پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
حسینیه قدیم اردبیلک که به روایت محلی ها بیش از یکصد سال قدمت دارد ، میزبان موزه سیار اسباب بازی و عروسک بود.
شعارسال: امیر سهرابی، طراح ومدیر موزه سیارگفت: مهمترین رویکرد موزه ها، ارائه خدمات به اقشاری است که در سبد فرهنگی آنها، بازدید از موزه جایی ندارد. یکی از راه ها برای جذب این افراد آن است که به جای حضور اهالی در موزه، موزه را به محل آنها ببریم.

وی ادامه داد:« موزه سیار فقط برای نمایش ومعرفی گنجینه خود به روستاها وشهرها نمی رود. هدف ما ایجاد فضای تعاملی است که جامعه محلی میزبان ما نیز از عروسک ها و اسباب بازی های خود بگوید وبسازد ومقدماتی برای احیا و ترویج دوباره آنها بوجود آوریم .این فضای تعاملی همچنین به گردآوری و ثبت اسباب بازی وعروسک ها منتج خواهدشد»

او با اشاره به تجریه سفر های مقدماتی گفت:«اهالی روستای اردبیلک موزه را در حسینیه تاریخی ومدرسه روستا میزبانی کردند. اتفاقی که نشان از پیوند این مکان مذهبی با مسائل فرهنگی دارد. سفر به اردبیلک به عنوان نخستین سفر مقدمانی موزه سیار اسباب بازی و عروسک، بیش از هر چیز برای محک زدن موزه و آشنایی با ابعاد اجرایی،محدودیت ها و موانع این اتفاق بود که نتایج مثبتی داشت. در این سفر با قصه گویی برای بزرگسالان و عروسک سازهای روستا سعی در همراه کردن عروسک های این روستا با قصه ها داشتیم.»

در یکی کلاس های مدرسه ی روستا بچه ها سرود می خواندند و در کلاس دیگری مادران بچه ها و عروسک ساز های روستا پای یکی از قصه های قدیمی نشسته بودند. کارگاه های ساخت اسباب بازی وقصه گویی وروایت تصویری بانقاشی بخش دیگری از برنامه های موزه بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ دوشنبه 21 دی 1394، کد مطلب: 448566، www.pana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین