پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بر لزوم رده‌بندی سنی آثار سینمایی تأکید کرد .

شعارسال : مهدی شیخ درباره اهمیت اجرا شدن نظام رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی، گفت: رده‌بندی سنی آثار سینمایی موضوعی بین‌المللی و رایج است که در همه جای دنیا به آن عمل می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر فیلمی تماشاگر و گروه سنی خاصی را مورد خطاب قرار می‌دهد و در عین حال که یک فیلم می‌تواند برای گروه سنی مفید واقع شود و برای جمعی دیگر از مخاطبان مضر باشد.

وی با بیان اینکه البته نباید با این مسئله به صورت اجباری و سلبی انجام داد، گفت: ضرورت دارد که رده‌بندی سنی فیلم‌ها به صورت توصیه‌ای در سینماهای کشور مطرح و اجرایی شود.

نایب رییس فراکسیون روحانیت مجلس افزود: موضوع رده‌بندی سنی برای خانواده‌های ایرانی می‌تواند بسیار مفید باشد چرا که برخی از خانواده‌های ایرانی در این خصوص حساسیت دارند و می‌خواهند خوراک فرهنگی مناسب به فرزندان و کودکان خود تزریق کنند.

وی رده‌بندی سنی فیلم‌ها را یک ضرورت انکار ناپذیر خواند و تصریح کرد: این مسئله برای خانواده‌هایی که به این مسئله توجهی ندارند باید فرهنگ‌سازی شود و این کار باید از سوی صدا و سیما، نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، خود سینماگران و رسانه‌ها آغاز شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: در صورتی که این فرهنگ‌سازی انجام پذیرد و افرادی به آن بی‌توجه باشد وجدان جامعه و بخش فرهنگی از این باب راحت و آسوده است و حداقل حجت را بر این افراد تمام کرده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1396، کدخبر: 347279، www.icana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نعمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
رده بندی سنی فیلم ها ی سینمایی بسیار دارای اهمیت است زیرا هر فیلم برای یک رده سنی میتواند مفید و برای رده دیگر مضر و با بی فایده باشد .
با این کار هر خانواده ای میتواند با بینش بیشتری به تماشای فیلم بنشیند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین