پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تضییع حقوق کارگران از سوی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی گفت: سیاست تامین اجتماعی ایجاد نشدن شغل و فراری دادن کارفرمایان برای بیمه نکردن کارگران است.

شعار سال: اسداله قره خانی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در عدم رعایت حق و حقوق کارگران و کارفرمایان گفت: ما به سبک و سیاق این سازمان در خصوص بیمه، کارگر و کارفرما معترض هستیم و معتقدیم که روش سازمان تامین اجتماعی باید اصلاح شود و تغییر یابد.

وی با اشاره به آمار زیاد بیکاران و کارگران فاقد بیمه در کشور گفت: بر اساس آمار بین پنچ تا هفت میلیون کارگر در کشور هیچگونه بیمه ای ندارند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به دلیل بیکاری زیاد، این کارگران با دادن تعهد نامه، سفته و حقوق بسیار ناچیز مشغول بکار می شوند و حتی حداقل حقوقی که سازمان تامن اجتماعی در نظر گرفته هم به این کارگران داده نمی شود.

قره خانی با بیان اینکه این تعهدنامه ها و سفته ها برای بیمه نشدن کارگران و رضایت آنها از شرایط کار گرفته می شود، گفت: به دلیل سخت گیری هایی که سازمان تامین اجتماعی انجام می دهد، کارفرمایان از بیمه کردن کارگران سر باز می زنند و دنبال راههایی هستند تا از این سخت گیریها رهایی یابند که در نتیجه حقوق کارگران تضییع می شود.

وی افزود: سیاست تامین اجتماعی ایجاد نشدن شغل و فراری دادن کارفرمایان برای بیمه نکردن کارگران است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اینجانب در همین راستا هم با وزیر تعاون و هم با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صحبت و تاکید کردم که سیاستی که شما دارید به این معناست که به تعداد بازنشستگان اضافه نشود تا حقوق پرداخت نکنید و اگر واقعا به دنبال خدمت رسانی به کارگران هستید باید روش و شیوه خود را تغییر دهید.

قره خانی به مراجعات مردمی، پیمانکاران و کارفرما برای بیان مشکلات در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: چندی پیش یک کارفرما به اینجانب مراجعه و عنوان کرد که کارگران را بیمه کردم و مالیات هم پرداخت می کنم اما سازمان تامین اجتماعی می گوید که من جنسی که می خرم را هم باید بیمه کنم.

وی با بیان اینکه این یک سخت گیری سازمان است، افزود: کارفرما اعلام داشت من برای راحتی کار و فرار از این سخت گیری ها، دیگر از تولید کننده داخلی جنس نمی گیرم و از اجناس خارجی استفاده می کنم.

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: اینجاست که می گوییم سیاست سازمان تامین اجتماعی در راستای ایجاد نشدن شغل در جامعه است.

قره خانی گفت: این سیاست باعث ظلم به کارگر است و متاسفانه سازمان تامین اجتماعی بسیار بد و نادرست عمل می کند.

وی با بیان اینکه شاهد تضییع حقوق کارگران از سوی وزیر تعاون و مدیرعامل تامین اجتماعی هستیم، افزود: وزارت تعاون باید لایحه ای به مجلس بدهد تا این مشکلات رفع شود.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی افکار نیوز، تاریخ انتشار 25 شهریور 1396، کد مطلب: 660597: www.afkarnews.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین