پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با توجه به گسترش تحصیلات تکمیلی و توسعه کیفی در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: «تنگ‌نظران نه با توسعه کمی دیروز و نه با توسعه کیفی امروز، بلکه با تمام معنای توسعه مشکل دارند»

شعار سال:دکتر نوذر قنبری ، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی کمتر نهادی توانست به اندازه دانشگاه آزاد اسلامی در توزیع و نشر توسعه در کشور موفق عمل کند. توزیع واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در پهنه سرزمین ایران اسلامی را می‌توان نمونه‌ای موفق از برنامه‌ریزی منطقه‌ای و آمایش آموزشی دانست اقدامی که زمینه رشد و توسعه همه ابعادی بسیاری از مناطق و نواحی محروم را فراهم آورد.

وی ادامه داد: در دهه‌های گذشته توسعه کمی واحد‌ها و مراکز، بهانه تنگ‌نظران برای تاختن به اهداف منطقی و توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی بود و در این تاختن بر طبل ادعای «توسعه بی‌رویه کمی» می‌کوبیدند و توسعه زیرساخت‌ها را صرفا کمی و منهای کیفیت تلقی می‌کردند، غافل از اینکه توسعه؛ هم کمی، فیزیکی و سخت‌افزاری است و هم کیفی و نرم‌افزاری، و برای رسیدن به توسعه کیفی و نرم‌افزاری، زیرساخت‌هایی کمی و سخت‌افزاری لازم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: قابل تامل است که این تنگ‌نظران امروزه توسعه کیفی در دانشگاه آزاد اسلامی را نیز آماج حملات خود قرار داده و نشان داده‌اند که مشکل آنان نه با توسعه از نوع کمی و کیفی آن، بلکه مشکل آنان با دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه است.

به گفته قنبری، افرادی که بنا به هر دلیلی امکان مراجعه به دانشگاه‌های سایر کشور‌ها را نداشته، توانسته‌اند به مراد خود برسند و بدون اینکه ارزی از کشور خارج شود امکان ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی برای آنان در نزدیک‌ترین شهر فراهم شده است

رئیس واحد کرمانشاه اظهار کرد: دکتر حمید میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای مدیریت خود، توسعه کیفی را مبنای کاری خود قرار داده و بر آن تاکید داشته‌ است. وجه کیفی اقداماتی که در طول دو سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده بر وجه کمی آن غلبه داشته و کیفی بودن این اقدامات بر همگان مشخص است.

قنبری تصریح کرد: تحصیلات تکمیلی، افزایش جذب اعضای هیات علمی، ایجاد مراکز رشد، طرح بزرگ شفا، طرح بزرگ سا‌ها، اقتصاد دانش‌بنیان و تلاش برای عدم وابستگی به شهریه همه اقداماتی است که در طول دو سال اخیر و طی دوره مدیریت دکتر میرزاده در راستای توسعه کیفی بوده است. جالب این است که تنگ‌نظران دیروز هنوز هم کوتاه نیامده و مدام با توسعه دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه فعالیت، حتی فعالیت کیفی آن مخالفت و مبارزه می‌کنند و گویا «مبارزه با توسعه» هدفی است که این افراد دنبال می‌کنند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: در دو سال اخیر گسترش تحصیلات تکمیلی و فراهم کردن شرایط برای جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی نشاط، امید و شادابی خاصی برای مشتاقان ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی فراهم آورد.

به گفته قنبری، افرادی که بنا به هر دلیلی امکان مراجعه به دانشگاه‌های سایر کشور‌ها را نداشته‌اند، توانسته‌اند به مراد خود برسند و بدون اینکه ارزی از کشور خارج شود امکان ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی برای آنان در نزدیک‌ترین شهر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، مبارزه با امید، انگیزه، علاقه به ادامه تحصیل، نشاط و امیدواری در جامعه و بخصوص در بین قشر جوان جامعه است به آنا گفت: تنگ نظران به توسعه کمی دیروز و توسعه کیفی امروز دانشگاه آزاد اسلامی نشان دادند که مشکل آنان نه با «توسعه کمی دیروز» و نه با «توسعه کیفی امروز» بلکه با خود «توسعه» و با تمام معنای آن مشکل دارند.

قنبری ابراز امیدواری کرد تا تنگ‌نظران و افرادی که به مبارزه با توسعه می‌اندیشند و مانع توسعه هستند به صف همراهان و تسریع دهندگان توسعه بپیوندند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا,تاریخ انتشار 11 آذر 1394,کد مطلب: 69156, www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین