پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۸۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
پرویزیان گفت: در حال‌حاضر بر اساس بخشنامه بانک مرکزی صندوق سرمایه‌گذاری بانک‌ها موظف هستند بر اساس ضوابط خاص خود عمل کنند و دیگر زمینه‌‌ای برای سوددهی وجود ندارد، این مساله ریزش سپرده‌ها را در پی خواهد داشت و به‌طور یقین سپرده‌گذاران نسبت به کاهش نرخ سود اشتیاقی ندارند.

شعارسال: کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در خصوص مصوبه کاهش نرخ سود بانکی اظهار کرد: بانک‌ها وموسسات اعتباری موظف هستند برای استفاده از هرگونه روشی که منجر به افزایش نرخ سود سپرده‌ها شود، خودداری کنند. در حال‌حاضر بر اساس بخشنامه بانک مرکزی صندوق سرمایه‌گذاری بانک‌ها موظف هستند بر اساس ضوابط خاص خود عمل کنند و دیگر زمینه‌‌ای برای سوددهی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این مساله ریزش سپرده‌ها را در پی خواهد داشت و به‌طور یقین سپرده‌گذاران نسبت به کاهش نرخ سود اشتیاقی ندارند. نکته‌ای که در این بین وجود دارد بیان این موضوع است که با توجه به همسان‌سازی نرخ سود بانکی در بانک‌ها و موسسات مجاز، مردم ترجیح می‌دهند سپرده‌های خود را از موسسات اعتباری خارج کرده و به بانک‌ها بسپارند تا امنیت بالاتری برای سپرده‌هایشان ایجاد کنند.

این مدیر بانکی تصریح کرد: باید یادآوری‌کرد موضوع یکسان‌سازی نرخ سود بانکی تنها مربوط به بانک‌ها نیست و به سازمان‌ها و دست اندرکاران و بازیگران مربوطه دخیل در موضوع نیز ارتباط پیدا می‌کند. برای مثال اگر نرخ اوراق در بازار بدهی به بالای 23یا24درصد برسد نمی‌توان بانک‌ها را ملزم کرد که نرخ اوراق را برای مثال به زیر15درصد ببرند. این مساله امکانپذیر و منطقی نیست.

پرویزیان گفت: در حال حاضر همه سازمان‌ها عزم خود را برای یکسان سازی و متعادل‌کردن نرخ سود بانکی جزم کرده اند. این موضوع به‌صورت خودکار کمک می‌کند شرایط در سال 96بهتر پیش برود و مشکلات کمتری در سیستم بانکی ایجاد شود. بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند از اعمال هرگونه روشی که منجر به افزایش نرخ موثر سود سپرده‌ها شود به‌طور جد، اجتناب کنند.

وی بیان کرد: بدیهی است عوامل موثر در این زمینه اعم از مدیران و کارکنان بانک‌ها و موسسات اعتباری و شرکت‌های نرم‌افزاری طرف قرارداد آنها ـ حسب مورد ـ تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. ضمن آنکه در صورت احراز مشارکت و یا همکاری شرکت‌های نرم‌افزاری طرف قرارداد با بانک‌ها و موسسات اعتباری در ارتکاب تخلف، شبکه بانکی از ادامه همکاری با شرکت‌های مذکور منع خواهد شد.

این مدیر بانکی تامید کرد: امید است دولت دوازدهم با برنامه‌هایی که در راستای سیستم بانکداری در پیش دارد، سیاست کاهش نرخ سود بانکی و یکسان‌سازی نرخ سود بانکی را با قدرت تمام در بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز اجرا ‌کند. در این راستا بانک مرکزی باید نظارت کافی داشته باشد. بانک مرکزی نباید اجازه دهد عده‌ای تصورکنند می‌توانند در بازار پول دست به هر اقدامی بزنند. باید زمان بگذرد تا مشخص شود بانک‌ها تا چه اندازه پایبند ضوابطی هستند که بانک مرکزی به منظور یکسان‌سازی نرخ سود و تثبیت آن ابلاغ کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 11شهریور1396 ، کدخبر: 2108192 : www.navadeeghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
«با کاهش نرخ سود بانکی ریزش سپرده خواهیم داشت»
خوب اینکه کاملا مشخصه حالا اگر برنامه نداشته باشیم این سرمایه های سرگردان مثه سال 89 ممکنه بره تو بازار ارز و طلا و تورم حبابی ایجاد کنه و ممکلت رو به هم بریزه و اگر برنامه داشته باشیم میتونه در جهت افزایش تولید به کار بره.ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین