پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
یک شاعر آئینی و مداح اهل بیت (ع) گفت: مداحان اگر با مطالعه و سند و سلیقه روضه بخوانند و استاد داشته باشند هیچ وقت دچار آفت‌ها نمی‌شوند.

شعار سال: غلامرضا سازگار پیرغلام اهل بیت (ع)با بیان اینکه بهتر است به جای آنکه بگوییم بدعت در سبک‌های مداحی، نام آن را من درآوردی بگذاریم، جوانان حاضر در این عرصه را به مطالعه و تعلیم نزد استاد فراخواند و افزود: ما یک نوآوری در شعار‌ها و سبک‌های مداحی داریم که زیباست، اما در کنار آن‌ها بعضی جا‌ها گرچه خیلی کم، اما یک نوع کارهای من درآوردی سربرآورده مثل بالا پریدن ها، سینه زنی‌های عجیب و سبک‌های آنطرف آبی خواندن و یا بعضی مضامین سخیف را درباره اهل بیت (ع) اجرا کردن که این موارد خوب نیست.

این شاعر آئینی گفت: از جوان‌ها می‌خواهم که اگر می‌خواهند به این بلا دچار نشوند فکر کنند که این روضه و سبک مورد پسند اهل بیت (ع) هست یا نه؟ آیا ما اول باید مردم را جلو ببینیم یا امام حسین را؟ قطعا اول باید رضایت امام حسین (ع) را در نظر بگیریم.

سازگار درباره لزوم حفظ سنت‌ها در مرثیه سرایی و مداحی و سینه زنی افزود: همه حرف را امام خمینی رحمت الله در یک کلمه خلاصه کردند و فرمودند: «عزاداری سنتی یعنی سنت پدران و بزرگان ما، آن را گرامی بدارید.»، الان هم همان سنت‌ها اگر اجرا شود سنت اهل بیت است.

این مداح و شاعر گفت: مضامین و مفاهیم روز، سال به سال باید عوض شود چرا که امام حسین (ع) شهید شد که ما با زبان روز از ایشان تبلیغ کنیم.

وی افزود: هر زمانی، تحولاتی پیش می‌آید که واجب است مداحان با شعر خود آن را بیان کنند، گاهی جریان فیضیه، گاه ۱۵ خرداد، گاه انقلاب و تحولات آن پیش می‌آید و مداحان درباره آن کار کرده اند، الان هم تحولاتی خواهی نخواهی پیش می‌آید ما باید با زبان شعر آن‌ها را بگوییم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کدمطلب:۱۸۳۱۹۷۴، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین