پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: در سال‌های اخیر اعتبارات شورای سیاستگذاری بسیار محدود شده و هیچ اعتباری به ساخت مصلی در یزد اختصاص نیافته است.

شعار سال: حجت‌الاسلام رضا شریفی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به اینکه اعتبارات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سال‌های اخیر بسیار محدود شده اظهار داشت: متاسفانه در این سال‌ها هیچ اعتباری به ساخت مصلی‌ها اختصاص پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه در تعدادی از مصلی استان یزد که در گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در حال پیگیری است، گفت: از جمله این مصلاها، مصلای احمدآباد اردکان است که در واقع یک مجموعه بزرگ فرهنگی، ورزشی و چند منظوره است.

وی مصلاهای اردکان و میبد را از دیگر مصلی‌های درحال ساخت استان دانست و گفت: مسجد جامع و مصلی شهرهای بافق و تفت در استان یزد هم در حال توسعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با منزل و دفتر ائمه جمعه هم این شورا با محدودیت منابع مالی روبه‌رو است و مشکلاتی در این راستا وجود دارد.

شریفی به سال روز برگزاری نخستین نماز جمعه انقلاب اشاره کرد و گفت: گردهمایی ائمه جمعه دائم و موقت و ستادهای نماز جمعه استان یزد در مجتمع غدیر یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم از مسئولان ستادهای نماز جمعه و ائمه جمعه موقت نقاط مختلف استان که در طول سال زحمات اقامه نماز را بر دوش دارند، تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد تجلیل از پیشکسوتان نهاد نماز جمعه، برگزاری همایش خانواده ائمه جمعه، نشست خبری با اصحاب رسانه، تهیه بروشوری از اهمیت و جایگاه نماز جمعه و توزیع آن در نمازهای جمعه این هفته بین مردم و برگزاری مسابقات فرهنگی را از جمله دیگر برنامه‌های این ایام در استان یزد دانست.

شریفی خاطرنشان کرد: تقدیر از برخی نخبگان ستادهای نماز جمعه یزد، برپایی نمایشگاه کتاب در نقاط مختلف شهر یزد و دیگر شهرهای استان، برپایی مهد آدینه در برخی از محل‌های نماز جمعه، برنامه پزشک نماز جمعه را از جمله برنامه‌هایی دانست که در طول سال توسط برخی از ستادهای نماز جمعه استان یزد برگزار می‌شود.

وی پیرترین امام جمعه یزد را حجت‌الاسلام واعظ امام جمعه منشاد دانست و گفت: با این کهولت سن واقعا جای تقدیر دارد که زمستان و تابستان اقامه نماز جمعه و جماعت می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد با بیان اینکه جوان‌گرایی یکی از رویکردهای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است، تصریح کرد: حجج الاسلام شاکر، محی‌الدینی، دلاوری و دهقانپور هم جزو جوان‌ترین ائمه جمعه استان یزد به حساب می‌آیند.

شریفی در ارتباط با زمین مصلاها گفت: تا زمانی که سند زمین به نام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ثبت نشده باشد به هیچ عنوان شروع به ساخت و ساز انجام نمی‌شود و جایی نداریم که بتوان زمین مصلی را وقف اولادی یا موروثی کند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396، کد مطلب: 1475233:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین