پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۶ تير ۱۴۰۴ - 2025 June 27
کد خبر: ۷۹۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از بازگشت به سیستم سنتی فروش کالا و حذف برچسب قیمتی از روی محصولات گفت: وزارت صنعت باید پاسخگوی حذف قیمت از روی کالا باشد.

شعار سال: به ‌نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم ‌شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به ابلاغیه دولت مبنی بر حذف قیمت از روی کالا اظهار داشت: مسئولان وزارت صنعت باید در قبال حذف برچسب از روی کالا پاسخگو باشند؛ چرا که این اقدام هیچ مبنای علمی و عقلی ندارد و اکنون نیز دوران سنتی که مشتری وارد بقالی شده و از یک یا چند تعداد محدود کالای مشابه پیدا کند گذشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون کالاهای مشابه بسیار زیادی در فروشگاه‌های بزرگ و بازار وجود دارند که هیچ شخصی حتی حسابدار و صندوق دار این مجموعه‌ها نیز نمی‌تواند پاسخگوی قیمت این همه کالا باشد.

برای ایجاد رقابت قیمت باید روی کالا درج شود

حسینی شاهرودی ادامه داد: مشتریان اگر بعد از خرید کالا از قیمت مطلع شوند؛ در این صورت قدرت انتخاب از آنها گرفته می‌شود و به نوعی دیگر کالای رقابتی در کشور وجود ندارد. بنابراین حذف قیمت بسیار اشتباه بوده و مشکل را حل نمی‌کند.

وی یادآور شد: این روزها کالاها در فضای مجازی و رسانه های داخلی و خارجی تبلیغات بیشتری دارند و این مبنای انتخاب مشتریان شده است. اگر می‌خواهیم رقابت ایجاد شود قیمت‌ها باید روی کالا درج شود.

وزارت صنعت باید پاسخگوی حذف قیمت از روی کالا باشد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، با بیان اینکه درج قیمت‌ها برای کالاها با کیفیت‌های مختلف الزامی است، افزود: در تمام نقاط دنیا درج قیمت روی کالا وجود دارد و این تصمیم دولت غیرکارشناسی بوده و وزارت صنعت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با تأکید بر اینکه برای ایجاد رقابت مصرف‌کننده باید قیمت کالا را ببیند و سایر کالاها مقایسه کند، تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ و بازار کسب و کار را با چند بقالی سنتی زمان قدیم اشتباه گرفته. چگونه مصرف کننده در فروشگاه‌های بزرگ که شخصی پاسخگوی قیمت نیست می‌خواهد قیمت کالاها را مقایسه و متناسب با قدرت خرید خود اجناس را خریداری کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 شهریور 96، کد مطلب: 1513164: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین