پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۴۷۶۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
در متن زیر جوابیه ارسالی توسط روابط عمومی فروشگاه شهروند در خصوص خبر ، کم فروشی یا گران فروشی فروشگاه شهروند یا ؟؟؟ که در تاریخ 13 مرداد 1396 با کد خبر 73547 درج شده بود، آورده شده است. + لینک اصل خبر ارسالی

پاسخ روابط عمومی شرکت شهروند (سایت خبری- تحلیلی شعار سال) 
احتراما عطف به گزارش مندرج در سایت خبری – تحلیلی شعار سال مورخ 96/5/13 در خصوص وزن محصولات پروتئینی عرضه شده در فروشگاه های شهروند، جوابیه ای بدین شرح ارائه می شود : 
 1- بر اساس مصوبه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی موادپروتئینی کشور، قیمت محصولات بر اساس کیلوگرم با وزن بسته بندی است، به این معنا که وزن ظرف جز وزن خالص محسوب می شود.

جوابیه فروشگاه شهروند در خصوص خبر کم فروشی یا گران فروشی فروشگاه شهروند یا ؟؟؟

2- در خصوص وزن درج شده بر روی کالا باید گفت کلیه محصولات توسط ترازوهای صنعتی خاص که از دقت و حساسیت بالایی برخوردار هستند وزن کشی می شود و لیبل درج شده بر روی محصول که شامل وزن قیمت و دیگر مشخصات کالا است توسط همین ترازو صادر می شود و همانطور که در متن گزارش اشاره شده محصول مورد نظر با ترازوی خانگی وزن شده است که دارای این قابلیت ها نیست. (همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید وزن محصول با وزنی که ترازوی واحد کنترل کیفیت نشان می دهد مطابقت دارد و حتی یک گرم تفاوت وجود ندارد.) 
3- بر اساس قوانین مالیاتی کشور کلیه محصولات فرآوری شده مشمول قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می شود که تمامی فروشگاه ها و عرضه کنندگان کالا موظف به اجرای آن هستند و محصول اشاره شده در گزارش جز محصولات فرآوری شده محسوب می شود که 9 درصد مالیات برارزش افزوده به آن اضافه شده است.
4- شرکت شهروند درخصوص قیمت گذاری محصولات پروتئینی هیچ گونه دخالتی ندارد و قیمت ها توسط وزارت جهاد کشاورزی (شرکت پشتیبانی امور دام کشور)، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی موادپروتئینی، سازمان دامپزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان) و سایر نهادهای مربوطه مصوب، تعیین و تایید می شود.
5- در خصوص مقایسه قیمت محصول مورد نظر به وزن 605 گرم با نمونه طبخ شده آن در رستوران ها باید گفت، در معتبرترین رستوران های شهر حدود 400 گرم گوشت مصرف می شود که با توجه به تفاوت بیش از 200 گرمی بین دو نمونه این مقایسه، قیاس مع الفارق است. فروشگاه های زنجیره ای شهروند نسبت به سایر فروشگاه ها و خدمات رسانی به مشتریان حاشیه سود خود را به پایین ترین حد ممکن رسانده است تا قیمت تمام شده برای مشتریان حتی پایین تر از قیمت مصرف کننده باشد، همچنین از طریق برگزاری جشنواره های مناسبتی و تخفیفی که به صورت مستمر در فروشگاه های شهروند برگزار می شود توانسته امکان خرید با صرفه برای مشتریان را محقق کند.
تصاویر مربوط به بررسی موضوع در فروشگاه شهروند و توزین نمونه ای از کالا در جلسه : 

جوابیه فروشگاه شهروند در خصوص خبر کم فروشی یا گران فروشی فروشگاه شهروند یا ؟؟؟



جوابیه فروشگاه شهروند در خصوص خبر کم فروشی یا گران فروشی فروشگاه شهروند یا ؟؟؟


جوابیه فروشگاه شهروند در خصوص خبر کم فروشی یا گران فروشی فروشگاه شهروند یا ؟؟؟

جوابیه فروشگاه شهروند در خصوص خبر کم فروشی یا گران فروشی فروشگاه شهروند یا ؟؟؟




اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
1
من کل گزارش رو خوندم. دو مسئله در مورد این گزارش قابل بررسی بود. اول اینکه چرا قیمت گوشت فروخته شده 65 هزار تومان اعلام شده و دوم اینکه آیا فروشنده می تونه ظرف رو هم جزو وزن محصول حساب کنه یا خیر؟
قیمت گوشت گوسفند به راحتی از طریق اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی شهر تهران بشکل روزانه قابل استعلامه(مثلا امروز 42 هزار تومان بوده). اما باید توجه کنیم که قیمت قسمت های مختلف گوشت گوسفند یکی نیست. شیشلیک رو می شه از راسته همراه با استخوان کمر و دنده به اشکال مختلف تهیه کرد( انواع تقلب ها رو هم می شه به اسم شیشلیک انجام داد که بحثش خارج از بحث حاضر ماست).
همچنین باید توجه کنیم که ما با فروشنده و تامین کننده کالا خاص در فروشگاه شهروند سروکار داریم که گوشت رو بشکل فراوری شده عرضه می کند(حداکثر 8 درصد سود خرده فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت به درصد ضرایب سود هزینه های عمده و خرده فروشی کالاهای مختلف + 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده)
یعنی می شه:
قیمت پایه گوشت مورد نظر + 17 درصد سود و عوارض + ضرایب دیگری که احتمالا ما از اون ها بی خبریم(می تواند باشد یا نباشد)
***
قسمت دوم بحث اشاره به قانونی بودن یا غیر قانونی بودن لحاظ کردن وزن ظرف و بسته بندی بر روی وزن محصول نهایی تحویل داده شده به خریدار، دارد. فروشگاه شهروند با توجه به مصوبه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروئینی ، این کار رو قانونی اعلام کرده. قسمت انتهایی گزارش منتشر شده و بعضی از کامنت های گزارش سایت، این کار رو غیر قانونی اعلام کرده .
باید گفت که طبق مصوبات فصل بهار 1396 سازمان های عدیده ناظر بر بازار در قالب فروش کالای خالص، ملحوظ کردن وزن ظرف به وزن کلی محصول،کار غیر قانونی محسوب می شه.
بر اساس توضیحات ارایه شده ، حالا طرفین دعوا باید در خصوص این دو مورد با همدیگر بحث کنند و توافق حاصل کنند
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
اگه تحلیل این دوست عزیز ما در کامنت بالا درست باشد و قیمت گوشت هم 42 هزار تومان در نظر گرفته شود. با ضرب درصد وزنی هر کدام از بخش های ذکر شده در اطلاعیه انجمن صنفی کارفرمایی (درصد وزنی هر بخش از لاشه) در قیمت پیشنهادی انجمن و گرفتن میانگین ، باید به قیمتی در حدود 50- 54 هزار تومان برسیم .
من فکر می کنم میانگین قیمت پیشنهاد شده توسط انجمن صنفی خیلی بالاتره . هرچند خود انجمن صنفی هم تعیین کننده قیمت نیست و کارگروه دیگری قیمت را تعیین می کند و شاید انجمن صنفی یکی از اعضای اون باشه.
بنظرم یک جاهایی از کار داره می لنگه. یا حلقه های مفقوده ای وجود داره که ما نمی بینیم یا اینکه بعضی ها دارن لایه می کشن. لطفا به بررسی تون ادامه بدید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
مشکل در ناآشنایی مردم از نوع و بخش های گوشت
غیر آشکار بودن فرآیند قیمت گذاری گوشت
غیر شفاف بودن موضوع فراوری گوشت و مصادیق آن
غیر شفاف بودن شیوه فعالیت و حاشیه سود شرکت های فراوری و ....... است
به گونه ای که باعث انواع سو تفاهم ها ، سو برداشت ها و حتی سو استفاده ها ممکن است بشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
توی این کامنت ها،چرا کسی نپرسیده که نقش فروشگاه شهروند چیه؟؟؟؟
گوشت توسط شهروند فروخته شده یا قسمتی از فروشگاه شهروند به یک پیمانکار واسط یا شخص ثالث یا تامین کننده یا .... اجاره داده شده و شهروند درصد می گیره(مثلا درصدی از فروش یا مبلغ ثابت یا ....).
اگه اینطور باشه، شهروند به سرنوشت فروشگاه کوروش سابق مبتلا می شه و محکوم به نابودیه. اگر هم محصول و مکان فروش، متعلق به شهرونده ، یعنی چی که شرکت در قیمتگذاری هیچ نقشی ندارد؟؟؟
قیمت پایه که مشخصه، سایر قیمت ها رو پس کی گذاشته؟؟؟ کجای دستورالعمل بالا نوشته شده که قیمت شیشلیکی چنده(راسته شاندیزی)؟؟؟
اگر هم بر اساس دستورالعمل بالا انجام شده،پس شهروند خیلی ارزون فروش شده جدیدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
تکلیف اون روغن نباتی ته ظرف معلوم نشد چی شد ؟؟
اونم طبق قانون و اسناد و مصوبات باید باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین