پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۵۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
حجت الاسلام شیرازی گفت: ما با ترجمه کتاب مرتبط با دفاع مقدس یکی از آرزوهای رهبری را جامه عمل پوشاندیم.

شعارسال : حجت الاسلام علی شیرازی در مراسم رونمایی 28 عنوان کتاب مربوط به دفاع مقدس به چهار زبان گفت:در آستانه ماه محرم و هفته دفاع مقدس امروز می توانیم ادعا کنیم که یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری را جامه عمل پوشاندیم و در عرصه ترجمه کتاب های دفاع مقدس گام های خوبی برداشته شد. چند سال قبل اعلام کردم کارهایی را دنبال می کنیم که تا به نتیجه نرسد رسانه ای نخواهیم کرد. اینکه بگویم می خواهیم این کار را بکنیم مفید نیست بلکه باید عملیاتی شود.

وی افزود:در حال حاضر 28 کتاب به عربی دو جلد به زبان ترکی آذری، 8 جلد ترکی استانبولی، 2 جلد روسی و 2 جلد اردو ترجمه و منتشر شدند. همچنین نزدیک به سی جلد کتاب در حال ترجمه و یا چاپ است. علاوه بر زبان های ذکر شده به زبان سواحیلی، نیجری، فرانسوی، هندی، اسپانیولی انگلیسی در حال ترجمه و یا زیر چاپ است.

حجت الاسلام شیرازی در ادامه با اشاره به نام کتاب های ترجمه شده خاطر نشان کرد: کتاب های آن 23 نفر,گل های سرخ, پایی ک جا ماند, جشن حنابندان, خاک های نرم کوشک, سلام بر ابذاهیم, دختر شینا, لشکر خوبان, مسیح در شب قدر, من زنده ام, من و کتاب, نسیم سبز, خاطره ها, نگین هامون, نورالدین پسر ایران, هدایت سوم همت, تپه بر هانی, گلستان 11 و همگی سیزده سالگیم که ترجمه شدند و امروز رونمایی می شود.

دو نکته در تاریخ نباید مغفول بماند یکی نقش دیگران در جنگ ایران و عراق, افرادی حتی از ملیت های لبنان وافعانستان که شهید شدند و کتابی در این رابطه با اسم شبیه دیوارها تهیه شد و نکته دیگر بحث روحانیت در جنگ است که کتاب های متعددی در این رابطه در حال تهیه است. 

وی تصریح کرد: موضوع بندی کتاب های جنگ نیز در حال تهیه است که شامل خاطرات فرماندهان جنگ در بیش از سی جلد تدوین می شود. در خصوص مدافعان حرم هم کتاب هایی در دست نگارش است و یا چاپ و منتشر شده اند. ما تلاش داریم از زندگی شهدای مدافعان حرم داستان بنویسیم. دو جلد کتاب با موضوع مدافعان حرم تهیه شده است با نام ما را مدافعان حرم آفریدند.  یک کتاب خاص هم در مورد دو شهر شیعه نشین سوریه به نام نبل و الزهرا که سال هاست در محاصره هستند در حال تهیه است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه بیان داشت: همچنین درباره نقش روحانیت در جنگ سوریه حدود 17 کتاب در دست نگارش و چاپ است. ما در حال حاضر 27 شهید روحانی ایرانی در قالب مدافعان حرم داریم که قرار است در اوایل سال آینده همایشی تحت عنوان روحانیون شهید مدافع حرم برگزار کنیم.

علاوه بر این 30 مستند آماده پخش درباره شهدای مدافع حرم تهیه شده که در آستانه کنگره ارایه می شود.

نکته مهم آنکه کتاب های ترجمه شده در کشور های هدف، چاپ و منتشر می شود و مترجمین کتاب ها در کشورهای مذکور هستند و زبان مادریشان همان زبان مورد نظر است و به ایرانی زبان ها کتابی برای ترجمه داده نمی شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 30شهریور 1396، کدخبر:  ۱۸۴۲۹۷ ،www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین