پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۰۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شاید برخی به دنبال شبهه‌افکنی باشند و بگویند انقلاب اسلامی بد است و رژیم قبلی خوب بود، استادان معارف باید دانشجویان و جوانان را به موزه عبرت ببرند تا همه چیز را شاهد باشند و تصمیم بگیرند که چه چیزی خوب یا بد است.

شعارسال:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شاید برخی به دنبال شبهه‌افکنی باشند و بگویند انقلاب اسلامی بد است و رژیم قبلی خوب بود، استادان معارف باید دانشجویان و جوانان را به موزه عبرت ببرند تا همه چیز را شاهد باشند و تصمیم بگیرند که چه چیزی خوب یا بد است.

دکتر فرهاد رهبر در گردهمایی مدیران و اعضای هیات علمی گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور گفت: بسیار خوشحالم که در جمع نورانی شما حضور دارم اما بر خود لازم می‌دانم تا به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب، روح امام راحل و بزرگ مرد تاریخ حضرت آیت‌الله هاشمی سلام و درود بفرستم.

او در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به استادان و مدیران گروه معارف گفت: فرصت بسیار ارزشمندی در اختیار شما قرار داده شده است، زیرا بیش از یک میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند و شما از این فرصت پیش آمده می‌توانید بهترین استفاده را برای آموزه‌های دینی ببرید.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: ما باید آموزه‌های دینی را به صورت سیستماتیک به نسل جوان و دانشجویان منتقل کنیم. ما با دانشجویان ضمیر پاک و ذهن پرسشگر روبه‌رو هستیم و این وظیفه استادان معارف است تا بتوانند ذهن و ضمیر پاک جوانان را به خود جلب کنند؛ یعنی هر کسی که بتواند از این فرصت استفاده و دانشجویان را جذب کند، دستاورد بزرگی داشته است.

فرهاد رهبر در بخش دیگری از سخنان خود از استادان معارف خواست تا علوم خودشان را به روز کنند و از این طریق بتوانند مطالبه دانشجویان را پاسخگو باشند. بنابراین اینکه استادان معارف بخواهند در کلاس‌های درس از روی کتاب بخوانند و تکرار کنند دستاوردی بدست نمی‌آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دشمن برای مقابله با ایران از راه جنگ نظامی وارد نمی‌شود، همانطور که رهبر معظم انقلاب به درستی اشاره کردند دشمن به روزترین ابزارهای خود را برای جنگ با ایران ارتقاء داده است و آن جنگ فرهنگی است؛ به عبارتی دشمنان می‌خواهند با استفاده از ابزارهای جنگ فرهنگی ضمایر پاک و پرسشگر دانشجویان و جوانان ایران را به سمت خود جلب کنند، بنابراین چه کسی در جمهوری اسلامی ایران وظیفه پاسخ به شبهات دانشجویان را دارد؟ بنده اعتقادی به پاسخ تدافعی به شبهات ندارم. یعنی بهترین دفاع حمله است که باید تهاجمی جلو رفت و قبل از اینکه کسی ذهن و قلب دانشجویان را تصاحب کند ما باید در این زمینه پیش قدم شویم، زیرا شما استادان معارف فرماندهان جبهه فرهنگی کشور در دانشگاه‌ها وظیفه فرماندهی لشگر را دارید.

رهبر ادامه داد: اینکه استادان معارف زندگی و کار یکنواخت را داشته باشند و صبح کلاس دانشگاه بروند و بعد به خانه برگردند، به درد نمی‌خورد زیرا شماها باید کلاس‌های درس و خودتان را با علوم جدید به روز رسانی و مجهز کنید. به طور مثال شاید برخی در پی شبهه افکنی باشند مثلا بگویند انقلاب اسلامی بد است و رژیم قبلی خوب بود. شما در اینجا باید دانشجویان و جوانان را به موزه عبرت ببرید تا همه چیز را شاهد باشند و آن وقت تصمیم بگیرد که چه چیزی خوب یا بد است.

او یادآوری کرد: تک تک شماها می‌توانید مانند آیت‌الله مطهری باشید. یک زمانی آرزوی ما پیوند و ارتباط دانشگاه با حوزه‌های علمیه بود اما شهید مطهری تنها فردی بود که در دوران طاغوت در دانشگاه‌ها تدریس کرد و تحولی جدی در بین دانشجویان به وجود آورد، بنابراین همه شماها باید ابتدا به دانشجویان و جوانان امید، اعتماد به نفس، شجاعت، تقوا و خدمت به مردم را آموزش دهید.

شعارسال، با اتدکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار22شهریور96،کدخبر: 274392 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین