پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۶۶۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: محدودیت‌های لحاظ شده فروش دخانیات برای اصناف در سطح کشور ناچیز است به طوری که ۸۰ درصد بقالی‌های بزرگ و کوچک در استان و کشور دخانیات می فروشند.

شعار سال: رسول انتظار مهدی با اشاره به اینکه سن رشد دخانیات در استان آذربایجان غربی کمتر از میزان کل کشور است اظهار کرد: اگر اقداماتی از جمله افزایش 10 دلاری بودجه برای آموزش در زمینه مصرف دخانیات انجام گیرد، منجربه کاهش یک درصدی مصرف دخانیات می‌­شود.

انتظارمهدی افزود: طبق مطالعات انجام شده، در جهان یک میلیارد و 40 میلیون نفر در حال مصرف دخانیات هستند که 84 درصد این افراد، در کشورهای درحال توسعه است، در حالیکه کشورهای توسعه یافته موفق شده‌اند میزان مصرف دخانیات خود را به حداقل برسانند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در کشور هشت میلیون نفر دخانیات مصرف می‌کنند که شامل 14. 3 درصد از افراد جامعه می‌شود که مصرف 10 درصد این افراد به صورت روزانه است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف دخانیات بین افراد 25 تا 34 سال است، اظهار کرد: که 98 درصد افراد در این سن دخانیات مصرف می‌کنند و میزان مصرف دخانیات در بین افراد 15 تا 65 سال 19 درصد است که مصرف 90 درصد این افراد روزانه است.

انتظار مهدی با بیان اینکه دود ناشی از سیگار، دود دست دوم است و این دود منجر به مرگ ناگهانی می‌شود گفت: 70 میلیون کودک در جهان در معرض دود سیگار هستند که بیشتر این کودکان در خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها سیگاری است بیشتر در معرض این خطر قرار می‌گیرند و در حدود 50 درصد کودکان حداقل هفته‌ای یک‌بار در معرض دود دست دوم قرار می‌گیرند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با تصریح بر اینکه محدودیت‌های لحاظ شده فروش دخانیات برای اصناف در سطح کشور ناچیز است، افزود: 80 درصد بقالی‌های بزرگ و کوچک دخانیات می‌­فروشند که فقط سه درصد مجوز دارند و اکثر این بقالی­‌ها به کودکان کمتر از10 سال نیز مواد دخانی می‌فروشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 29 تیر 96 ، کد مطلب: 1468795:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین