پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۹۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
مستخدمین حسینی گفت: بازتاب‌ عدم یکسان‌سازی نرخ ارز در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری مشخص است.

شعار سالحیدر مستخدمین‌حسینی در مورد علت تاخیر در یکسان‌سازی نرخ ارز اظهار داشت: سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز می‌تواند آرامشی را در حوزه ارز و متعاقب آن در حوزه‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کند.

وی افزود: تاخیر در اجرای یکسان‌سازی نرخ ارز موجب می‌شود که سرمایه‌گذاری‌ها به تاخیر بیفتند. زمانی‌ که در پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌شود، آن پروژه نیازمند ارز است و در زمان اقدام به سرمایه گذاری مشخص است که برای بازپرداخت آن، نرخ ارز در تلاطم است و این موضوع قابل تعیین تکلیف نیست و موجب اختلاف‌های سرمایه‌گذاری برای بانک مرکزی و دولت می‌شود.

مستخدمین‌ حسینی با بیان‌ این که‌ هم‌اکنون پرونده‌های متعددی در دادگاه‌ها در این خصوص موجود است و مکاتبات مختلفی‌ با رییس‌جمهور و دولت در این‌باره صورت گرفته است، افزود: بازتاب‌ عدم یکسان‌سازی نرخ ارز در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری مشخص است.

وی ادامه داد: نبود یکسان سازی نرخ ارز سرمایه‌گذاران خارجی را به تعلل وا می‌دارد. هر چقدر شرایط برای سرمایه‌گذاری مهیا باشد اما نرخ ارز یکسان نباشد سرمایه گذار نمی‌داند نرخ سود را چگونه و با چه مکانیسمی محاسبه کند.

این کارشناس بانکی گفت: هر چند شرایط سرمایه گذاری به لحاظ سیاسی نیز فراهم باشد بازهم سرمایه گذار خارجی میلی برای آن ندارد.

مستخدمین حسینی افزود: یکی از علت‌هایی که ارز تاکنون تک نرخی نشده تحریم های نظام بانکی و نقل و انتقالات ارزی است که به درستی تعیین تکلیف نشده و منابع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی دولت و بازگشت درآمدها همچنان با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: دولت به دنبال آن است با مذاکراتی که صورت می‌دهد به نحوی این موضوع را مدیریت کند تا زمینه نقل و انتقالات ارزی فراهم شود.

مستخدمین حسینی تصریح کرد: عدم یکسان سازی نرخ ارز برای‌ عده‌ای ایجاد رانت می‌کند. بین ارز مبادله‌ای یا ارز رسمی اختلاف وجود دارد که این اختلاف می‌تواند منشاء درآمد برای انها باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 19 شهریور 96، کدمطلب:526948، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین