پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: دستگاه های دولتی در اجرای پروژه ها به بخش خصوصی اعتماد کنند و مسئولیت برنامه ریزی و بستر سازی را خود بر عهده بگیرند.

شعارسال: شهرام طهماسبی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران و کارشناسان نظام فنی و اجرایی استان های شمالغرب کشور افزود: باید تیم های نظارتی را برای نظارت مستقیم و مستمر بر پروژه ها تجهیز کرد و در این زمینه مانعی از نظر ساختار بودجه ای وجود ندارد.

وی یادآورشد: بنا داریم برای تقویت این حوزه از نظام مهندسی ساختمان که تعداد قابل توجهی نیروی فنی دارند، کمک بگیریم و یک تیم مستقر برای نظارت داشته باشیم.

طهماسبی اظهار کرد: به این طریق می توان یک تیم چند نفره داریم که بتوانند به طور مدام بر روی پروژه های مهم نظارت و فرآیندها را کنترل کنند تا از بابت نواقص احتمالی مشکلی نداشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: حوزه آموزش برای شورای فنی، موضوع مهمی است که به این طریق می تواند در به روز رسانی اطلاعات کارشناسان، هم سنگ سازی دستگاه های اجرایی و عوامل اجرایی پروژه ها کارآمد باشد.

وی با بیان اینکه تمام حوزه ها نیاز به استاندارد دارند، خاطرنشان کرد: در صورت وجود معیارهای مشخص می توان هر برنامه پیاده شده را در تمام حوزه ها متناسب با آنها مطابقت داد و متوجه بود که در نبود این شاخص ها، هر شخصی هر نوع برنامه ای را متناسب با سلایق شخصی پیاده می کند.

طهماسبی نظارت را مرحله بعد از اعمال و تعیین استانداردها اعلام کرد و ادامه داد: نظارت باید دقیق و به روز باشد و انعکاس آن هم بتواند به شکل موثری به شورای فنی، کمیته نظارت، حوزه های بالا دستی و دستگاه ها داده بازخورد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: می توان متناسب با این نظارت عملکرد پیمانکاران را رتبه بندی کرد که هم جنبه تشویقی داشته باشد و هم از آنان توضیح خواست.

وی تشویق پیمانکاران را کمرنگ خواند و اضافه کرد: زمانی که پیمانکار یا مشاوری کار خود را به خوبی انجام داد باید از امتیازهای ویژه ای برخوردار باشد و در مقابل برای پیمانکاران و گروه هایی که عملکرد خوبی ندارد، مانع ایجاد کرد.

طهماسبی بر لزوم توجه به کیفیت و مسائل روز در اجرای پروژه ها تاکید کرد و خواستار همکاری و تعامل با بخش خصوصی و واحدهای صنفی مرتبط شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بر لزوم تقویت انجمن پیمانکاران تاکید کرد و گفت: در این شرایط پیمانکاران بر عملکرد یکیدگر نظارت و عوامل دست اندرکار را رتبه می کنند و امتیاز می دهند در این صورت بخشی از تصدیگری از دوش دستگاه های دولتی برداشته می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برنامه ریزی منعطف را پیاده سازی نکرده ایم و همین ایستایی است که ما را درگیر مسائل خرد می کند، افزود: هم اکنون تعدادی پروژه در دست دولت قرار دارد که قدرت جمع کردن و تکمیل آنها را نداریم و ما منابع سرگردانی در بیابان ها و خیابان ها داریم که به جای سرویس و خدمات دهی به انباشت سرمایه تبدیل شده اند.

طهماسبی یادآورشد: این روند باید به همکاری و همراهی بین دولت و بخش خصوصی تبدیل شود و با عمل به ماده 27 و قوانین دیگری برای واگذاری پروژه ها، طرح های دولتی به پروژه های خود گردان تبدیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه خودگردان شدن پروژه ها دستگاه های دولتی را از حال سرویس دهی خارج می کند، گفت: نیازمند یک دگردیسی در اندیشه ها، باورها و بهره گیری از ظرفیت قوانین موجود هستیم.

وی اظهار کرد: در صورت ایجاد چنین وضعیتی، دستگاه های اجرایی دیگر درگیر مسائل پیمانکاری و پروژه نخواهند بود و فقط ایجاد زیرساخت و برنامه ریزی را بر عهده خواهد داشت.

طهماسبی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم فضای کسب و کار را متناسب با آنچه که باید باشد، بکنیم، باید این دیدگاه را اصلاح کنیم و به حتم با تحقق این دیدگاه در وظایف حاکمیتی دولت و خدمات ارائه شده دولت یک انقلاب ایجاد می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: هم اکنون صورت وضعیت، پیشرفت عملیات، تزریق منابع را کنترل می کنیم و در حالی که هیچ کدام از وظایف حاکمیتی نیست، ما باید زیر ساخت ها و برنامه ها را کنترل کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 6مهر1396، کدخبر: 82680055: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین