پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
نوه امام خمینی(ره) گفت: جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به ظلم در گوشه گوشه دنیا بی‌تفاوت باشد و مومن انقلابی باید نسبت به ظلم چه در کشور خودش و چه در سایر کشورها حساس باشد.
شعارسال: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در دیدار با ائمه جماعت بخش نیروگاه قم،گفت: خلاصه فرهنگ حسینی عدم بی‌تفاوتی نسبت به اسلام و انسان است.

حجت الاسلام خمینی تصریح کرد: اگر امام حسین(ع) سکوت پیشه می‌کرد و با قدرت وقت سازش می‌کرد و به دنبال امور شخصی خود می رفت، حتی در نزد یزید هم محترم ترین شخص باقی می ماند. اما سیدالشهداء(ع) نسبت به دین جدش و انسانیتی که پیامبر(ص) احیاء گر آن بود، بی‌تفاوت نبود.

وی مهمترین درسی که امام خمینی(ره) از قیام حسینی گرفت را همین نکته دانست و ادامه داد: نباید نسبت به امور انسان‌ها و مسلمان‌ها بی‌تفاوت باشیم.

نوه امام(ره) با اشاره به مخالفت امام با شوروی در حمله به افغانستان افزود: عقل دنیا طلب حکم می‌کرد که حال که کشور با غرب در جنگ است مناسب است که با شرق هم پیمان شود اما امام وقتی دید که شوروی به کشور مسلمان حمله می‌کند در مقابل آن‌ها هم موضع گرفت و سیاست نه شرقی و نه غربی را در پیش چشم جهانیان به عمل درآورد.

سیدعلی خمینی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به ظلم در گوشه گوشه دنیا بی تفاوت باشد، تاکید کرد: مومن انقلابی باید نسبت به ظلم چه در کشور خودش و چه در سایر کشورها حساس باشد و تا حد توان در مقابل ظلم و ظالم بایستد.

وی ادامه داد: اگر نسبت به اسلام و انسان بی‌تفاوتی صورت گیرد از همین آدم‌ها جنایاتی سر می‌زند که از حیوانات درنده هرگز سر نزده است.

نوه امام(ره) وظیفه مبلغین دینی را دعوت مردم به اسلام و انسانیت دانست و خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که دائما از دین خدا برای مردم بگوییم و بر آنچه حق می‌پنداریم استقامت کنیم و به اقبال و ادبار دنیا توجه نداشته باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 6مهر 96، کد مطلب: 289733، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین