پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
شرکت های هواپیمایی بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر موظف به پرداخت خسارت به مسافران در صورت لغو پرواز هستند.

شعارسال : لغو پرواز‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی از مسائلی است که در برخی موارد می‌تواند سبب ایجاد مشکلات عدیده برای مسافران شود.

این مساله باتوجه به مشکل ساز بودن باید به صورت جدی پیگیری شود چرا که مشاهده شده برخی شرکت‌های هواپیمایی بدون هیچ دلیل موجه پرواز خود را لغو کرده و یا با تغییر برنامه پروازی هواپیمایی که قرار است برای یک مسیر استفاده شود، آن را در مسیر دیگر که سوددهی بیشتری دارد بکار می‌گیرند و پرواز اولیه را باطل اعلام می‌کنند.

در این خصوص دستورالعمل حقوق مسافر به روشنی بیان کرده در صورتی ابطال پرواز توسط شرکت حمل کننده از زمان خرید بلیت تا یک هفته قبل از انجام پرواز صورت گیرد، باید وجه بلیت به صورت کامل مسترد شود.

همچنین در صورت ابطال پرواز از شش روز تا 24 ساعت مانده به پرواز توسط شرکت حمل کننده صورت گیرد باید علاوه بر استرداد کامل وجه بلیت بر اساس جداول مشخص شده در دستورالعمل حقوق مسافر به مسافران خسارت پرداخت گردد.

دستورالعمل حقوق مسافر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی در صنعت حمل و نقل هوایی به کلیه شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشور ابلاغ شده و باید توسط این شرکت‌ها اجرا شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 10مهر 1396 ، کدخبر:  1534450،  www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین