پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توطئه‌ها و خباثت‌های آمریکا علیه مردم ایران طی 6 دهه اخیر، گفت: آمریکا در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

شعارسال: آمریکا در 60 سال اخیر از هیچ توطئه‌ای علیه ایران دریغ نکرده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش ملی خبرنگاران بسیج اظهار داشت: به شهدای‌مان که در ایستادگی برابر دشمنان به شهادت رسیدند، مباهات و افتخار می‌کنیم. به قول رهبر انقلاب حضورشان جهاد کبیر بوده است و این ویژگی متعلق به همه کسانی است که در خاکریز حق قرار دارند.

وی همچنین گفت: وقتی صحبت از خباثت آمریکا می‌کنیم به اندازه کافی ادله برای آن وجود دارد؛ به ویژه در شش دهه اخیر و از زمانی که آن‌ها صحنه را از انگلیس تحویل گرفتند.

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: خیانت، توطئه و دشمنی آنها نسبت به آزادگان جهان به ویژه مسلمانان کمتر از انگلیسی‌ها نبوده است؛ آمریکایی‌ها در دوران پهلوی دوم تا وقوع انقلاب اسلامی و تا امروز آنچه را می‌توانستند از خیانت و توطئه و غیره نسبت به مسلمانان انجام دهند، دریغ نکردند.

وی اضافه کرد: ترور، محاصره، جنگ و نفوذ بخشی از اقدامات آن‌ها علیه مردم کشورمان است که در این راه هیچ چیزی کم نگذاشتند؛ وقتی به ترورهایی که در ابتدای انقلاب در کشورمان انجام شد، نگاه می‌کنیم می‌بینیم که عوامل آنها بهترین‌ها را از ما گرفتند؛ گرچه معتقدیم شهادت راهی برای ما می‌گشاید اما این از دشمنی آنها علیه مردمان کم نمی‌کند.

سردار غیب پرور با طرح این سوال که جنگ را چه کسی هدایت و حمایت کرد و در آغاز آن نقش آفرین بود؟ گفت: کسی در حمایت آمریکا از صدام، داعش و گروه‌های تروریستی که با نام اسلام جنایت می‌کنند شک ندارد؛ کجای جهان از نفوذ و دشمنی آمریکا و انگلیس در امان بوده؟ از ژاپن تا آفریقا همه مورد ظلم و ستم این شیطان‌ها قرار گرفته‌اند و حتی امروز هم نخست وزیر انگلیس در سفری که به کشورهای خلیج فارس داشت، نشان داد همچنان بعد از گذشت سال‌ها، آن روحیه استبدادی و استعماری را حفظ کردند.

وی تصریح کرد: برده داری اساسا متعلق به انگلستان است؛ اینها فعالیت استعماری خود را محدود به آسیا و آفریقا نکردند بلکه مشابه چنین اقداماتی را در اروپا و آمریکا هم داشتند که نمونه آن اختلاف موجود میان اسپانیا و انگلستان بر سر تنگه جبل الصارق است. انگلستان اگر چه به لحاظ وسعت شصت و پنجمین کشور جهان قلمداد می‌شود اما سایه شوم استعمارگری آنها در سطح جهان گسترش یافته است؛ مردم ما هم سابقه دشمنی آن‌ها را به یاد دارند مانند زمانی که آنها بوشهر را اشغال کردند و فردی مثل رئیسعلی دلواری مقابلشان می‌ایستد تا به شهادت می‌رسد.

سردار غیب پرور گفت: متاسفم در همین یک ماه و نیم اخیر به شخصیت آیت الله کاشانی تاخته شد؛ کسانی که علیه ایشان تاخت و تاز کردند آیا با نگاه تحلیلی درست به آن پرداختند؟ خیر؛ این گونه نیست به همین دلیل دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه باید نقش این علما را در حفظ و نگهداری اسلام بررسی و اطلاع رسانی کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: باشگاه خبرنگاران بسیج باید عمل انقلابی و جهادی را از خود بروز دهد چرا که رسالت شما آن جایی عملی می‌شود که در موضع حق قرار بگیرید و از دشمن هم نترسید و انقلابی عمل کنید؛ جایی که اصحاب رسانه صادقانه و انقلابی عمل کنند و از دشمن هم نترسند در حقیقت به مردم کمک می‌کنند تا مردم انقلابی کشورمان مسیر خود را درست طی کنند بنابراین حیات انقلاب اسلامی بخش عمده آن در رابطه با دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: شهدای ما حق را شناختند و پای آن جان خود را هم هزینه کردند، مانند شهید محسن حججی که یکی از این نمونه است زیرا با شهادتش موج و خیزشی در میان جوانان جامعه برای حضور در جبهه‌های مقاومت و مقابله با تروریست‌ها به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: پس اصحاب رسانه مجتهدانی هستند که باید هم دشمن را بشناسند و هم دشمن ستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ اصحاب رسانه در جبهه مقاومت حضوری موثر دارند البته هر کسی به اندازه خودش و با ابزاری که در دست دارد باید از انقلاب و اسلام پاسداری کند، زیرا انقلاب اسلامی نعمت پروردگار برای همه ما است لذا باید از آن حراست و پاسداری کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1396، کدخبر: ۲۵۵۵۹۵، www.defapress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین