پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان جمعه گفت: با توجه به خروج بنای تاریخی خانه بچاری آبادان از فهرست میراث فرهنگی ،برای حفظ آن باید با کمک بخش خصوصی وارد عمل شویم.

شعار سالسجاد پاک‌گهر جمعه گفت: آنجا که خانه بچاری با حکم دیوان عدالت اداری ودرپی شکایت حقوقی مالک شخصی بنا از فهرست آثار فرهنگی کشور خارج شد، میراث فرهنگی عملا نمی تواند دخل و تصرفی در آن انجام دهد.

وی به آمادگی میراث فرهنگی و گردشگری برای ثبت مجدد این بنا در فهرست آثار فرهنگی کشور اشاره و اظهار کرد: تنها راه حفاظت از این بنای تاریخی خرید آن توسط بخش خصوصی و واگذاری آن به میراث فرهنگی و گردشگری و ثبت مجدد آن در فهرست آثار فرهنگی و تاریخی کشور است.

پاک‌گهر گفت: میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به مبلغ پیشنهادی مالک توانایی خرید این مالک را ندارد و لازم است بخش خصوصی برای حفظ ان وارد عمل شود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت:سال‌ها پیش مالک خانه بچاری به دادگستری خوزستان شکایت خود را ارایه کرده بود ولی با دفاعیات واحد حقوقی میراث فرهنگی حق حفظ و نگهداری بنا به اداره میراث فرهنگی واگذار شده بود.

وی افزود:پس از آن مالک این بنای تاریخی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و دیوان هم طبق قوانین و مقررات حکم خروج بنا از ثبت فهرست ملی میراث فرهنگی را صادر کرد.

خانه بچاری مربوط به دوره قاجاریه و از آثار حاکمیت شیخ خزعل در خوزستان است و درخیابان دبستان آبادان، روبروی سینما نفت واقع شدهاست.

این اثر در تاریخ 23 شهریور 1382 با شماره ثبت 9968 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ انتشار 3 شهریور 96، کدمطلب: 724297، www. jamaran. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین