پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
استانداراستان مرکزی گفت: خوشبختانه ۲۵ میلیارد تومان از معوقات کارگران هپکو و آذراب به حساب آنان واریز شد که از کل این مبلغ ۱۷۹ میلیارد ریال به کارگران آذراب و بیش از ۷۰ میلیارد ریال به کارگران هپکو پرداخت شد.

شعار سال: محمود زمانی قمی شامگاه پنجشنبه در گفت‌و‌گو با بخش خبر صدا و سیمایاستان مرکزی با اشاره به پرداخت معوقات کارگران و تلاش تیم اقتصادی دولت و استانداری مرکزی اظهار داشت: با پیگیری‌های تیم اقتصادی دولت و استانداری شنبه گذشته جلسه‌ای با وزرای اقتصاد، صنعت و معدن، تعاون و کار، رئیس کل بانک مرکزی وجمعی دیگر از مسئولان کشور در تهران به درخواست استاندار استان مرکزی تشکیل شد و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: برای اجرایی شدن تصمیمات که در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، متوسط و دراز مدت است کار را آغاز کردیم، وزیرتعاون و کارورفاه اجتماعی صبح دیروز به نمایندگی از رئیس‌ جمهور و دولت به استان مرکزی آمد و در این سفر اقدامات موثری تا عصرا مروز صورت گرفت.

استاندارمرکزی تصریح کرد: آخرین تماسی که با رئیس کل بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت داشتم خوشبختانه به بار نشست و 25 میلیارد تومان از معوقات کارگران هپکو و آذراب به حساب آنان واریز شد که از کل این مبلغ 17 میلیارد و 900 میلیون تومان به کارگران آذراب و هفت میلیارد تومان به کارگران هپکو پرداخت شد.

زمانی قمی اذامه داد: با اطلاعاتی که فعلا دارم با کارگران آذراب تقریبا تصفیه حساب شده و بخشی از معوقات کارگران هپکو باقی مانده که امیدواریم در روزهای آینده بخش دیگری از مشکلات آنان را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: بنابراین آنچه که مربوط به معوقات کارگران بوده انجام شده استبه عنوان استاندار استان مرکزی از کارگران و زحمت‌کشان هپکو و آذراب که با بردباری این مشقت را تحمل کردند تشکر و قدردانی می‌کنم و به عنوان عضو کوچکی از مجموعه مسئولان قول می دهم در کنار آنان تا پایان می‌مانم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در روز بعد از عاشورا چرخ تولید را دوباره به حرکت درمی‌آورند و به سمت بستن و تجدید قراردادهای هپکو و گرفتن مجوز ترک تشریفات مناقصه درباره کارهایی که سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی به هپکو واگذار کند می‌رویم، سعی داریم کار را برای کارگران عزیز احیاکنیم هپکو در کنار سفارشات بسیار خوب، کارگران و مجموعه مهندسی بسیار توانمندی هم دارد که معتقدم دو کارخانه آذراب و هپکو در ماه‌های آینده شرایط خوبی را پیش رو دارند.

زمانی قمی گفت: مجموعه دولت و استانداری با وعده‌هایی که از جلسه تهران و جلسات دیروز با حضور وزیر تعاون و کارو رفاه اجتماعی در اراک داد به خوبی توانست تا ساعت‌های پایانی امروز کاملا به وعده‌ها عمل کند و امیدوارم که برنامه‌های درازمدت کارگران و کارخانه‌ها را تعقیب و پیگیری کنم.

وی خاطرنشان کرد: با نظر کامل خود هیئت مدیره آذراب مسئول موقت را تا تشکیل جلسه فوق‌العاده مجمع آذراب در مسیر و مجرای قانونی تعیین کردیم مردم شهر اراک، ما و کارگران هیچوقت شاهد شرایط حاکم هفته‌های گذشته بر این دو واحد بزرگ نباشیم و با همه توان خود برای برگرداندن این صنایع به چرخه تولید و اقتصاد استان مرکزی و کشور تلاش خواهیم کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به موضوع تامین اجتماعی بیان کرد: با دستور وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی در جریان درمان به شکل مستمر اعتبار و دوام دارد و حتی اگر تامین اجتماعی مبلغی را دریافت نکند باز هم دفترچه‌های بیمه درمانی مجوز را دارند و هیچ فردی بدون دفترچه و بیمه درمان نباید بماندو در روزهای آینده از طریق تامین اجتماعی با تصمیماتی ودستوراتی که مجموعه دولت گرفته است مشکلات امور مالیاتی و تامین اجتماعی را با روش‌های ممکن برطرف می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 7 مهر 96، کد مطلب: 1532863: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین