پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با استناد به قانون آئین دادرسی کیفری افراد نباید بی جهت روانه زندان شوند.
شعارسال: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با استناد به قانون آئین دادرسی کیفری افراد نباید بی جهت روانه زندان شوند.

هفتمین نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران در سالجاری با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی(ره) برگزار شد.

اسماعیلی ضمن تاکید بر تداوم برنامه بازدیدهای هدفمند از واحدهای قضائی استان گفت: این بازدیدها بایستی توام با برنامه ریزی دقیق و مستمر همراه با پیگیری های جدی تا حصول نتیجه باشد تا از این طریق نتایج مورد نظر حاصل گردد.

وی افزود: در این راستا لازم است موضوعات مهمی از قبیل ساماندهی به پرونده های مسن، کاهش جمعیت کیفری بویژه در خصوص جرائم غیرعمدی از حیث دیه و احراز تمکن مالی زوج در پرداخت مهریه مورد توجه جدی قرار گیرد تا با استناد به قانون جدید آئین دادرسی کیفری، افراد بدون جهت روانه زندان نشوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران به عملکرد محاکم تجدیدنظر در سالجاری اشاره کرد و افزود: عملکرد این دادگاه ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته و در مقایسه با سایر واحدهای قضائی استان مثبت بوده، لکن هنوز مشکلاتی وجود دارد که نگران کننده است و ضرورت دارد تیم های بازرسی شورای معاونین با اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه ریزی دقیق به صورت میدانی در این عرصه ورود پیدا کرده و تلاش کنند تا قدری از این نگرانی ها بویژه در شعب کیفری با توجه به ماده ۴۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری کاسته شود.

اسماعیلی افزود: بهتر است در این راستا پس از بررسی آمار استخراج شده از سیستم و بهره گیری از اطلاعات مدیریتی و بالحاظ شاخصه های مهمی مانندبالاترین موجودی، طولانی ترین وقت رسیدگی و کمترین مختومه، از شعبات مربوطه بدقت بازرسی شود تا از این راه وضعیت موجود تغییر نماید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12 مهر 1396، کدخبر: 4104351 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین