پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
در آستانه عاشورای حسینی، فیلمی از سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه منتشر شده است که امام جمعه مشهد در آن، قمه‌زنی را امری مستحب دانسته و به آن تشویق می‌کند اما اصل ماجرا چیست؟

شعارسال : یکی از مسائلی که طی چند سال اخیر در آستانه ایام عزای حسینی مورد بحث‌های مختلف قرار می‌گیرد کیفیت برپایی عزا و چگونگی عزاداری خالی از شائبه وهن مذهب است.

افراد و علمای مختلفی در این زمینه موضع گرفته و یکی از مواردی که غالبا موجب وهن مذهب دانسته و از آن پرهیز می‌دهند موضوع قمه‌زنی است که زمینه‌ساز جدی تخریب شیعه توسط معاندین شده است.

در روزهای اخیر فیلمی در برخی کانال‌های تلگرامی خاص منتشر شده است که در آن آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه نماز جمعه به دفاع از قمه‌زنی پرداخته و آن را امری مستحب می‌داند! این فیلم با واکنش‌ها و سوالات مختلفی مواجه شد، اما اصل ماجرا چیست؟

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در نماز جمعه هشتم آذر ماه سال 1392 به سخنرانی پیرامون مسائل مختلف و از جمله قمه‌زنی پرداخت و در آن ضمن بیان نظرات مختلف علما پیرامون این موضوع در نهایت بیان می‌کند که قمه‌زنی حتی اگر بنا بر نظر برخی فقها استحبابی داشته باشد به دلیل اینکه مطلقا وهن مذهب شیعه است قطعا حرام بوده و باید آن را ترک کرد.

در ادامه فیلم کامل بخش مربوط به سخنان امام جمعه مشهد در خصوص قمه‌زنی که سال 1392 ایراد شده است را مشاهده می‌کنید:


این فیلم تقطیع شده سال‌های گذشته نیز در فضای مجازی منتشر می‌شد و البته فیلم کامل این سخنرانی نیز در دسترس بود اما چرا امسال نیز در آستانه عاشورای حسینی مجددا این شبهه و فیلم تخریبی علیه امام جمعه مشهد توسط برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شده است؟

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:9مهر 1396، کدخبر: 13960709000230، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
به خاطر وجه ی تندرو ای که ایشون در فضای مجازی پیدا کردن نگاه های بیشتری رو ایشون تمرکز کردند
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
ایت الله علم الهدی همش مورد تهاجم شایعات قرار میکیره تا کجا میخواین پیش برین م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین