پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
در مراسم رونمایی از کتاب«احمد متوسلیان هستم» از سختی مسیر نگارش کتاب و کم توجهی دستگاه‌ها به پرونده ربایش حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده سخن گفته شد.

شعار سال: به مناسبت فرا رسیدن سالروز اسارت سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و دیپلمات های ربوده شده، مراسم رونمایی از کتاب«احمد متوسلیان هستم» با حضور امیر متوسلیان برادر سردار حاج احمد متوسلیان, سردار عباس برقی, سردار گلعلی بابایی, جواد اکبری و جمعی از نویسندگان و پژوهشگران و خانواده‌‌های معظم شهدا و جمعی از مردم عصر روز گذشته برگزار شد.


همرزم سردار متوسلیان: دستگاه‌های دولتی و مسئول برای حل موضوع اسارت سردار متوسلیان کم کاری کرده‌اند

در این مراسمجواد اکبری معاون سردار متوسلیان در زمان فرماندهی وی در سپاه مریوان طی سخنانی گفت: 35 سال خاطرات حاج احمد گفته شده است و نیازی به بیان دوباره خوبی‌های وی، اعم از کمک به خانواده‌های مردم منطقه و حتی خانواده‌های عناصر ضد انقلاب، خانواده‌های شهدا، مردم‌داری و اعتماد مردم به وی نیست. فعالیت‌های حاج احمد اعتماد مردم منطقه را برانگیخته بود و مردم برای حل مشکلات و تامین نیازهای خود به وی مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر سردار متوسلیان در حل مشکلات مردم و همچنین اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خود افزود: سردار متوسلیان تا پاسی از شب درگیر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های سپاه پاسداران بود و نیمه‌‌های شب با حال خسته به قرارگاه می‌آمد. نامه‌های مردم منطقه را می‌خواند و نسبت به تامین نیازهای و درخواست‌های آنان این نامه‌ها را به مراجع ذی‌ربط ارجاع می‌داد.


اکبری با اشاره به گذشت 35 سال از اسارت سردار متوسلیان و ابراز گلایه از کم‌توجهی‌ها و کم‌کاری‌ها گفت: در این مدت افرادی که مدعی رفاقت با وی بوده‌اند هیچ کاری نکردند. شما رفقای حاج احمد برای او چه کرده‌اید که فقط مصاحبه می‌کنید و می‌گویید وی زنده است،‌ آیا می‌توانید این نکته را ثابت کنید؟

وی با اشاره به طرح ادعاهای جدید از سوی فردی به نام عیسی ایوبی گفت: در حال حاضر شخصی به نام عیسی ایوبی را مطرح کرده‌اند که ادعاهای وی قابل تامل است. در این 35 سال وی کجا بوده است و چرا تاکنون ادعایی مطرح نکرده بود. حالا ما مستاصل مانده‌ایم که ادعای زنده بودن وی را بپذیریم یا ادعای عیسی ایوبی مبنی بر شهادت وی را قبول کنیم.

وی با اشاره به این که درباره این مسئله تنها به فرمایش رهبر معظم انقلاب اعتنا کرده‌ و می‌کنیم که فرموده‌اند امیدواریم ایشان زنده باشند، افزود: حاج احمد انسانی نیست که بخواهیم به وسیله او خودنمایی کنیم. هر سال کنگره‌ای برای وی برگزار می‌شود و در آن صحبت‌هایی مطرح و وعده‌هایی داده می‌شود. بنده به شخصه اعتمادی به این وعده‌ها و سخنان ندارم. متاسفانه دستگاه‌های دولتی و مسئول برای حل موضوع اسارت سردار متوسلیان کم کاری کرده‌اند.

اکبری یادآور شد: سال‌ها پیش سفری به لبنان و دیداری با سیدحسن نصرالله داشتیم. وی از طراحی عملیاتی برایمان گفت که طی آن قرار بود حاج احمد متوسلیان و همراهانش با تعدادی از فرماندهان رژیم صهیونیستی معاوضه شوند اما این کار صورت نگرفت.

وی با تاکید بر این نکته که اگر فردی از سوی رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شود تقریبا محال است زنده آزاد شود،‌گفت: امیدواریم که حاج احمد متوسلیان زنده باشد.


سردار برقی: باید از سردار متوسلیان به عنوان اولین مدافع حرم یاد شود

در ادامهسردار عباس برقی از همرزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان , در سخنانی با بیان اینکه ما شهدا بسیار غریب هستند و ما نسبت به شهدا دین بزرگی داریم, گفت: وظیفه ما این است که حاج احمد را برای نسل جدید بشناسانیم تا با خصوصیات و اهداف شهدا و سیره و روش آنها آشنا شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: به نظر من باید از سردار حاج احمد متوسلیان به عنوان اولین شهید مدافع حرم یاد کنیم که در راه مبارزه با استکبار و دفاع از حریم اهل بیت عازم سوریه بودیم و جوانان باید بدانند که حاج احمد دارای چه شخصیتی بوده است و باید نقش حاج احمد متوسلیان در ایجاد حزب الله لبنان و نقش سازنده ایشان در مبارزه با استکبار و اسرائیل برای همه جامعه بیان و مطرح شود.

همرزم سردار متوسلیان گفت: از نظر من حاج احمد به شهادت رسیده به دلیل آنکه با توجه به خصوصیات و شناختی که من از حاج احمد سراغ دارم او مردی نبود که تن به اسارت بدهد و آرام بنشیند و عاشق مبارزه مستقیم با اسرائیل بود. مثلا آقای نصرتی می‌گوید: در قبل ار عملیات فتح المبین زمانی که ما در تهران بودیم در حاج احمد در یک جمعی گفت: من با خدای خود عهد کردم و از او می‌خواهم که در جنگ با اسرائیل به شهادت برسم. او هرچه خداوند دستور داده بود عمل کرد و خدا هم حتما این آروزیش را برآورده کرد.

گلعلی بابایی: هیچ خیابان یا مکانیدر تهران به نام سردار متوسلیان نشده است

سپسگلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگردفاع مقدس در سخنانی با بیان اینکه خوشحال هستیم که بعد از 35 سال کتابی در خصوص حاج احمد متوسلیان به چاپ رسیده است, گفت: این کتاب قطعا می‌تواند نگاه جدیدی از شخصیت و خصوصیات حاج احمد متوسلیان را بازگو کند و به مخاطبان بشناساند و زوایای مختلفی را به روی خواننده باز می‌کند.

وی در ادامه افزود: در این کتاب حداکثر تلاش انجام شده تا کمترین حذفیات از سخنان حاج احمد انجام گیرد و حاج احمد در مقامی که بود و با توجه به اشرافیت هایی که به موضوعات داشت صبحت هایی را انجام می داد که لازم بود انجام شود.


این رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان سخنانش گفت: حاج احمد متوسلیان اولین فرمانده بچه های تهران بود اما متاسفانه هیچ خیابانی در تهران به نامش نیست و این از مظلومیت های این سردار دلاور است.

نویسنده کتاب: در مسیر نگارش کتاب «من احمد متوسلیان هستم» با سختی‌های زیادی روبرو بودیم

در ادامهمحمد جواد شادانلو نویسنده کتاب, در سخنانی در خصوص نگارش این کتاب گفت: تقریبا دو سال مراحل تدوین این کتاب به طول انجامید و در این مراحل آقای بهمن نیا مدیر انتشارات نارگل علاوه بر یک ناشر معمولی زحمات زیادی در نگارش و ویراستاری این کتاب انجام دادند.

وی در ادامه گفت: موضوع جمع آوری سخنان شخصیت ها و فرماندهان دوران دفاع مقدس موضوع جدیدی نیست اما این موارد کمک می‌کند تا مخاطبان با شخصیت آن فرمانده و رزمنده و زوایای مختلف زندگی و رفتاری او آشنا شوند. یکی دیگر از موضوعاتی که در نگارش این کتاب رعایت شده که کمترین حذفیات از سخنان حاج احمد متوسلیان در آن صورت گرفته است.


شادانلو در ادامه گفت: در طول مسیر جمع آوری تمام اسناد و صوت های سخنرانی حاج احمد متوسلیان سختی های زیادی را متحمل شدیم تا به اسناد و صوتها دسترسی پیدا کنیم و قطعا صوت یا سندی از سخنرانی های سردار متوسلیان وجود دارد که ما از آن بی اطلاع بودیم و به آن دسترسی نداشتیم و امیدواریم کسانی که این کتاب را می‌خوانند و به این اسناد دسترسی دارد ما را در ویراست های بعدی این کتاب یاری و کمک کند.

در خاتمه این مراسم از کتاب «احمد متوسلیان هستم» با حضور گلعلی بابایی, امیر متوسلیان, سردار عباس برقی رونمایی شد که این رونمایی به صورت زنده از شبکه بین المللی خبر پخش شد.


در ادامه گزارش تصویری این مراسم و فیلم رونمایی از این کتاب که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد را ببینید:













سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 1454201:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین