پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۳۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد : هنوز صحبت های آقای لاریجانی در مورد موسسات مالی که در حضور جمعی از مسئولان انجام شده عملیاتی نشده است.

شعار سال: سید ناصر موسوی لارگانی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که نتیجه وضعیت موسسات مالی و اعتباری مانند کاسپین به کجا رسید گفت: طبق جمع بندی که در مجلس برای این موضوع انجام شد، قرار بود ردیف اعتباری برای این موضوع اختصاص داده شود و مسئله موسسات مالی و اعتباری در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شود.

وی ادامه داد : این در حالی است که هنوز در مورد این که آیا بحث موسسات مالی به نتیجه رسیده است یا نه را مطرح نکرده اندکه اگر این مشکل حل شده بود ما شاهد این همه تجمعات اعتراضی در مورد موسسات مالی نبودیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: هنوز صحبت های آقای لاریجانی در مورد موسسات مالی که در حضور جمعی از مسئولان انجام شده عملیاتی نشده است.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد عملیاتی شدن وعده های دولت در مورد موسسات مالی اظهارداشت : ادعای دولت این است که 90درصد مشکلات را حل کرده اند ولی مشکلاتی که دولت حل کرده است به این صورت است که افرادی که از سال 94 سود گرفته اند این سود از اصل سرمایه آن ها کم می شود.

وی در ادامه بیان کرد: این کار از لحاظ شرعی خالی از اشکال نیست، این موسسات با تابلویی که در مجوز بانک مرکزی آمده بود فعالیت می کردند و با این مجوز قراردادهایی را با سپرده گذاران امضا کرده اند پس بنا بر این برای حساب سپرده گذراران باید بر همان اساس عمل شود.

موسوی لارگانی با اشاره به این که موسسات مالی دیگر کارایی ندارد تحت نظر بانک و یا موسسه مالی دیگری قرار می گیرند گفت: نکته دیگر اگر قرار باشد این موسسه تحت نظر بانک و یا موسسه مالی دیگری قرار بگیرد طبق قانون خود بانک مرکزی باید به حساب سپرده گذاران 15% سود داده شود باید بر همین اساس اگر به فرض فردی کل سرمایه او 300 میلیون بوده است 35 میلیون آن را می دهند و بقیه را می خواهند در طول 14 ماه بدهند باید به این سپرده که در این مدت زمان داده می شود، سود متعارف طبق همان مقرارات بانک مرکزی قرار بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد : این نمی شود که کسی پول خود را در این موسسات بگذارد و بعد از 14 ماه همان پول خود را بگیرد این موضوع از لحاظ عقلی و شرعی صحیح نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کدمطلب:821204، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین