پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۱۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
بخشنامه بانک مرکزی در خصوص شرایط مربوط به امور بانکی نابینایان را در اینجا بخوانید.

شعار سال: « سال 1391، سال تولید ملی ،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی »

جهت اطلاع مدیران عامل محترم کلیه بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست‌بانک و مؤسسه اعتباری توسعه ارسال گردید.

با سلام؛

احتراماً، بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند اخیراً تعدادی از هموطنان نابینا مکاتباتی گلایه‌ آ‌میز در خصوص اعمال محدودیت از سوی بانک‌ها به این اداره ارسال نموده‌اند که حاوی مطالبی است مبنی بر این‌که؛ در مراجعات به بانک‌ها جهت بهره ‌مندی از خدمات بانکی با اعمال محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند و برای استیفای حقوق خود مجبور به همراه داشتن شخصی به عنوان امین می‌باشند. بنا به موارد فوق لازم است، در خصوص استفاده نابینایان از خدمات بانکی، ضمن رعایت احترام کامل به ایشان موارد ذیل مطمح نظر قرار گیرد:

1- نابینایان محترم در استفاده از کلیه خدمات بانکی (به جز خدمات حساب‌جاری) مواجه با هیچ‌گونه محدودیتی نبوده و ملزم به همراه داشتن شخص دیگر نمی‌باشند.

2- نابینایان محترم در خصوص استفاده از خدمات حساب‌جاری در صورتی که رسماً مسئولیت‌های ناشی از صدور چک را بپذیرند نیازی به معرفی وکیل ندارند.

خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به کلیه واحدهای ذیربط آن بانک/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ گردیده و بر حسن اجرای آن نظارت به عمل آید.

اداره مطالعات و مقررات بانکی

مرتضی ستاک بهزاد فخار

بخشنامه را از اینجا دانلود کنید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران سپید، تاریخ انتشار 11 مرداد 96، کد مطلب: 4476، www. iransepid.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین