پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۶۱۴
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
گزارش زیر پیگیر، وضعیت تاخیر پرواز شماره 4026 هواپیمایی زاگرس از مشهد به تهران(مورخ جمعه 20 مرداد ماه ساعت 20:30) می باشد که گویا بعد از 7 ساعت تاخیر در ساعت 3 و 45 دقیقه بامداد روز شنبه صورت گرفته است . وضعیت پاسخگویی مسئولان این ایرلاین به رسانه خود پروژه خبری دیگری است که در گزارش زیر بدان پرداخته شده است. همچنین متن گزارش شامل ، راهنمای مرحله به مرحله ثبت شکایت مسافران از ایرلاین ها می باشد. منتظر انعکاس نظرات هواپیمایی زاگرس می باشیم.
شعار سال : با وجود نظم پذیری تدریجی ایرلاین های کشور و کاهش تاخیرها، همچنین درک رفتار حرفه ای با مشتریان، گویا هواپیمایی زاگرس از قافله اندکی عقب مانده است. گزارش زیر ، گزارش پیگیری علل تاخیر پرواز شماره 4026 زاگرس از مشهد به تهران در روز جمعه مورخ 96/5/20، با حدود 7 ساعت تاخیر می باشد(اشتباهات احتمالی در تاریخ، شماره پرواز و یا ساعات قابل اصلاح می باشد).
پیرو اطلاع رسانی و کسب خبر صورت پذیرفته توسط همکاران ما در پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال ، دنباله گیری این مسئله در دستور کار قرار گرفت. ورود به سایت هواپیمایی زاگرس و شماره گیری تلفن دفتر مرکزی 44081268 و بخش رسیدگی به شکایات 44081852 نشان داد که ، شماره اول دائم اشغال(بالغ بر یک ساعت) بوده و احدی پاسخگو به شماره رسیدگی به شکایات شرکت نیست . شماره ای که خودش گویا نیازمند رسیدگی به شکایات است . 
در مرحله دوم ، اقدام به برقراری تماس با واحد رسیدگی به شکایات شرکت های هواپیمایی شد(از طرف سازمان هواپیمایی کشوری، برای هر ایرلاین یک رابط تعریف شده است). در صحبت با آقای ک ، ایشان فرمودند که هواپیمای جایگزین برای پرواز تاخیری 4026 مهیا شده و گویا هواپیمای جایگزین هم دچار نقص فنی شده است. توضیحات دیگری توسط ایشان ارایه نگردید و بیان داشتند که ایشان مسئول رسیدگی به شکایات هستند(اگر مسافر پرواز بودیم، می توانیم شکایت کنیم). 
از آقای ک ، درخواست شماره روابط عمومی شد. بیان نمودند که شرکت فعلا روابط عمومی ندارد. آقای ک چند شماره در اختیار ما جهت پیگیری و پرسیدن سوالاتمان قرار دادند(عبارت پسرم بیان شده توسط آقای ک هم عبارت جالبی برای ما بود. احتمالا آقای ک باید در دوره نزدیک به بازنشستگی و اوج پختگی باشند که در این مورد ، باید به انتخاب هواپیمایی زاگرس برای استفاده از افراد صاحب تجربه در بخش رسیدگی به شکایات احسنت گفت).
تماس با شماره های اعلامی توسط آقای ک ، ما را به بخش مالی وصل کرد و از آنجا، شماره دیگری در اختیار ما قرار گرفت که یک خانم پاسخگو بودند و به بخشی که ما اسمش را می گذاریم نقل قول از هیچ کس، وصل شدیم(توضیح دلیل نامگذاری در ادامه متن می آید).
بعد از معرفی خودمان و پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال ، درخواست سمت آقای نقل قول از هیچ کس را کردیم تا سوالاتمان در خصوص تاخیر پرواز 4026 را جویا شویم. ایشان فرمودند که به هیچ سوالی تلفنی پاسخ نمی دهندو پاسخگویی به سوال سمت طرف مکالمه  و سایر سوالات در مورد تاخیر پرواز ، منوط به حضور نماینده سایت شعار سال ، در شرکت زاگرس است (به اصطلاح خبرنگارها ، سر ما را کوبیدند به طاق). 
مجددا از ایشان درخواست شد که حداقل توضیحات را ارایه کنند و باز ایشان بیان نمودند که توضیحات منوط به حضور در شرکت است. 
به ایشان گفته شد، در صورت انتشار خبر توسط  پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، دلیلی بر گله گذاری هواپیمایی زاگرس وجود نخواهد داشت و ما در خبر ارسالی بیان می کنیم که چنین تماسی هم گرفته شد. سوالی که برای خودمان پیش آمد این بود که در خبر بگوییم با کدام بخش صحبت کرده ایم و نقل قول از چه کسی انجام بشود؟ ایشان در این خصوص فرمودند ، نقل قول از هیچ کس. تصور می شود با این توضیحات ، علت نامگذاری عنوان گزارش کاملا شفاف شده باشد.

اما اصل داستان و سوالات ما از هواپیمایی زاگرس

- علت تاخیر حدوده 7 ساعته  پرواز 4026 زاگرس ( مورخ جمعه 96/5/20 از مقصد مشهد به تهران) چه بود؟
- آیا طبق بخشنامه 2040 سازمان هواپیمایی کشوری و به روز رسانی های صورت پذیرفته (شیوه نامه حقوق مسافر در پروازهای داخلی) ، با مسافران این پرواز برخورد شده است؟ فیلمی در اختیار پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال قرار گرفته که با رعایت نص صریح بخشنامه فاصله دارد(در صورت نیاز مراجع ذیصلاح نظیر سازمان هواپیمایی کشوری، تسلیم می گردد).
- آیا با وجود تاخیر بالای چهار ساعت، تسهیلات اقامتی و پذیرایی برای مسافران در نظر گرفته شده بود؟ لطفا بشکل شفاف و بدور از هرگونه تفسیر تشریح گردد تا امکان راست آزمایی وجود داشته باشد.
- با وجود تاخیر بالای چهار ساعت، چرا هواپیمای جایگزین در نظر گرفته نشده است؟ اگر در نظر گرفته شده، مشکل عدم پرواز در چه چیزی بوده است؟
- آیا شرکت هواپیمایی زاگرس، دارای بخش روابط عمومی مستقل است؟ اگر نیست، در صورت تمایل علت آن ذکر شود؟ علت مشغول بودگی دائمی شماره تلفن شرکت و عدم پاسخگویی بخش شکایات برای چه بوده است(هر چند جواب ارایه شده به این بند، تقریبا قابل پیش بینی است)؟
- با وجود دستور مقام قضایی به توقف پروازهای هواپیمایی زاگرس به مشهد، چرا هنوز شاهد پرواز این شرکت هواپیمایی هستیم؟ اگر این خبر درست نیست یا توافقات جدیدی صورت گرفته است، لطفا شفاف سازی کنید.
- در روز حادثه پیش آمده برای پرواز 1525 هواپیمای آریا تور در فرودگاه مشهد(دوم مرداد 1388) ، برخوردی بین یکی از مدیران فعلی سایت(قبلا مشاور وزارت تعاون بودند) با نمایندگی هواپیمایی زاگرس در مشهد پیش آمد و پیگیری های مستمر نامبرده گویا منجر به اخراج یا جابجایی فرد خاطی توسط هواپیمایی زاگرس شد. امیدواریم، پیگیری این پرونده نیز همراه با سربلندی هواپیمایی زاگرس باشد( قابل توجه دوست خوبمان: نقل قول از هیچ کس).

پیگری حقوق مسافران پرواز 4026 زاگرس از مشهد به تهران :
مسافران محترم پرواز 4026 روز جمعه هواپیمایی زاگرس (از مشهد به تهران ،مورخ 96/5/20) که تاخیر حدودا 7 ساعته را تجربه کرده اند، می توانند ضمن شکایت حقوقی در دادگاه صالحه ، حقوق خود را از طریق ثبت شکایت الکترونیک در یکی یا تمامی پایگاه های معرفی شده در ادامه متن دنباله گیری کنند(بیان این موارد ،صرفا یک پیشنهاد جهت تسریع در دسترسی به حقوق مسافران بوده و خدای ناکرده قصدی برای جوسازی برعلیه ایرلاین زاگرس وجود تدارد).


چنانچه از پیگیری بالا موفق به اخذ حقوق خود نشدید. روند پیگیری را از طریق زیر ادامه دهید.

تکمیل فرم شکایت از شرکت های هواپیمایی زاگرس به سازمان هواپیمایی کشوری(لطفا قبل از تکمیل ، شروط و الزامات شکایت در این سامانه را مطالعه کنید).
در صورتی که جواب قانع کننده ای را دریافت نکردید. روند پیگیری را از طریق زیر ادامه دهید.

تکمیل فرم سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی(گزارشات شهروندی) (لطفا قبل از تکمیل، شروط و الزامات شکایت در این سامانه را مطالعه کنید).

در صورتی که جواب قانع کننده ای را دریافت نکردید. روند پیگیری را از طریق زیر ادامه دهید.

تکمیل فرم شکایت سازمان بازرسی کل کشور(در این حوزه ، مصادق شکایت باید با حوزه فعالیتی سازمان بازرسی تطابق داشته باشد. باید ها و نبایدهای شکایت را لطفا مطالعه بفرمایید).

در صورتی که جواب قانع کننده ای را دریافت نکردید. روند پیگیری را از طریق زیر ادامه دهید.

تکمیل فرم شکایت مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری(لطفا قبل از تکمیل ، شروط و الزامات شکایت در این سامانه را مطالعه کنید).

در صورتی که جواب قانع کننده ای را دریافت نکردید. روند پیگیری را از طریق زیر ادامه دهید.

تکمیل فرم شکایت مرکز ارتباطات مردمی کمیسیون اصل 90 مجلس (شکایت صورت گرفته در این قسمت ترجیحا جمعی بوده و علاوه بر درخواست خاص، اصلاح یا تغییر قوانین را هم می تواند شامل شود).

برای ثبت شکایت به نکات زیر توجه بفرمایید :

- در کشور بالغ بر 40 مرجع ثبت شکایت(نهادهای نظارتی و قانونی در موضوعات مختلف)  وجود دارد که در صورت درخواست خوانندگان و صلاحدید ، به اطلاع عمومی خواهد رسید.

- در صورت تمایل به ثبت شکایت ، خواهشمند است، ثبت شکایات را بشکل مرحله ای دنباله گیری نموده و از ثبت دفعی شکایات در سامانه های مختلف پرهیز کنید.

- در صورت تمایل به ثبت شکایت، کار خود را در نیمه راه و نیمه کاره ، رها نکرده و تا حصول نتیجه دنباله گیری کنید.

- بغیر از مورد یک ، این روند برای کلیه ایرلاین ها (نه صرفا زاگرس) ، قابل دنباله گیری بوده و قانونی است.

- امیدواریم پیگیری شاکیان در همان مرحله اول منجر به نتیجه شده و از دنباله دار شدن مسئله بشدت پرهیز شود. دنباله دار شدن مسئله به هیچ وجه به نفع ایرلاین و حتی مسافران عزیز (شاکیان احتمالی) نخواهد بود.

گزارش فوق در راستای احقاق حقوق مسافران صورت پذیرفته و خدای ناکرده به هیچ وجه قصد تخریب یک ایرلاین وجود ندارد. تماس برقرار شده با هواپیمایی زاگرس هم در راستای ممانعت از تهیه چنین گزارشی بوده است. منتظر ارسال پاسخ شایسته ای از طرف ایرلاین زاگرس، در خصوص این مسئله هستیم . 

در صورت کم توجهی ایرلاین زاگرس ، به پاسخگویی(بدلیل تبدیل خبر به خط خبری) ، موارد زیر طبق وظیفه و رسالت مطلبوعاتی توسط پایگاه تحلیلی و خبری شعار سال ، بشکل کاملا قانونی دنباله گیری می شود( تبدیل یک خبر به خط خبری و  حتی پروژه خبری):

- گزارشی مستند از موقعیت های بروز سانحه یا منجر به سانحه که تاکنون ایرلاین زاگرس تجربه کرده است(مستند به اسناد موجود و منتشر شده یا به اصطلاح ، اسناد قانونی قابل دسترس) 

- تحلیل تاخیرهای ایرلاین زاگرس در پنح سال و برقراری ارتباط آن با موجودی ناوگان، توانمندی ساختاری و امکانات در اختیار زاگرس (مستند به داده های سازمان هواپیمایی کشوری و بهره گیری از روش های آماری و علمی اثبات شده).

 - نقد و بررسی روندهای صدور و تایید سالیانه مجوز ایرلاین و همچنین آسیب های ناشی از فعالیت چارتری

- سایر موارد در صورت نیاز و یا الزام

آرزومند ارتباط موثر بین روند خدمات رسانی شرکت های هواپیمایی با مشتریان خود (من جمله شرکت معظم هواپیمایی زاگرس) ، به شیوه  ای شفاف و همچنین برقراری تعاملات حرفه ای با رسانه ، می باشیم.

خبر اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال



اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
متاسفانه یا خوشبختانه ، مردم خودشون زاگرس رو می شناسند. نیازی به مقاله و نوشته نیست. اما از ابتکار سایت شما در پیگیری الکترونیک مسائل تاخیر پروازها ، سپاسگزاری می کنم. حرکت قابل تقدیر ی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
1
1
من فکر کردم منظورتون اون هیچ کس خوانند ه است. شوخی در رفته جای تامل داره این گزارش. حقوق مسافران و از همه بیشتر، فشار روانی وارد شده به اونا
یونسی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
2
اگر قرار است درباره هواپیمایی زاگرس و تاخیرهایش گزارشی نوشته شود. خواهش می کنم که به مواردی که در ذیل کامنت اشاره کرده ام ، اشاره نمایید.
برج 2 سال 94 و تاخیر 4 ساعته پرواز از تهران به مشهد و پیاده نشدن مسافرها
برج 11 سال 94 و تاخیر 8 ساعته پرواز از اهواز به مشهد و پیاده نشدن مسافرها و درخواست عذرخواهی مدیران ایرلاین زاگرس
برج 1 سال 96 و تاخیر 14 ساعته پرواز نجف به مشهد
برج 4 سال 96 و تاخیر 5 و نیم ساعته پرواز شیراز به تهران
برج 12 سال 93 و تاخیر 5 ساعته پرواز مشهد به تهران
برج 9سال 95 و تاخیر 7 ساعته پرواز تهران به مشهد
......
این ها تنها برخی از تاخیرهای این ایر لاین هستند که عموما هم به مبدا و مقصد مشهد است
یونسی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
اگر قرار است درباره هواپیمایی زاگرس و تاخیرهایش گزارشی نوشته شود. خواهش می کنم که به مواردی که در ذیل کامنت اشاره کرده ام ، اشاره نمایید.
برج 2 سال 94 و تاخیر 4 ساعته پرواز از تهران به مشهد و پیاده نشدن مسافرها
برج 11 سال 94 و تاخیر 8 ساعته پرواز از اهواز به مشهد و پیاده نشدن مسافرها و درخواست عذرخواهی مدیران ایرلاین زاگرس
برج 1 سال 96 و تاخیر 14 ساعته پرواز نجف به مشهد
برج 4 سال 96 و تاخیر 5 و نیم ساعته پرواز شیراز به تهران
برج 12 سال 93 و تاخیر 5 ساعته پرواز مشهد به تهران
برج 9سال 95 و تاخیر 7 ساعته پرواز تهران به مشهد
......
این ها تنها برخی از تاخیرهای این ایر لاین هستند که عموما هم به مبدا و مقصد مشهد است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
محمد‌رضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست روز گذشته (چهارشنبه 11 اسفند)کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: این جلسه با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رئیس کل فرودگاه‌ها، مدیر ایران‌ ایر و مدیر فرودگاه مشهد و همچنین مسئولان هواپیمایی (ماهان، آتا، زاگرس) و اعضای کمیسیون برگزار شد.
وی درباره علت تشکیل نشست ویژه کمیسیون متبوعش افزود: جلسه امروز با محوریت بررسی موضوع تاخیر فرودگاه مشهد و مشکلاتی که چندی پیش برای مسافران به وجود آمده بود، برگزار شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در این جلسه همچنین درباره وضعیت هواپیماهای فرودگاه مشهد و برخی اقدامات انجام‌ شده درباره تاخیرها و مشکلات فرودگاه‌های تهران و مشهد بحث و بررسی شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
لطفا به این مصاحبه و خبر برداشته شده از خبرگزاری تسنیم توجه کنید:
رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا دستور قضایی درباره توقف ارائه خدمات فرودگاهی به هواپیمایی زاگرس به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده است، اظهار کرد: دستور قضایی به ما ابلاغ نشده است.
وی تصریح کرد:‌سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری موضوع عدم ارائه خدمات به هواپیمایی زاگرس است.
به گزارش تسنیم، دیروز محمدحسن اصولی صفار بازپرس ویژه جرائم فرودگاه هاشمی نژاد مشهد با اشاره به تاخیر 14 ساعته ساعته پرواز نجف-مشهد مورخ 25 فروردین امسال هواپیمایی زاگرس گفته بود: این شرکت ملزم به پرداخت حقوق مسافران این پرواز بود اما با وجود فرصت کافی، زاگرش نسبت به عمل به تعهدات در این خصوص اقدام نکرد.
وی افزود: با توجه به این مسئله با صدور دستور قضایی از امروز خدمات فرودگاهی از هواپیمایی زاگرس تا اطلاع بعدی سلب می شود.
وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های هواپیمایی در صورت تاخیر پروازی باید پاسخگوی مسافران باشند، تصریح کرد‌: ایرلاین‌ها باید با اجرای منشور حقوق مسافران در پروازهای داخلی و کنوانسیون‌های بین‌المللی در پروازهای خارجی نسبت به پرداخت خسارت مسافران اقدام کنند. در غیر این صورت با صدور دستور قضائی خدمات فرودگاهی به شرکت‌های متخلف تا زمان کسب رضایت مسافران متوقف می‌شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
این مطالب در خصوص حوادث هواپیمایی زاگرس رو از ویکی پدیا برداشتم، ببینید بدرد کارتان می خورد. اگر صلاح دونستید ، منتشر کنید:
*** در ۱۶ بهمن ۱۳۹۰، پرواز مسیر تهران ـ کیش، دقایقی پس از از برخاستن به دلیل آنچه که فشار داخل هواپیما اعلام شد، فرود اضطراری کرد.
***در ۲ تیر ۱۳۹۱، پرواز ۴۰۵۰ کیش-تهران پس از ۶ ساعت تأخیر در پرواز، دقایقی پس از برخاستن دچار نقص فنی شد و مجبور به بازگشت به فرودگاه کیش شد.
***در ۲۹ دی ۱۳۹۳، یک فروند هواپیمای MD متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس، قبل از پرواز از تبریز به سمت مشهد در ابتدای باند و به هنگام دور زدن جهت انجام پرواز، از مسیر خارج و وارد شانه خاکی باند شد.
***در ۷ اسفند ۱۳۹۳، پرواز شماره ۴۰۴۰ کیش - تهران با ایرباس ۳۲۰ این شرکت، پس از نیم ساعت از پرواز به علت نقص فنی و با تصمیم خلبان دوباره به جزیره کیش بازگشت.
***در ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، یک فروند هواپیمای بویینگ MD83 که از نجف عازم تهران بود از مسیر تاکسی وی فرودگاه نجف، خارج شده و متوقف شد. در این حادثه به مسافران آسیبی نرسید.
***در ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، پرواز بوشهر-مشهد این شرکت که با ۱۵۰ مسافر در روی باند فرودگاه آماده پرواز بود به دلیل وجود نقص فنی توسط خلبان آن متوقف شد.
***در ۱۵ تیر ۱۳۹۴، پرواز شماره ZV4159 هواپیمایی زاگرس که از تهران عازم استانبول بود پس از ساعت ها تأخیر، در هنگام تیک‌آف و در حالی که چرخ‌های هواپیما روی باند فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بود هواپیما پس از تکانه‌های شدید در گوشه‌ای از باند توقف کرد. کاپیتان با ابراز پوزش از مسافران به دلیل نقص فنی و عمل نکردن هیدرولیک ادامه پرواز را غیرممکن اعلام کرد.
*** در ۱۶ تیر ۱۳۹۴ پرواز شماره ۴۰۱۴ اهواز- تهران این شرکت با هواپیمای ام دی پس از برخاستن از فرودگاه اهواز، به علت از کار افتادن یکی از موتورها و مشکل هیدرولیک و بسته نشدن چرخ‌ها پس از اعلام وضعیت اضطراری مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در اهواز شد.
*** در ۸ بهمن ۱۳۹۴ یک فروندهواپیمای بویینگ MD83 با شماره پرواز ۴۰۱۰ متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس با۱۵۴ مسافردر ساعت۱۸:۳۰ دقیقه که از اصفهان به مقصد مشهد پروازنموده بوددرساعت ۱۹:۴۰دقیقه هنگام فرود روی باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعلت لغزندگی زمین ازانتهای باندخارج شد وچرخ هواپیما شکست ویکی از بالهای هواپیما بعلت برخورد با زمین آسیب دیدو دچار خسارت مالی شد. دراین سانحه به۱۵۴مسافروخدمه آسیب جدی نرسیدو مسافرین در هوای سرد و برفی مشهد خروج اضطراری را تجربه کردند.
***در ۲۲ تیر ۱۳۹۵ پرواز شماره ۴۰۶۵ تهران- ماهشهر با هواپیمای MD به دلیل هشدار آتش‌سوزی در سیستم ایمنی هواپیما از ناحیه موتور سمت راست در فرودگاه اهواز به طور اضطراری به زمین نشست.
**8در ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ پرواز اهواز - تهران مدتی پس از پرواز به دلیل نقص فنی و افت فشار کابین خلبان مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در اهواز می‌شود.
***در روز ۵ شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ پرواز شماره ۴۰۱۹ تهران - شیراز ابتدا به دلیل آنچه نقص فنی در سیستم موتور هواپیما اعلام شده بود مجوز پرواز نگرفت و مسافران مجدداً در فرودگاه مهرآباد تهران پیاده شدند. پس از اعلام رفع نقص و سوار شدن مجدد مسافران و Take-off از باند فرودگاه مهرآباد، به دلیل آنچه که از سوی خدمه هواپیما، نقص فنی در سیستم هیدرولیک هواپیما اعلام شده بود، خلبان با تغییر مسیر مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه مهراباد گردید.
***در روز ۶ بهمن ۱۳۹۵، یک فروند هواپیمای بوئینگ MD ۸۲ به شماره پرواز ۴۰۸۵ در مسیر تهران - قشم بعد از حدود ۴۰ دقیقه پرواز، به دلیل ایجاد مشکل در سیستم ناوبری هواپیما، مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد.
*** در روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، در پرواز شماره ۴۰۱۰ شیراز به مقصد تهران، پس از تاخیر حدودا ۳ ساعته هواپیما از فرودگاه بلند شد، و پس از یک ساعت پرواز مجددا بالای شیراز در فرودگاه شیراز به زمین نشست. به گفته خلبان هنگام بلندشدن سیستم ناوبری هواپیما به کلی از کار افتاده بود و خلبان با استفاده از چراغ‌های شهر فرودگاه را پیدا کرده است.
*** این داستان ادامه دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
سه مهر 1391 خبرگزاری خبرآنلاین
یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی زاگرس در تاریخ (تاریخ 18 سپتامبر)ده دقیقه بعد از پرواز از فرودگاه استامبول با آتش گرفتن موتور در حالی که تا نزدیکی سقوط تا در یا پیش رفت فقط و فقط با مهارت خلبان خارجی موفق به نشستن دوباره در فرودگاه استامبول با اسکورت نیرو های آتش نشانی شد اما جالب تر این است که هیچ یک از مسئولین هواپیمایی زاگرس در فرودگاه نیودند و 160مسافر این پرواز به مدت 12 ساعت وبدون هیچ امکاناتی در سالن فرودگاه معطل بودند
واما عبد الوند(مدیر روابط عمومی هواپیمایی زاگرس)در این رابطه گفت:این هواپیما هنگام پرواز دچار نقص فنی شدو خلبان مجبور به فرود می شودوباید بگویم که طبق گزارش خلبان این پرواز حدود 25دقیقه طول کشیده است که این هواپیما به زمین بنشیند . البته این طور نبوده که موتور آتش بگیرد اما بلافاصله از تهران هواپیمای جایگزین فرستادیم وبه شرکت ترکیه ای هم که با ما قرار داد دارد ایمیل زدیم که از مسافرین ما پذیرایی کنند واگر کم کاری ای از این جهت صورت گرفته از طرف آن شرکت ترکی بوده ونکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که متاسفانه مجوز پرواز از طرف فرودگاه ترکیه دیر صادر شد و همین موضوع باعث این تاخیر طولانی شد.
عبد الوند هم چنین به این موضوع اشاره کرد که ما به تمام مسافرین این پرواز اعلام کردیم که اگر شکایتی دارند به صورت کتبی برای ما بنویسند و یا با واحد انتقادات و پیشنهادات ما تماس بگیرند تا خسارت آن ها را نیز بدهیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
سید عبدالرضا موسوی همون سهامدار اصلی هواپیمایی زاگــرس ، هتل بزرگ داریوش و پارک دلفین ها ی کیش نیست؟ سید عبدالرضا موسوی با سید احمد موسوی(بازرگان گمنام کنار دکتر روحانی در دور اول) نسبت داره؟
منظورم مدیرعامل شرکت ایران توسعه (فعال در زمینه های تحقیقات، تولید و پرورش اسب، تجاری، ورزشی، دامی و نیز مجری احداث شهرک های توریستی، تفریحی و ورزشی)، رئیس هیئت مدیره شرکت سونیران (واردکننده لپ‌تاب سونی و ......)، خریدار گروه هتل‌های لاله به ارزش 120 میلیارد تومان، رئیس هیئت مدیره شرکت پارس توسعه (بزرگترین مجموعه تولید و پرورش اسب‌های ورزشی در ایران) و مالک پروژه یک میلیارد دلاری بزرگترین شهر تفریحی ایران در 50 کیلومتری تهران و در منطقه ویژه اقتصادی پیامه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
ورود به زندگی خصوصی افراد به کسی ربطی نداره. سوال شما هم سوالی اشتباه است
مدیر پایگاه پایگاه تحلیلی و خبری شعار سال هم با عدم مداخله در زندگی خصوصی افراد کاملا موافق بوده و ورود به چنین فضاهایی را امری غیر اخلاقی می داند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
پس جوابیه زاگرس کجاست؟ مقالات شما چی شد؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
مدیر عامل زاگرس، گویا کاپیتان صدیق هستند. اگر ایشان همان سرتیپ بازنشسته نیروی هوایی باشند، باید مدیر خیلی قویی باشد.
توی سایت معارف جنگ درباره سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق نوشته که :
این فرد نیز از شجاعان حرفه هوانوردی بود و در جنگ با پروازهای بمباران هوایی علیه ارتش عراق شركت داشت. در سال 1360 به مقام فرماندهی پایگاه یكم شكاری در مهرآباد تهران رسید و چندی نگذشت كه به فرماندهی نیروی هوایی برگزیده شد. در زمان فرماندهی ایشان وضعیت سیاسی نیروی هوایی به علت اخراج‌ها و بركنار نمودن بی رویه كاركنان و تصمیم‌های غیر حرفه‌ای در كادر فرماندهی قبلی نیروی هوایی بسیار متشنج شده بود. به همین دلیل وی دورانی بسیار دشوار و طاقت‌فرسا را در شغل فرماندهی نیرو تحمل نمود.
توی سایت ویکیپدیا هم در خصوص ایشان نوشته که :
سرتیپ خلبان هوشنگ صدیقاز فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت کننده در جنگ ایران و عراق می باشد. او در پی استعفای سرهنگ محمد حسین معین پور در ٤ آذر ۱۳۶۲، با درجه سرهنگی به توصیه رئیس جمهور و رئیس شورایعالی دفاع، حجت الاسلام سید علی خامنه ای به فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و تا بهمن ۱۳۶۵ در آن پست باقی ماند. در این تاریخ جای خود را به سرهنگ منصور ستاری سپرد. پیش از انتصاب به فرماندهی نیروی هوایی او فرمانده منطقه اول هوایی مهرآباد بود و پس از ترک فرماندهی نیروی هوایی برای مدتی در سمتهای گوناگونی در وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران انجام وظیفه کرد. او مؤسس هواپیمایی چابهار بوده است و از سال ١٣٨٩ مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین می باشد.پس از استعفاء در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ از شرکت کاسپین در شهریور همین سال بسمت مدیر عامل شرکت هواپیمائی زاگرس منصوب گردید
فردی با این سوابق ، نمی تونه جوابگو نباشه ، احتمالا از کارکنان تحت مدیریت ایشان بودند که جواب دادند. توی هر سازمانی هم هست. یا از فرط خستگی این طور رفتار کرده و یا ممکنه؟؟؟ ، در هر شرایط ، شما هم نباید فورا دست به قلم می شدید.
این نظر منه . تا چه مقبول بیفتد.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
ادامه کامنت :
من متن درخواست رهبر انقلاب(در آن دوران رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع بودند) و تایید حکم توسط حضرت امام(ره) در خصوص کاپیتان صدیق ، که از سایت خامنه ای دات ای ار گرفتم رو براتون می فرستم. لطفا در برخورد با چنین افراد بزرگی، حرمت نگهدارید(نقد همراه با رعایت چارچوب ها و حریم ها).


عنوان:انتصاب آقای هوشنگ صدیق به فرماندهی نیروی هوایی
تاریخ: ۱۳۶۲/۰۹/۰۴
محل: تهران، جماران
موضوع:انتصاب آقای هوشنگ صدیق به فرماندهی نیروی هوایی
مناسبت:
خامنه‌ای، سیدعلی (رئیس جمهور و رئیس شواریعالی دفاع)

[بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم. مقام معظم رهبر انقلاب و فرمانده کل نیروهای مسلح حضرت امام خمینی
با اظهار قدردانی از خدمات ارجمند و صادقانۀ سرهنگ معینی‌پور در طول تصدی فرماندهی نیروی هوایی، شورایعالی دفاع در اجرای مفاد اصل یکصدودهم قانون اساسی، قبول استعفای وی و انتصاب سرکار سرهنگ هوشنگ صدیق به فرماندهی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران را به آن حضرت پیشنهاد می‌کند.
۶۲/۰۹/۰۳ ـ سیدعلی خامنه‌ای رئیس جمهوری و رئیس شورایعالی دفاع]

بسمه تعالی
با قدردانی از زحمات ایشان و دعا برای توفیق به خدمت اسلام و ملت، موافقت می‌شود.
۶۲/۰۹/۰۴

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی


ممنون از حسن توجه دوستان پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
مدیر پایگاه با سلام خدمت خواننده عزیز و تشکر از پیگیری موضوع و ارسال کامنت
به استحضار می رساند که سایت شعار سال یک سایت توسعه گرا ، بی طرف و امانتدار است، پیشینه خدماتی کاپیتان صدیق، جای تشکر و قدردانی دارد. اما ایشان در شرایط حاضر، صرفا در نقش یک مدیر در بخش خصوصی هستند. آنچه که متن فوق الذکر نقد کرده است، عملکرد سازمان تحت مدیریت ایشان است. پاسخگویی مجموعه زاگرس متاسفانه بشکل شایسته صورت نمی گیرد. زاگرس توجه چندانی به افکار عمومی و رسانه ندارد. شاید برداشت ما از شرکت هواپیمایی زاگرس اینگونه باشد. شاید با رسانه ما اینگونه برخورد صورت گرفته است؟ در هر صورت رضایت چندانی از تعاملات فی مابین تاکنون حادث نشده و با وجود پیشگامی مکرر سایت شعار سال، در برقراری تعامل سازنده و حل سوتفاهم های احتمالی،با خلف وعده مواجه گردیده است. لذا ترجیح بر این است که هر یک از دو نهاد مسیر خود را طی کرده و پاسخگو به وظایف حرفه ای خود باشند.
بر اساس این سیاست ، مسائل با ریز بینی خاص پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال و با نظر داشت به چارچوب های قانونی دنباله گیری خواهد شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
آقا محمد رضا اینکه یکی حکم از رهبر گرفته برای فرماندهی نیروهوایی که شاخه نظامی هست دلیل نمیشه که ایشون توانایی مدیریت یه مجموعه که عملکر متفاوتی دارد را داشته باشد من خودم به شخصه ترجیح می دم با پای پیاده مسافرت کنم ولی از شرکت هواپیمایی زاگرس استفاده نکنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
1
چقدر تیتر معنادار و جالبی زده اید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
چقدر کم تعهده این شرکت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین