پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
وزیر امور خارجه آلمان خودداری رئیس جمهور آمریکا از محکوم کردن صریح جنبش نئونازی پس از خشونت‌ها در شهر شارلوتزویل را محکوم کرد.

شعار سال: زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه خودداری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از محکوم کردن صریح جنبش نئونازی پس از خشونت‌ها در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا را محکوم کرد و آن را « اشتباهی بزرگ » خواند.

زیگمار گابریل به خبرگزاری آلمانی د.پ.آ. اعلام کرد: « بدیهی است که دانستن هر دو طرف (گروههای نژاد پرست سفیدپوست و فعالان ضد نژادپرستی) از یک قماش، به جای فاصله گرفتن آشکارا از جنبش نئونازی یک اشتباه بزرگ است.»
وزیر امور خارجه سوسیال-دموکرات آلمان گفت: « این نادرست است و نشان می دهد که برخی از حامیان ترامپ تا چه اندازه به جناح راست افراطی آمریکا وابسته هستند.»

وی افزود: « ایدئولوگ ارشد وی (استیو بانون، مشاور امور راهبردی رئیس جمهور آمریکا) به این جناح نزدیک است.»
دونالد ترامپ روز شنبه با اعلام اینکه هر دو طرف در خشونت‌های شارلوتزویل مقصر هستند، جنجال بزرگی در آمریکا به راه انداخت. در این خشونت‌ها یکی از طرفداران نظریه برتری سفید پوست‌ها با خودرویش یک زن جوان را که در تظاهرات ضدنژادپرستی شرکت کرده بود، زیر گرفت و کشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هنوز به این اظهارات جنجال برانگیز رئیس جمهور آمریکا واکنشی نشان نداده، اما خشونت های « نفرت انگیز » در شارلوتزویل را محکوم کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی روز نو ، تاریخ انتشار 26 مرداد 96، کدمطلب:۲۷۹۳۱۴، www.roozno.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین