پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۷۹۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: حذف برچسب قیمت، تفاوت قیمت کارخانه با مصرف کننده را کاهش می‌دهد.

شعار سال : «کاوه زرگران» در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: با حذف برچسب قیمت، گرانفروشی در بازار رخ نمی دهد و هرج و مرجی در بازار صورت نمی‌گیرد.

زرگران با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در آخرین روزهای وزارت خود، بخشنامه حذف قیمت‌گذاری از روی برخی گروه‌های کالایی از جمله محصولات سلولزی، چیپس و پفک و اسنک‌ها را ابلاغ کرد و گفت: به دنبال این موضوع وزیر صنعت دولت دوازدهم نیز چندین گروه کالایی دیگر از جمله کنسرو، مربا و عسل را از مشمول حذف قیمت‌گذاری توسط تولیدکنندگان اعلام کرد که اقدام بسیار مثبتی است.

وی افزود: اکنون با حذف قیمت‌گذاری توسط تولیدکنندگان هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد، بلکه به دنبال این ابلاغیه مسئولیت درج قیمت از عهده تولیدکنندگان برداشته می‌شود و بر اساس ضوابط بر عهده توزیع‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به واکنش‌های منفی روزهای گذشته گفت: اظهارنظرهایی از سوی صاحبنظران و نمایندگان مجلس در این مورد صورت گرفته و آنها اظهار داشته‌اند که با این کار در نظام قیمت‌گذاری بازار هرج و مرج ایجاد می‌شود؛ حال آنکه با اجرای ابلاغیه دو وزیر نه تنها گرانی در گروه‌های مختلف کالایی صورت نمی‌گیرد، بلکه منجر به ارزان‌تر شدن کالاها هم می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران تاکید کرد: تفاوت قیمت کالا از کارخانه تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد باید ۱۵ درصد باشد اما هم اکنون تفاوت نزددیک ۴۰ درصد است که با اجرای ابلاغیه حذف قیمت توسط تولیدکنندگان کالا با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ابلاغیه شهرداری تهران در مورد عدم امکان توزیع کالا در هفته ابتدای مهرماه از ساعت ۵:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح توسط ماشین‌های بزرگ حمل بار اشاره کرد و گفت: اگرچه این اقدام در راستای کاهش ترافیک صورت گرفته اما باید توجه داشت که حجم بزرگی از شرکت‌های توزیعی محصولاتی با فسادپذیری بالا دارند که با عدم امکان توزیع در ساعات ابتدایی روز قطعا دچار زیان می‌شوند، بنابراین از اتاق تهران می‌خواهیم تا در این زمینه با شهرداری تهران رایزنی‌هایی انجام دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1396، کدخبر: 611916 ، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین