پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: سومین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران فردا (جمعه) برای کمک به آوارگان مظلوم میانمار در بنگلادش ارسال می شود.

شعارسال: مرتضی سلیمی با اعلام این خبر گفت: سومین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران به وزن 30 تُن، فردا (جمعه) به بنگلادش ارسال می‌شود.

وی درباره جزئیات این محموله، عنوان کرد: این محموله شامل چادر، پتو، ملحفه، زیرانداز، دارو، پوشاک و ست ظروف است.
به گزارش ایرنا، در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دستکم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار به شمار می آیند که دولت میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده است که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و 100 هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.
برنده جایزه صلح نوبل (سوچی) سرانجام طی روزهای گذشته درباره کشتار اقلیت مسلمان میانمار اظهارنظر کرد اما به جای اینکه کشتار مسلمانان را محکوم کند، به نوعی خود آنها را مقصر این کشتارها دانست و گفت نمی‌داندچرا مسلمانان میانمار آواره شده‌اند!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 6مهر 96، کد مطلب82680273: ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین