شعارسال: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موافقت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران، نقض صریح برجام است، گفت: باید اذعان کرد که فروش هواپیما به ایران در متن و پیوست برجام تصریح شده است.

وی با اشاره به اینکه قطعا آمریکایی‌ها با این اقدام به عنوان یکی از امضاکنندگان برجام تخلف آشکار انجام داده‌اند، اظهار داشت: شاید موضوع ممنوعیت فروش هواپیما به کشورمان در مراحل اولیه باشد و برای تأیید نهایی نیاز به مطرح شدن در سنای آمریکا و رأی‌گیری داشته باشد ولی چنین موضوعی در گام اول خطاست و باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس افزود: بر این اساس، کشورهای دیگری که این سند را امضا کرده‌اند و همچنین شورای امنیت سازمان ملل نیز باید نسبت به این اقدام آمریکا اعتراض داشته باشند.

بروجردی که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده، تصریح کرد: البته باید یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران تحریم همیشه مشکلات خود را حل کرده و معطل تصمیم آمریکایی‌ها نمانده اما چون این موضوع حق ایران بوده و مصوبه قانونی وجود دارد باید با تخلف آمریکایی‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هیئت نظارت بر برجام تصمیم جدی در این زمینه بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری الف، تاریخ انتشار 26 شهریور 96، کد خبر: 3960626091، www.alef.ir