد یک بیمار

یکی از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد شاهرود(1) با اشاره به غیراستاندارد بودن کلاس‌های بالینی در این دانشگاه گفت: نرم مطلوب برای این کلاس‌ها معمولا 10تا 15 نفر است اما کلاس‌های ما 35 نفره برگزار می‌شود و همین ازدیاد دانشجویان در روند آموزش تاثیر نامطلوبی دارد.

وی با انتقاد از شلوغی کلاس های "راند"(2) و عملی دانشجویانادامه داد: وقتی 35 دانشجو گرداگرد یک بیمار و استاد جمع می‌شوند، سطح آموزشی و یادگیری به شدت تنزل پیدا می‌کند. اصلا دانشجویان گراگرد یک بیمار جا نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بارها به این روند اعتراض کردیم گفت: ترم قبل اعتراضات ما سبب شد که بازرسانی از تهران به دانشگاه بیایند و خوشبختانه آنها حق را به ما دانشجویان داده و اعتراض‌ها را وارد دانستند .

وی با بیان اینکه قرار بود مشکل ما حل شود افزود: متاسفانه با وجود اینکه بازرسان وعده پیگیری برخی مشکلات همچون بحث شلوغی کلاس‌ها؛ اتوبوس، سلف سرویس و بررسی برخی تخلفات را دادند اما پس از مدتی همه چیز فراموش شد و مشکل ما هنوز که هنوز است همچنان پابرجاست.

این دانشجوی پزشکی با بیان اینکه ترم قبل از تعداد زیادی از ما همه شهریه طول دوران تحصیل که 35میلیون تومان می‌شد را یک‌جا گرفتند اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان با وجود مشکلات متعددی که داشتند این مبلغ را پرداخت کردند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و بحث مهمانی ما هم لاینحل ماند. البته بازرسان دریافت یک جای شهریه را تخلف دانسته و بعدها پول دانشجویان برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان بواسطه همین پرداخت یک جای شهریه زیان مالی دیدند، اضافه کرد: ابتدا بخشی از شهریه‌ها را از پول پرداختی برداشتند ضمن اینکه مبالغ بعد از سه چهارماه برگردانده شد و هیچکدام آنها هم مهمان نشدند.

وی با بیان اینکه بعد از آمدن بازرسان یک جلسه برای بررسی و رفع مشکلات ما برگزار کردند اضافه کرد: متاسفانه بعد از مدتی همه چیز به حالت قبل برگشت و بعد از آن یک جلسه دیگر نه جلسه‌ای برگزار شد و نه زمینه‌ای برای انتقال مشکلات به رئیس و مسئولان دانشگاه فراهم شد.

این دانشجو با بیان اینکه انتظار همه ما این است مسئولان دانشگاه این مشکلات را جدی گرفته و حل کنند تصریح کرد: مدتی است که بحث انتقال به دامغان را مطرح کردند که عمده بچه‌ها با این جابجایی موافق نیستند.

وی اظهارامیدواری کرد: با ورود دانشگاه آزاد مرکز و مسئولان این دانشگاه و همکاری دیگر واحدها این مشکل جدی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود یک بار برای همیشه حل شود.

بیمارستان دامغان فاقد کادر آموزشی است

یکی از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد شاهرود نیز با اشاره به پیشنهاد برگزاری برخی کلاس‌های رشته‌های پزشکی دانشجویان در بیمارستان دامغان، از این بیمارستان به عنوان یک مزکز نامناسب و فاقد تجربه آموزشی نام برد و گفت: بیمارستان دامغان فاقد کادر آموزشی است و صرفا پزشکانی در آن اشتغال دارند که کار درمانی انجام کرده و فاقد تجربه عملی آموزشی هستند.

وی به دیگر مشکلات احتمالی دانشجویان در صورت قطعی شدن این انتقال اشاره کرد و افزود: علاوه بر این وضعیت خوابگاه و پانسیون های دانشجویی نیز در شهر دامغان به هیچ وجه مناسب نیست.

این دانشجوی پزشکی ادامه داد: با توجه به فقدان زیرساخت‌های خوابگاهی مناسب و استاندارد، دانشجویان ناچار خواهند بود که هر روز در رفت و امد در جاده باشد و خانواده ها به هیچ وجه راضی نیستند. ضمن اینکه این مشکل برای ما دانشجویان دختر حادتر است.

این دانشجوی پزشکی با بیان اینکه دانشجویان به هیچ وجه تمایلی به رفتن به دامغان ندارند افزود: اکثر قریب به اتفاق دانشجویان غیربومی بوده و از شهرهای دیگری به شاهرود آمده‌اند.

وی با بیان اینکه ما با فرض اینکه در شاهرود تحصیل می کنیم این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کردیم تصریح کرد: اکثر دانشجویان در شهر شاهرود اسکان پیدا کردند و لذا چه از نظر مسائل مالی و چه از نظر آمادگی ذهنی، توانایی و امادگی لازم را برای جابجایی به شهر دیگری را ندارند.

این دانشجو با بیان اینکه دانشگاه، ترم گذشته از برخی دانشجویان مبلغی بابت هزینه انتقال و مهمانی در شهرهای خود دانشجویان دریافت کرد خاطرنشان کرد: متاسفانه این اتفاق نیفتاد لذا ما تقاضا داریم ک با برخی مهمانی ها تا جایی که فضا برای ماندن در بیمارستان های شاهرود باشد موافقت کنند. البته انتظار داریم که این مهم بدون گرفتن هزینه های گزاف و اضافی صورت گیرد.!

وی خواستار توجه بشتر مسئولان ارشد دانشگاه به وضعیت این دسته از دانشجویان و خصوصا دانشجویان دختر شد و گفت: متاسفانه با وجود این همه مشکلات و علی رغم پیگیری های زیاد موفق نشدیم که با رییس دانشگاه ملاقات حضوری داشته باشیم.

جابجایی دانشجویان غیرقانونی است

یکی از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شاهرود انتقال و جابجایی دانشجویان را غیرقانونی خواند و گفت: خانواده های ما پیش از آغاز تحصیل ما درباره شاهرود و دانشگاه آن تحقیق و ارزیابی لازم را انجام داده و براساس آن اجازه تحصیل در این دانشگاه را به ما دادند لذا تغییر محل تحصیل و جابجایی ما کار نادرستی است و خانواده ها نیز با آن موافق نیستند.

وی با انتقاد از انتقال احتمالی دانشجویان به دامغان اضافه کرد: با وجود مخالفت شدید والدین با این جابجایی متاسقانه مسئولان توجه جدی به این مخالفت‌ها ندارند.

وی از آنچه عدم تجربه آموزش پزشکی در واحد دامغان، می خواند گلایه کرد و گفت: نامناسب بودن محل اسکان دانشجویان در دامغان، خطرناک بودن جاده و ایاب و ذهاب روزانه و مداوم، فقدان زیرساخت های آموزشی لازم، عدم وجود کادر مجرب آموزشی و...از دیگر مشکلات این جابجایی است که نباید نادیده گرفته شوند.

وی با طرح این ادعا که متاسفانه دانشگاه سابقه خوبی در برنامه‌ریزی و هماهنگی بین گروه‌ها ندارد خاطرنشان کرد: این عدم توانایی در برنامه‌ریزی مدون در حالی است که برنامه ریزی های قبلی محدود به دانشگاه واحد شاهرود می شده اما الان باید پیش بینی ها و برنامه ریزی های لازم برای واحد دامغان را نیز انجام دهند که بعید است چشم انداز بهتری قابل تصور باشد.

انتقال احتمالی و هزینه‌های اضافی تحمیلی به خانواده‌ها

این دانشجو با بیان اینکه این انتقال احتمالی هزینه‌های اضافی به خانواده‌های ما تحمیل می‌کند اظهار کرد: اکثر دانشجویان در شاهرود خانه خریده و یا اجاره کردند و لذا هرگونه جابجایی هزینه های اضافی و پیش بینی نشده ای به ما تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: حتی اگر سرویس لازم برای جابجایی روزانه دانشجویان پیش‌بینی شود، جدای از خطرات احتمالی جابجایی هر روزه، باز باید بار مالی و وقت زیادی از سوی دانشجویان هزینه شود.

وی از پذیرش بالای بیماران دامغانی در شاهرود خبر داد و گفت: این در حالی است که دانشگاه با وعده تعداد بالای بیمار قصد انتقال ما دانشجویان را به دامغان دارند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد واحد شاهرود با بیان اینکه تعداد زیادی از اساتید ما مخالف 100درصد انتقال ما به دامغان هستند افزود: مهمترین دلیل این مخالفت را نیز نداشتن بار آموزشی درخور و نبود امکانات آموزشی لازم است.

دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد و کلافی سردرگم!

وی با ابراز نارضایتی از این سردرگمی خواستار روشن شدن وضعیت آموزشی دانشجویان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و بیان کرد: آنگونه که از برخی بیانات مسئولان دانشگاه برمی آید این مشکلات از برخی رقابت ها با دانشگاه های دیگر ناشی می شود که شایسته نیست تاوان این رقابت را ما دانشجویان بپردازیم.

این دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه آزاد با بیان اینکه شمار دانشجویان دختر در ترم ما زیاد است یادآوری کرد: در صورت قطعی شدن این جابجایی، مشکلات دانشجویان دختر بسیار بیشتر از ما خواهد بود و بدیهی است که خانواده آنها از این وضعیت رضایت نخواهند داشت.

پیشنهاد دانشجویان برای رفع مشکلات آموزشی

این دانشجوی پسر با اشاره به برخی پیشنهادات دانشجویان برای رفع این مشکل گفت: شهر شاهرود سه باب بیمارستان دارد که البته یکی از آنها به دلیل عدم تجهیزات لازم تنها دو بخش فعال دارد به هر حال دانشگاه آزاد واحد شاهرود می تواند برای رفع این مشکل با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بخش های غیرفعال این بیمارستان شاهرود را تکمیل و آن را تجهیز کند تا مشکل آموزش ما نیز مرتفع شود.

وی با بیان اینکه عمده اعتراض ما دانشجویان به پایین بودن سطح آموزشی در دامغان و نگرانی‌هایی از این دست برمی گردد گفت: پایین بودن سطح آموزشی فقط به ما دانشجویان برنمی گردد بلکه تاوان این نبود زیرساخت‌های آموزشی لازم، بی تردید در سلامت جامعه که در آینده به این دانشجویان سپرده خواهد شد نیز موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه فراهم کردن بسترهای آموزشی لازم وظیفه بدیهی دانشگاه است گفت: ما وظایف خود در قبال دانشگاه را به خوبی انجام می‌دهیم، شهریه‌ها به موقع و بدون فوت وقت پرداخت شده و در صورت تاخیر جزیی، سایت دانشگاه بسته و از دسترس ما خارج می شود لذا انتظار می رود که دانشگاه نیز به وظیفه ذاتی خود که تامین زیرساخت آموزشی با کیفیت است نیز عمل کند.

عزم جدی دانشگاه آزاد شاهرود برای رفع مشکلات دانشجویان عجله نکنند

دکتر توفان رئیس آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود از عزم جدی دانشگاه آزاد شاهرود برای رفع مشکلات دانشجویان رشته‌های پزشکی خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه بیش از خود دانشجویان در تلاش برای رفع مشکلات آنها است اما متاسفانه برخی دانشجویان عجله زیادی دارند و این در حالی است که فرآیند کار اداری متفاوت و نیازمند صبر و حصله است .

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی هم با دانشجویان و هم با شماری از اولیاء آنها داشته‌ایم افزود: ما در آخرین نشستی که داشته‌ایم خانواده‌ها را مجاب و راه‌کارهایی را برای رفع این مشکل در پیش گرفته‌ایم اما این راهکارها برای نهایی شدن نیازمند زمان و رایزنی است و متاسفانه برخی دانشجویان مدام به این مشکل دامن می‌زنند.

این استاد دانشگاه با اذعان به اینکه دانشگاه آزاد شاهرود مشکل دانشجویان را مشکل خود می‌داند اضافه کرد: دانشگاه و مسئولان دانشگاه حتما و به جد پیگیر رفع این مشکلات است و در جلساتی که داشتیم چند راهکار اجرایی برای رفع مشکلات دانشجویان پیش‌بینی کردیم که در حال پیگیری این راهکارهای اجرایی هستیم.

رئیس آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود با تایید بالا بودن تعداد دانشجویان در کلاس‌های آموزشی گفت: ما برای رفع همه مشکلات و از جمله مشکل تعدد دانشجویان پیشنهاداتی ارائه دادیم و راهکارهای جایگزینی هم برای عدم تحقق احتمالی هرکدام از راهکارهای پیشنهادی هم پیش‌بینی کردیم و دانشگاه پیگیر این مشکلات است.

توفان با انتقاد از عجله برخی دانشجویان ادامه داد: برای کارهای اداری باید پروسه اداری و قانونی طی شود اما متاسفانه برخی دانشجویان بدون توجه به این مهم دنبال تشنج آفرینی هستند چرا که با وجود اینکه ما قول پیگیری دادیم و بارها با آنها صحبت و خانواده آنها را مجاب و متقاعد کردیم اما با پرداختن به حواشی مانع از تحقق پیگیری‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما خود را موظف به پاسخگویی می‌دانیم گفت: در راستای عمل به همین وظیفه تاکنون نشست‌ها و جلسات متعددی داشتیم و ان‌شالله ظرف دو ماه آینده به احتمال زیاد این مشکلات مرتفع می‌شود.

مشکل دانشجویان پزشکی مختص دانشگاه آزاد شاهرود نیست

وی با بیان اینکه مشکل دانشجویان پزشکی مختص دانشگاه آزاد شاهرود نیست خاطرنشان کرد: به دلایلی این مشکلات در بسیاری دانشگاه‌های کشور و حتی دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد و مسئولان ارشد در پی حل نهایی این مشکل هستند و مطمئنا هم این مشکل درآینده نزدیک مرتفع می‌شود.

رئیس آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود با اذعان به اینکه اولویت اول ما بحث آموزش است افزود: مهمترین دغدغه مسئولان دانشگاه، بحث آموزش دانشجویان است چرا که سلامت جامعه درآینده به این دانشجویان سپرده می‌شود لذا عملیاتی شدن هرکدام از پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده مستلزم حفظ کیفیت آموزشی است.

دکتر توفان با بیان اینکه آموزش دانشجویان در صدر اولویت‌های ما است افزود: ما همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم که فضای آموزشی مناسب و استانداردی را برای دانشجویان ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص غیراستاندارد بودن تعدد دانشجویان در کلاس‌های عملی در مراکز آموزشی و بیمارستانی با تایید تعداد بالای دانشجویان در کلاس‌ها گفت: دانشجویان از این نظر حق دارند و دانشگاه نیز با توجه به اولویت دهی به آموزش درست، از شلوغی کلاس‌ها رضایت نداشته و از طریق چند راهکار به‌دنبال رفع این مشکل است.

این استاد دانشگاه از پیشنهاد چندین راهکار همزمان برای مرتفع کردن این مشکلات از سوی مسئولان آموزشی دانشگاه خبر داد و گفت: این راهکارها در حال بررسی است و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده لذا دانشجویان باید حوصله به خرج داده و اجازه دهند رفع مشکلات فرآیند اداری خود را طی و از مجاری قانونی حل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مشکل دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد شاهرود چه زمانی مرتفع می‌شود اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌هایی که از طریق مسئولان دانشگاه در حال انجام است مطمئنا این مشکلات بزودی حل می‌شوند لذا به نظر می‌رسد که اگر تا پایان تیرماه جاری این مشکل هم حل نشود تا اواخر مردادماه با جایگزینی راهکارها و راه‌حل‌های پیش‌بینی شده جایگزین این مشکلات را حل خواهیم کرد. به هر حال مسئولان دانشگاه همه تلاش خود را به کار گرفته و از کانال‌های مختلف به دنبال رفع این دغدغه‌های دانشجویان هستند.

رئیس آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود با بیان اینکه هم‌اینک در حال ارزیابی راهکارها هستیم گفت: متاسفانه همچنانکه ویژگی سن جوانی است، شماری از دانشجویان سر پرشوری دارند و برای رفع موانه عجله و شتاب می‌کنند در حالی که رفع مشکلاتی از این دست نیازمند آرامش و صبر و حوصله است تا دغدغه‌ها و مشکلات آنها در فضایی آرام پیگیری و حل شود.

وی خواستار حوصله بیشتر دانشجویان در این امر شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه رایزنی‌هایی در این خصوص صورت گرفته دانشجویان باید صبر کنند تا در آرامش با رفع موانع به بهترین نتیجه برسیم که هم تعداد دانشجویان در کلاس‌های درس کاهش یابد و هم به کیفیت آموزشی آسیبی نرسد و هم دیگر مشکلات احتمالی کم‌کم مرتفع شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی دانشجویان با برگزاری کلاس‌ها با حضور تعداد بیشتری از دانشجویان مواق‌اند گفت: دانشگاه با این شیوه مواق نیست و معتقد است که باید این مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌ها در مراکز آموزشی و درمانی گفت: به هر حال در فضای آموزشی بیماران نیز حضور دارند و باید حقوق بیماران نیز به طور کامل مدنظر قرار گیرد.

رئیس آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود با بیان اینکه بیش از دو ماه است که پیگیر این معضلات هستیم ادامه داد: برخی دانشجویان از پیگیری‌ها اطلاع ندارند درحالی که مهمترین دغدغه مسئولان کیفیت آموزشی و تلاش در جهت رفع مشکلات و پاسخ به مطالبه‌های درست دانشجویان است.

وی در پاسخ به پرسش در خصوص اعتراض برخی دانشجویان به بحث انتقال احتمالی برخی دانشجویان به دامغان گفت: بحث انتقال به دامغان و استفاده از بیمارستان ولایت این شهر نیز تنها یکی از راهکارهای پیشنهادی ما است که بهره‌گیری از این ظرفیت نیز در حال بررسی است.

بیمارستان دامغان مجوز آموزشی از وزارت علوم دارد

دکتر توفان با بیان اینکه بیمارستان دامغان مجوز وزارت علوم را دارد افزود: بیمارستان دامغان از مراکز آموزشی زیرنظر علوم پزشکی است و از پزشکان متخصص و برددار بهره‌مند است.

وی با اشاره به دیگر نکات مثبت آموزشی این بیمارستان خاطرنشان کرد: بیمارستان ولایت دامغان از ضریب اشغال بسیار بالا و تنوع بیمار خوبی برخوردار است که می‌تواند به کیفیت آموزشی کمک شایانی کند و لذا به نظر می‌رسد که گزینه خوبی است اگرچه این گزینه هم یک پیشنهاد است که در حال بررسی کارشناسانه آن هستیم.

رئیس آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود با بیان اینکه همزمان در حال پیگیری بحث پانسیون و خوابگاه دانشجویان در صورت تحقق احتمالی این انتقال هستیم گفت: اگر همه این امکانات و از جمله نیازهای خوابگاهی و تغذیه‌ای و...دانشجویان تامین شود گزینه دامغان می‌تواند گزینه خوبی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که این انتقال احتمالی ممکن است هزینه‌های اضافی برای دانشجویان به همراه داشته باشد اظهار کرد: هزینه‌ها در صورت نهایی شدن این راهکار به عهده دانشگاه است ضمن اینکه دانشگاه تا از بحث خوابگاه و فضای خوابگاهی مناسب، تغذیه، ایاب و ذهاب دانشجویان و... در دامغان مطمئن نشود به این انتقال راضی نخواهد بود.

وی ادامه داد: به هرحال بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیمارستان دامغان از کیفیت و ظرفیت آموزشی خوبی برخوردار است و مهمتر از آن دارای مجوز قانونی و زیرنظر علوم پزشکی است.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقال احتمالی برخی دانشجویان به واحدهای دانشگاهی در شهرهای دیگر گفت: به هر حال انتقال دانشجویان در دانشگاه و از جمله دانشگاه آزاد در موعد خاص و طی یک فرآیند انجام می‌شود و 15 تا 19 تیرماه این مهم از طریق سایت رسمی قابل پیگیری است.

درخواست کمک و همکاری از دیگر دانشگاه‌های آزاد کشور

وی از درخواست کمک و همکاری از دیگر دانشگاه‌های آزاد کشور از سوی این دانشگاه خبر داد و گفت: نامه‌نگاری‌هایی در این راستا با واحدهای دانشگاهی انجام شده و قرار است که در همین بازه زمانی 15 تا 19 تیر پیگیری‌ها انجام شود.

رئیس آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود با بیان اینکه بعد از ثبت انتقالی در سایت دانشگاه پیگیر ادامه فرآیند انتقالی می‌شود گفت: توافق با دانشگاه مقصد بعد از این تاریخ نیز بر عهده دانشگاه آزاد شاهرود است. ضمن اینکه برخی شهرهای محل زندگی خود دانشجویان ممکن است ظرفیت‌هایی در این بخش داشته باشند که طبیعتا این مهم نیز به جد و از راه قانونی و مرسوم دنبال می‌شود.

سرکار خانم دکتر توفان به انتقاد از دامن زدن به برخی بحث‌ها در رسانه‌ها و سایت‌های محلی پرداخت و گفت: ما به این صحبت‌ها رسما و منطقی پاسخ دادیم اما متاسفانه برخی به جای اینکه اجازه دهند مساول از طریق قانونی و در روال عادی و اداری آن پیگیری شود به این بحث دامن می‌زنند که زیبنده نیست.

دانشجویان هم بخواهند ما با کلاس‌های 35 نفره و شلوغ مخالفیم

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد شاهرود با غیراستانداد بودن آموزش مخالف است اضافه کرد: دانشجویان هم بخواهند که کلاس‌های "راند"با جمعیت بالا و 35 نفره برگزار شود، دانشگاه با این رویه مخالف است چرا که اولویت نخست ما آموزش و کیفیت و استاندارد بودن آن است.

رئیس آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد شاهرود با بیان اینکه این مشکل تعداد بالای دانشجویان رشته‌های پزشکی مختص شاهرود نیت گفت: در سال 92 تعداد زیادی دانشجو به همه دانشکده‌های علوم پزشکی داده شد و سهم دانشگاه آزاد شاهرود نیز 120 دانشجو بود به همین دلیل مشکلاتی از این دست که البته قابل حل است به‌وجود آمد.

وی با بیان اینکه به‌دنبال راه‌حلی هستیم که رضایت همه جلب شود تصریح کرد: رضایت دانشجویان و خانواده آنها برای ما اهمیت بسیاری دارد ضمن اینکه کیفیت آموزشی در اولویت اول ما است لذا به دنبال راه‌حلی مناسب و قانونی برای رفع این مشکل هستیم که هم راحتی دانشجویان و رضایت آنها تامین شود و هم به آموزش آنها آسیبی وارد نشود.

این مقام مسئول با ابراز خوشبینی به حل این مشکل در آینده نزدیک گفت: برای رفع این مشکلات به همدلی و همراهی دانشجویان و خانواده‌های دانشجویان و صبر و حوصله بیشتر آنها نیاز داریم. بی‌شک این مشکل نیز با حساسیت دنبال و مشکل دانشجویان حل خواهد شد.

به هر روی مشکلات دانشجویان دانشگاه‌ها بدون همراهی و مشارکت فعال خود دانشجویان و البته همراهی مسئولان، مرتفع نمی‌شود، آنها باید با رصد دقیق و درست شرایط، خواسته‌های دانشجویی را به مطالبه دانشجویی تبدیل کرده و وضعیت را به سمع مسئولان برسانند. بی‌شک تحقق این امر و اعتماد مسئولان دانشگاهی به دانشجویان و پاسخگویی به‌هنگام به آنها می‌تواند به بهبود شرایط آموزشی در دانشگاه‌ها و متعاقب آن ارتقاء سطح علمی و دانستگی جامعه دانشجویی در کشور و استان کمک کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود که از آن به ‌عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی استان سمنان نیز یاد می‌شود، همواره یکی از واحدهای نمونه دانشگاهی در استان و در بین دانشگاه‌های آزاد کشور بوده، این دانشگاه در حالی که بیش از 35 سال تجربه و سابقه آموزشی را در کارنامه خود دارد با بیش از یک صد هزار مترمربع فضای آموزشی همواره یکی از انتخاب‌های دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل خواهد بود به ویژه دانشکده پزشکی آن با کیفیت مطلوب آموزشی و امکانات و زیرساخت‌های مناسب و از جمله یک بیمارستان بیش از 100تخت‌خوابی و ده‌ها آزمایشگاه تخصصی و مرکز آموزشی کارآمد، همواره مورد توجه دانشجویان بوده، لذا بروز مشکلاتی از این دست اگرچه ممکن است در بسیاری از مراکز دانشگاهی نیز بی‌سابقه نباشد اما زیبنده چنین دانشگاهی با این قدمت و توانمندی‌های علمی آموزشی نیست لذا انتظار می‌رود مشکلات دانشجویان این دانشگاه و از جمله دانشجویان پزشکی آن در اسرع‌وقت حل و دانشجویان بدون دغدغه تنها به آموزش بهتر بیاندیشند.

پانوشت:

-(1) اسامی دانشجویان به درخواست دانشجویان در متن گزارش نیامده است.

(2)-عنوانی که به کلاس های عملی دانشجویان پزشکی و کلاس های بالینی و تشریح اطلاق می شود

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان سمنان، تاریخ انتشار 12 تیر 96، کد مطلب: 964-293-5:www.semnan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین