پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با اشاره به اظهارات زنجانی در دو سال گذشته در کمیسیون انرژی مجلس گفت: جلسه ای در بانک مرکزی و اتاق رئیس کل این بانک به همراه محمود بهمنی ریاست سابق بانک مرکزی و چهار وزیر دولت دهم تشکیل می شود، که ماحصل آن تاییدیه چهار وزیر مبنی بر اینکه بابک زنجانی می تواند در معاملات بانکی کشور ورود کند، شد.

شعار سال: رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با بیان اینکه تخلف بابک زنجانی به فروش نفت ختم نمی‌شود، گفت: بابک زنجانی برای پرداخت بدهی خود گردن کلفتی می‌کند و این فردا با یادداشت یک شخص خاص به بانک مرکزی معرفی شد. امیرعباس سلطانی افزود: وی عملا از سال 80 با ثبت حدود 60 شرکت خارجی و داخلی وارد عرصه اقتصادی کشور شد. خانه ملت نوشت؛ نماینده مردم بروجرد در مجلس با طرح این سوال که چگونه فردی که به عنوان سرباز در بانک مرکزی مشغول به خدمت بوده، می‌تواند 60 شرکت ثبت کند تاکید کرد :‌تاسیس چندین بانک در کشورهای مالزی و تاجیکستان نیز از ابداعات زنجانی است. جای سوال دارد چه شرایطی ایجاد می‌شود که حجم بده بستان این فرد به 25میلیارد دلار می‌رسد و این مبلغ از کجا و به چه شکلی بوجود آمده است.

*مهر تایید پنج عضو دولت احمدی‌نژاد

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با اشاره به اظهارات زنجانی در دو سال گذشته در کمیسیون انرژی مجلس گفت: جلسه‌ای در بانک مرکزی و اتاق رئیس کل این بانک به همراه محمود بهمنی ریاست سابق بانک مرکزی و چهار وزیر دولت دهم تشکیل می‌شود، که ماحصل آن تاییدیه چهار وزیر مبنی بر اینکه بابک زنجانی می‌تواند در معاملات بانکی کشور ورود کند، شد. وی ادامه داد: سوالی که برای ملت مطرح است اینکه فردی که قبلا تخلفات مالی انجام داده و دارای چک برگشتی و سه شناسنامه جعلی است و مواردی از این قبیل، چگونه یکباره مورد تایید چهار وزیر کابینه دولت احمدی‌نژاد قرار می‌گیرد. سلطانی با بیان اینکه بابک زنجانی حتی چند بار اعلام کرد که اصلا به وزارت نفت نه تنها بدهکار نیست، بلکه طلبکارهم است، اظهار داشت: این را به این دلیل می‌گفت که چون کشتی اجاره کرده بود و اگر بدهکار اعلام می‌شد معادلات تجاری آن به‌هم می‌خورد و این مطالب را در جلسه کمیسیون انرژی نیز مطرح کرد که تمام مستندات این جلسات ضبط شده و قابل ارائه است.

*ردپای هفت بانک کشور در پرونده زنجانی

وی با اعلام اینکه بابک زنجانی نه تنها با بانک مرکزی بلکه با شش بانک دیگر نیز ارتباط مالی داشته است افزود:‌ متاسفانه بانک مرکزی برای تبدیل دلار به ریال از برخی افراد که نقش دلالی داشتند استفاده می‌کرده است که یک از آنها هم بابک زنجانی بود که نسبت به بقیه دلالان سهم بیشتری داشت، البته در گذشته از این افراد زیاد داشتیم و ممکن است هم اکنون نیز وجود داشته باشند. دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برگزاری دادگاه بابک زنجانی در 11 مهرماه تصریح کرد: برگزاری جلسه دادگاه زنجانی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که وکلای وی به دنبال عدم برگزاری دادگاه زنجانی در روز شنبه آینده هستند وی ادامه داد: آن‌طورکه ما اطلاع داریم 6 تیم از وکلای خبره در حال تلاش برای عدم برگزاری دادگاهند، زیرا زنجانی حدود 22ماه در زندان است و اگر حضور وی به دو سال برسد، نگه داشتن وی در زندان با مشکل مواجه خواهد شد. سلطانی با بیان اینکه بابک زنجانی ویترین است و افراد رانتخوار پشت سر زنجانی‌ هستند، گفت: نام افراد خاصی در پروند زنجانی مطرح است که نام پنج نفر از آنها مشخص شده که یا دستگیر شدند یا آزاد هستند.

*ضراب اموال زنجانی را در ترکیه مدیریت می‌کند

این نماینده مجلس با بیان اینکه حدود 80 درصد اموال زنجانی در خارج از کشور است، تاکید کرد: بخش زیادی از اموال وی در ترکیه است که توسط رضا ضراب مدیریت می‌شود و بخش دیگر در تاجیکستان قرار دارد. رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با بیان اینکه حجم دارایی زنجانی در ایران حدود 2300میلیارد تومان است اظهار داشت:‌ پول نفت و میعانات گازی را پرداخت نکرده و آخرین سررسید پرداخت وی 20/12/2012 بود و در حالی که تشدید تحریم‌ها و و ورود نام وی به لیست تحریم‌ها 22/12/2012 بوده است، یعنی خیلی راحت مرتکب جرم شده است. سلطانی در مورد میزان قرارداد نفتی زنجانی با وزارت نفت، بیان داشت: وی 12محموله کشتی نفت و میعانات تحویل گرفته که 8 کشتی را به فروش قطعی رسانده و هم به عنوان دلال نفتی وارد موضوع شده که نفت را گرفته و فروخته است و از طرفی دیگر یک درصد از فروش نفت را دریافت کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت جماران، تاریخ انتشار پنج شنبه 9 مهر 1394، کد مطلب: 102972: www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین