پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد که دونالد ترامپ تصمیم خود در مورد برجام را به هیچکس و حتی او اطلاع نداده است.

شعارسال:  به گزارش تارنمای شبکه آمریکایی سی بی اس، تیلرسون که پس از نشست وزیران امور خارجه 1+5 و ایران با خبرنگاران گفت و گو می کرد با وجود بی اطلاعی از تصمیم ترامپ در مورد برجام مدعی شد که رئیس جمهوری آمریکا بسیار اهل مشورت است و توافق هسته ای را بررسی می کند تا ببینید منافع مردم آمریکا را لحاظ می کند یا خیر.

 پیشتر ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفته بود که تصمیم خود را در مورد برجام گرفته است. او با این حال نگفت که تصمیم اش چه بوده وتنها به این جمله اکتفا کرد: تصمیم گرفته ام.
ترامپ باید در 16 اکتبر (24 مهر)، پایبندی ایران به برجام را مورد تائید قرار دهد و در صورت تصدیق نکردن این مساله، کنگره آمریکا 60 روز زمان خواهد داشت تا در مورد اعمال مجدد تحریم های تعلیق شده ایران به موجب توافق هسته ای، تصمیم گیری کند.
روزنامه وال استریت ژورنال پنجشنبه شب (به وقت محلی) گزارش داد تیلرسون از دونالد ترامپ خواسته است که در گزارش ماه آینده خود به کنگره، پایبندی ایران به برجام را تایید کند و سپس به دنبال اعمال تغییرات لازم در این توافق باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 31شهریور 96، کد خبر:82673140 ،www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین