پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۱۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
پس از مصوبه شورای رقابت در رابطه باقیمت خودرو برخی شرکت‌ها اعلام کردند که آمادگی افزایش قیمت را دارند و منتظرند شورای رقابت به آنها ابلاغ کند تا این افزایش قیمت‌ها اعمال شود. بنابراین طی روزهای آینده باید شاهد افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی همچون تیبا، پراید و تندر ۹۰ باشیم.

شعارسال: معاون فروش سایپا گفته است که به محض دریافت مجوز شورای رقابت، افزایش قیمت ها را بر روی محصولات پراید، تیبا و تندر ۹۰ اعمال خواهد کرد! البته برخی خودروسازان پیش‌تر افزایش قیمت را به صورت غیر قانونی بر محصولات خود اعمال کرده بودند اما حالا این اتفاق رنگ قانونی به خود گرفته است.

متاسفانه هر چند بارها مسئولان شورای رقابت تاکید کرده بودند که قیمت خودروها بی کیفیت افزایش نخواهد یافت که در نهایت چندی پیش شورای رقابت مصوبه ای را در رابطه با قیمت خودرو اعلام کرد که در آن قیمت بی‌کیفیت ترین خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت.

اواسط تیرماه سال جاری شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را صادر کرد. بر همین اساس با این مجوز قیمت خودروهای پراید و تیبا حداکثر یک تا یک و نیم درصد و قیمت سمند و پژو ۲.۵ درصد افزایش پیدا می کند.

به گفته مسئولان شرکت سایپا؛ استراتژی این شرکت کاهش تدریجی تولید پراید است، به همین دلیل به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین سودآوری را هم برای شرکت کسب کند. اما بالا رفتن کیفیت خودروها مدت‌هاست که عملیاتی نشده است و سازمان استاندارد نیز برای مقابله با این وضعیت وارد میدان شده و نام برخی از محصولاتی که به دلیل عدم کیفیت باید تولید آنها متوقف شود را اعلام کرده است.

دراین بین براساس گزارش کیفی خودروها در اردیبهشت ماه امسال، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند.

بنابراین شرکت‌های خودروساز تا مدت زمان مشخصی می‌توانند نسبت به بالا بردن کیفیت و رسیدن به سطح استاندارد اقدام کنند. سازمان استاندارد تا سال ۹۷ به تولیدکنندگان خودرو فرصت داده است. با این وجود، خودروسازان باید هر چه سریعتر اقدام به بالا بردن سطح کیفی خودروها کنند.

به هر صورت، شورای رقابت با مصوبه‌ اخیر خود دست خودروسازان را برای بالا بردن قیمت‌ها باز گذاشته است اما هیچ تاکیدی به بالا بردن کیفیت نکرده است. بدین ترتیب، بازار خودرو طی روزهای آینده شاهد افزایش قیمت سه محصول شرکت سایپا خواهد بود. گفتنی است که در این میان خودروهایی مجوز افزایش قیمت را دریافت کردد که حتی در سطح استاندارد تنها یک ستاره دارند! از جمله این خودروها پراید و تیباست که بدون هیچ تغییری در سطح کیفی تولید خود را ادامه می‌دهد.

حالا قرار است که برخی از محصولات سایپا همچون پراید، تیبا و تندر ۹۰ به محض دریافت مجوز محصولاتی گران شوند. خودروهایی که نه تنها توقیف نمی‌شوند بلکه انگیزه تازه‌ای برای تولیدات بی کیفیت بیشتری می‌گیرند! در این بین دولتمردان و وزیر مربوطه نیز سکوت اختیار کرده اند؛ سکوتی که به نفع تولیدکنندگان و به ضرر مصرف کنندگان تمام خواهد شد. بارها دیده شده که وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به افزایش قیمت خودروهای داخلی سکوت کرده و یا از آنها حمایت کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پارسینه، تاریخ انتشار: 1مرداد1396، کدخبر: 369502: www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
برای بار دوم در یک سال؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین