پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی با تاکید بر ضرورت بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، گفت: بر این اساس بانک مرکزی بانک‌هایی که در صورت‌های مالی سالانه سود شناسایی می‌کنند را ملزم به اختصاص آن به افزایش سرمایه می‌کند.

شعارسال: عباس کمره‌ئی، در خصوص روند بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها، اظهارداشت: بانک‌ها باید براساس صورت مالی نمونه ابلاغی، صورت‌های مالی خود را تدوین و به بانک مرکزی ارائه کنند و پس از تایید آن، مجمع عمومی را برگزار کنند.

وی افزود: تاکنون چند بانک صورت‌های مالی‌شان را به بانک مرکزی ارائه کرده‌اند و پس از رسیدگی و تایید آن می‌توانند مجامع خود را برگزار کنند، اگر همه بانک‌ها این فرایند را طی کنند، امسال دیگر مجامع بانک‌ها به تعویق نمی‌افتد.

کمره‌ئی در پاسخ به این سوال که بانک مرکزی تا چه زمانی با نرخ کفایت سرمایه پایین اغلب بانک‌ها مدارا می‌کند و آیا تمهیدات ویژه‌ای برای افزایش سرمایه در نظر نمی‌گیرد، گفت: بانک‌ها مکلف به رساندن نسبت کفایت سرمایه به نسبت‌های مقرر هستند اما به هر حال افزایش سرمایه به وضعیت بازار سرمایه وضعیت سودآور بانک‌ها مرتبط است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی بانک مرکزی بهبود نرخ کفایت سرمایه بانک‌ها است، تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که بانک مرکزی از این به بعد به کار می‌برد، این است که اگر بانک‌ها در صورت‌های مالی خود، سود شناسایی کنند، باید این سود را صرف افزایش سرمایه کنند تا به آن نسبت کفایت سرمایه برسند.

مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری تاکید کرد: مجامع بانک‌ها هم زمانی برگزار می‌شود که بانک مرکزی این صورت‌ها را تایید کرده باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19تیر1396، کدخبر: 13960418000804: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین