پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۲۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
دبیرکل کانون بانک های خصوصی گفت: ما مستندات و مدارکی داریم که دو بانک بزرگ دست به ترویج شایعات نامطلوبی زدند که برای سپرده‌گذاران دل‌نگرانی ایجاد کرد و پس از این بحران خیلی از افراد پولشان را از بانک‌ها برداشت کردند و به بانک‌های دیگر بردند.

شعار سال: محمدرضا جمشیدیبا بیان اینکه در دوره قبل برخی از بانک‌ها در مسابقه افزایش نرخ سود وارد شدند، افزود: در همان زمان بانک های خصوصی به بانک مرکزی هشدارهای زیادی دادند که جلوی بانک های دیگر گرفته شود و به‌ناچار در این مسابقه شرکت کردند.
وی گفت: بانک های خصوصی رسماً اعلام کردند که "ما از کاهش نرخ سود استقبال می‌کنیم"، زیرا هزینه‌های تمام‌شده آنها با این کاهش کم می‌شود.
دبیرکل کانون بانک های خصوصی به خبرنگار رسانه ملی افزود: نرخی که شورای پول و اعتبار تصویب می‌کند باید زمینه‌های اجرایی آن نیز حتماً در نظر گرفته شود.
جمشیدی گفت: در غیر این‌صورت مانند دوران گذشته می‌شود و به این مصوبات کمتر اهمیت داده می‌شود.
دبیرکل کانون بانک های خصوصی در ادامه با تأکید بر اینکه باید با شایعاتی که باعث نگرانی سپرده گذاران در بانک‌ها می‌شود به‌طور جدی برخورد شود، گفت: اگر بانکی با این شایعات آسیب ببیند مثل بازی دومینو همه بانک‌ها از آن متضرر می‌شوند و آسیب می‌بینند.
محمدرضا جمشیدی افزود: ما مستندات و مدارکی داریم که دو بانک بزرگ دست به ترویج شایعات نامطلوبی زدند که برای سپرده گذاران دل‌نگرانی ایجاد کرد.
وی افزود: گرچه مدیران آنها این موضوع را تکذیب کردند، اما از این بحران که اخیراً در مؤسسات غیرمجاز پیش آمد خیلی از افراد پولشان را از بانک‌ها برداشت کردند و به بانک های دیگر بردند.
دبیرکل کانون بانک های خصوصی با تذکر اینکه بانک‌ها به بدنه و کارکنان خود در شعب توصیه کنند که بیخود باعث تشویش اذهان عمومی نشوند و سپرده گذاران را مرعوب تحلیل‌ها و خبرهای نادرست خود نکنند، گفت: حتی اگر لازم است باید برای مقابله با این‌گونه رفتار‌ها تمهیداتی را نیز در نظر گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 2 مرداد 96، کد مطلب: 1472896:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین