پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
استاندار چهارمحال و بختیاری از کاهش ۲۴ سانتی متری سطح آب های زیرزمینی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

شعار سالقاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به کاهش ۲۴ سانتی متری سطح آب های زیرزمینی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کاهش بارش و خشکسالی موجب کاهش منابع آب زیرزمینی چهارمحال و بختیاری شده است.

وی عنوان کرد: در بیشتر نقاط چهارمحال و بختیاری شاهد افت سطح آب های زیر زمینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه چشمه ها، قنات ها و چشمه های این استان در حال خشک شدن هستند، تاکید کرد: حدود نیمی از چشمه ها و قنات های استان چهارمحال و بختیاری خشک شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خشک شدن چاه های آب کشاورزی در مناطقی که کمتر بارش داشته اند سبب ایجاد مشکلات مختلف در تامین آب شرب و آب کشاورزی شده است.

هشت دشت استان با کمبود منابع آب زیرزمینی مواجه شده است

وی با اشاره به اینکه هشت دشت استان با کمبود منابع آب زیرزمینی مواجه شده است و ممنوعه اعلام شده است، بیان کرد: اجازه حفر چاه در این دشت دیگر صادر نمی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کاهش استفاده آب منابع زیرزمینی در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است، تاکید کرد: باید تلاش کرد استفاده از آب های زیرزمینی در بخش کشاورزی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: توسعه شبکه های آبیاری نوین در اراضی چهارمحال بختیاری از مهمترین برنامه ها در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی اظهار داشت: بهره گیری از تجهیزات آبیاری نوین در مزارع کشاورزی نقش مهمی در کاهش استفاده از منابع آب دارد و نقش مهمی در افزایش راندمان تولید در این استان دارد.

۵۰ درصد از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به تجهیزات آبیاری نوین مجهز هستند

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی به تجهیزات آبیاری نوین مجهز هستند، ادامه داد: در تلاش هستیم دیگر اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری نیز به تجهیزات آبیاری نوین مجهز شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ترویج فرهنگ صرفه جویی در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری ضروری است و باید تلاش کرد مصرف آب بسیار کاهش پیدا کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 12 شهریور 96، کد مطلب: 4076837 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
وضع اب واقعا در کشور به شدت رو به بحرانه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین