پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۰۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
رئیس کل بانک مرکزی گفت: دلار گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری نیست.

شعار سال: ولی الله سیف در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: عمومیتی در اجرای دقیق این دستورالعمل وجود دارد و در موارد خیلی نادر، تخلف کوچکی بوده که منجر به عزل رییس شعبه شده است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها مصمم هستند این انضباط را کاملا رعایت کنند، چون هم برای کشور و برای بانک‌ها منفعت دارد.

سیف افزود: در آینده نزدیک برای سود تسهیلات هم محدودیت هایی ایجاد و اعلام می‌کنیم.

وی درباره نرخ ارز هم گفت: پنجم فروردین ۹۶ نرخ دلار ۳۸۲۰ تومان بود که اخیرا و در روز گذشته به ۳۹۰۳ تومان رسیده که نشان دهنده دو تا سه دهم درصد افزایش است و افزایش ماهانه به کمتر از نیم درصد می‌رسد و به نظر نمی‌آید نگرانی و شرایط خاصی ایجاد شود.

رییس بانک مرکزی اظهار داشت: دقت نظرهای بانک مرکزی و دولت بر کنترل نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از افزایش و پالایش‌های هیجانی نرخ ارز متمرکز است.

سیف گفت:سرمایه گذاری در نرخ دلار به هیچ وجه اقتصادی نیست.

وی افزود: سپرده‌های بانکی با توجه به نرخی که برای ان اعلام کردیم بصرفه است و قیمت دلار نمی‌تواند با نرخ سود بانکی رقابت کند، دلار گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری نیست.

سیف افزود: گفته شده بود دولت تمایل به افزایش نرخ ارز دارد که به هیچ وجه درست نیست و دولت تمایل به هر اقدامی دارد که منجر به ثبات در اقتصاد کشور شود و بتواند اقتصاد را توام با آرامش هدایت کند و فعالان اقتصادی افق پیش بینی پذیری از شرایط اقتصادی کشور داشته باشند.

وی درباره طرح قرض الحسنه ازدواج گفت: طرح ضربتی عملکرد خوبی داشته است و از آغاز امسال تاکنون ۶۹۲ هزار فقره پرداخت شده که ۳۶۰ هزار مورد آن مربوط به هفت هفته اخیر است.

سیف افزود: ۳۶۵ هزار مورد پرداخت شده و ۲۵۰ هزار مورد هم در صف نوبت است که طرح ضربتی ادامه پیدا می‌کند تا همه آن‌ها پرداخت شود.

رییس بانک مرکزی گفت: این طرح در استانهای کم‌تر توسعه یافته رشد بیشتری یافته است.

سیف در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره دلالی برخی افراد در سپرده موسسات اعتباری گفت: با هر نوع تخلف برخورد می‌کنیم

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصادی ایران، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب: 864230، www.bebinak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین