پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
رئیس مجلس گفت: کمیسیون تلفیق 3 هفته و کمیسیون تلفیق بودجه 15 روز زمان برای بررسی بودجه دارند.

شعارسال: علی لاریجانی در نشست علنی روز (یک شنبه 27 دی) مجلس شورای اسلامی بعد از دریافت لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 گفت: این لوایح برای تکثیر به اداره قوانین داده می‌شود تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهادات خود را راجع به ردیف‌ها و تبصره‌ها به کمیسیون‌های تخصصی بدهند و این کمیسیون‌ها زمانی که لایحه به آنها ارجاع شد 15 روز فرصت دارند نظر تخصصی خود را به کمیسیون تلفیق بدهند.

وی افزود: بعد از 15 روز، کمیسیون تلفیق بررسی‌های خود را طی 2 هفته صورت می‌دهد، برنامه نیز با قدری تغییر از نظر زمان‌بندی شبیه به همین است و کمیسیون تلفیق برنامه تشکیل شده و موازی با کمیسیون تلفیق بودجه بعد از دریافت نظرات تخصصی کمیسیون‌ها، کار خود را آغاز می‌کند که البته لازم به ذکر است کمیسیون تلفیق برنامه 3 هفته و کمیسیون تلفیق بودجه 15 روز زمان برای بررسی دارد.

ضرورت ارائه گزارش کمیسیون مشترک احکام دائمی

دکتر لاریجانی همچنین تأکید کرد: لازم است کمیسیون مشترک احکام دائمی گزارش خود را تکمیل کرده و آن را ارائه کند تا ما بتوانیم برای بررسی در دستور قرار دهیم که حجم قابل توجهی از کار بررسی بودجه و برنامه را کاهش یابد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به این مطلب که مجلس تلاش خود را در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق انجام می دهد تا سریع تر به نتیجه برسیم، عنوان کرد: امیدواریم این کار امسال صورت بگیرد؛ اما دولت هم توجه کند در ماده 188 آیین نامه داخلی به صراحت آمده است چنانچه لایحه بودجه سالانه کشور تا تاریخ تعیین شده در آیین نامه به مجلس تسلیم نشود، دولت موظف است لایحه چند دوازدهم بودجه را نیز به مجلس تسلیم کند.

وی ادامه داد: بر اساس این چنانچه به رئیس جمهور هم گفتم تلاش خود را در مجلس می کنیم که تا جایی که ممکن است کمیسیون بودجه و کمیسیون تلفیق کار خود را انجام دهند اما از آنجاکه در آیین نامه تغییر صورت گرفته، لایحه دو دوازدهم باید به مجلس ارائه شود که اگر بررسی این لایحه محقق نشد، لایحه دیگری داشته باشیم که کار دولت در بخش های مختلف در فروردین و اردیبهشت ماه سال آتی با مشکل روبرو نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از گزارش آقای رئیس جمهور و ابعاد مختلفی که در جریان برنامه و بودجه تشریح کردند تشکر می کنم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 27دی1394، کدخبر: 5464066: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین